part 5

112 3 0
                                    


"Farah Naziera ikut saya kejap,bawa pen and note book sekali"Eddy mengetuk meja Farah yang tekun menyusun jadual Eddy maklumlah PA boss.
"okey,kejap"balas Farah sambil membetulkan tudungnya.

"saya nak awak ambik OT harini sebab saya tengok hasil kerja awak tak berapa elok laa, mengecewakan even jadual saya,awak still tak dapat nak aturkan"tegas Eddy kepada Farah menyebabkan Farah tertunduk malu.
"esok pagi saya nak awak susun fail meeting untuk esok dan denda sebab lalai atas kerja awak,awak dikehendaki vacum semua carpet di ofis ni" tambah Eddy yang menyebabkan muka Farah merah pendam.
Farah hanya mengangguk,
"itulah sesuka hati kau je panggil aku mr workholic"ngomel mr chil di dalam hati.

Setelah puas sesi memarahi Farah, Eddy terus menyuruh Farah keluar "wait,awak panggilkan Ida dan Fatin masuk bilik saya pada pukul 11 pagi and then hantarkan fail ni kepada Sipah and more thing buatkan air hot chocholate" Eddy menunjukkan fail di atas mejanya untuk dihantar kepada fatin.

Setelah berjaya keluar dari bilik itu,Farah melepaskan keluhan panjang sambil menjeling tajam ke arah bilik bosnya. Kemunculan shila mengejutkan farah,
"kau ni kenapa beb? Masam aje aku tengok kau lepas keluar dari bilik bos" tanya Shila apabila melihat muka Farah masam mencuka sebaik sahaja keluar dari bilik itu.
Farah mengeluh panjang "sorry aku takde mood nak layan" Farah terus beredar menuju ke tempat mejanya kemudian Farah teringat akan arahan yang diberikan oleh mr workholic. "Shila,tolong aku kejap please. Tolong call Ida dan Fatin masuk dalam bilik bos pada pukul 11 ni sebab aku nak bagi fail ni ke Sipah and then buat air ke bos kejap" arah Farah kepada Shila sambil membuat muka manjanya.
"aduhai,kau ni menyusahkan aku jelah dah la marahkan aku"ngomel Shila tanda merajuk akan tindakan Farah

Pada tepat pukul 11pagi, Sipah dan Ida berada di dalam bilik bos. "Ida,saya nak awak check fail ni sebab saya nak awak ketuai mesyuarat esok and to you Fatin saya nak awak kira balik berapa untung dan rugi syarikat kita lepastu hantar terus ke saya pada minggu akan datang, tu saja and terima kasih. Awak berdua boleh keluar sekarang" Eddy memberi senyuman kepada Fatin dan Ida.
Sebelum pintu Ida dan Sipah meluru keluar dari bilik tersebut tetapi Eddy memanggil mereka kembali.
"wait, saya lupa nak bagitau Ida yang datang ke meeting kita ni seorang klien penting dari Johor and Fatin, laporan semalam terus bagi kepada Ida, awak boleh keluar"beritahu Eddy dengan sopan.
•••
Dayana dan NaJah meneruskan percutiannya dengan shopping barangan harian seperti bahan-bahan masakan.
"NAjaH,kita hantar barang ni ke rumah dulu and then baru kita jumpa Badd"suara Dayana yang manja mengejutkan NaJah yang hampir tertidur di dalam kereta.
"ala Dayana,aku letih la. Boleh tak kau pergi sorang-sorang? Lagipun tak best la kacau korang tambahan lagi Badrul itu kan tunang kau" Dayana terus menjuihkan bibirnya kepada NaJah tanda tidak setuju dengan perkataan tunang yang diberikan oleh NaJah.
Dayana dan badrul sememangnya sudah bertunang pada tahun lepas apabila dayana mencapai usianya 22 tahun dan badrul berumur 24 tahun. Setelah melihat NaJah yang sengaja memaniskan mukanya, Dayana terus bersuara
"memang la aku ni bertunang dengan monster tu tapi aku ni takde apa-apa perasaan terhadap monster and pasal berjumpa monster tu nanti, baiklah aku pergi sorang-sorang jumpa dia"penjelasan Dayana membuatkan Najah tersenyum lembar sambil memejamkan matanya.

Setelah selamat sampai di tingkat 6 di kuarters itu, Dayana dan Najah membuka pintu rumahnya dan melihat Ida, Fatin, dan Sipah sudah berada di dalam rumah tersebut sambil menonton movie Alice In Wonderland.
"mana FarAh?" tanya Dayana kerana tidak melihat kelibat kawannya.
"FarAh kena ambil OT harini" jelas sipath mengejutkan Dayana dan Najah.
"pukul berapa balik and korang balik naik apa?" tanya Najah kerana risau akan keselamatan kawannya maklum la anak dara.
"Ida yang drive kereta Farah sebab Farah yang paksa and kami tak tahu dia balik pukul berapa sebab Farah cakap dia tak pasti balik pada pukul berapa"jelas Fatin.
"kami pun dibenarkan balik awal sebab kami ada meeting esok kecuali Farah je kat ofis tu" tambah Ida menambahkan penjelasan.

Tanpa membuang masa Dayana terus mendail nombor Eddy,
"Mr Chil, why Farah sorang je yang kena over time kat ofis tu?" tanpa memberi salam Dayana terus membebel kepada edtdy.
"pasal FarAh la ni Dayana nak marah?, Dayana listen to me okey, Farah kena ambil OT sebab banyak sangat dia tak siapkan kerja dia and that's why la Farah kena ambil OT"jelas eddy panjang lebar di dalam talian kepada Dayana.
"okey la macam tu tapi Farah balik pukul berapa?" suara Dayana mengeluh dapat didengari oleh Eddy.
"pukul 10 malam nanti balik la and don't worry okey" jelas Eddy lagi. Dayana terus mematikan talian panggilannya bersama Eddy.
"pasal Farah jangan risau sebab aku akan ambil dia nanti selepas berjumpa dengan monster"beritahu Dayana kepada kawan-kawannya yang ingin mengetahui tentang Farah.
"macam mana la nanti kalau aku pulak masuk shift OT"nada suara Sipah yang hampir nak menjerit mengejutkan semua orang.
"cik Sipah ni lebih-lebih la, hahaha" tambah Najah yang cuba ceriakan suasana yang suram.
"okey la aku kena gerak dah ni sebab dah hampir pukul 6 ni, bye aku nak pergi jumpa monster jap"Dayana melihat jam tangannya menunjukkan jarum pada 5:50 petang.

Sebenarnya Aku Dah Cintakan KauWhere stories live. Discover now