30 days : Don't Sleep.

By crushleus

59.8K 44.2K 11.2K

❝ Unethical Human Experimentation | Sleep Experiment ❞ Park Jimin, Kim Taehyung dan Jeon Jungkook. Tiga or... More

30 days : Don't Sleep.
prologue.
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28

12

1.8K 1.5K 235
By crushleus

"Jungkook, boleh aku tahu berapa umur kau? Kau ni nampak macam budak bawah umur." soalan Jimin itu membuatkan Jungkook hampir tersedak air liurnya sendiri.

Dia tidak tahu reaksi apa yang patut ditunjukkan sekarang kerana ayat Jimin tadi tidak kedengaran seperti satu pujian. Akhirnya, dia hanya tersenyum segan yang baginya senyuman itu kelihatan sangat pelik.

"Saya dah 19 tahun, hyung."

"Oh, ya? Hm, itu bukan seperti yang aku jangkakan."

"Hyung ingat umur saya berapa?" dapat Jungkook lihat, Jimin seakan-akan sedang menganalisis wajahnya. Mungkin sedang meneka berapa umur dia yang sebenarnya.

"15?" tidak menyangka akan jawapan itu, Jungkook spontan menghamburkan gelak. Jimin juga turut terhibur dengan jawapan yang diberikan.

"Huh, ya dengan muka tak matang macam tu.. siapa je yang tahu kau dah habis sekolah? Ni pula sanggup buat jenayah. Memang orang akan anggap kau ni tak bersalah. Betul tak?"

Tawa yang tadi kedengaran kini bertukar sepi. Taehyung yang sejak tadi mendiamkan diri, tiba-tiba menghamburkan kata-kata berbaur sinis.

Jimin yang berada di tengah-tengah dua banduan yang tidak serasi itu terus berasa tidak senang duduk. "Taehyung, kau tak patut cakap macam tu."

"Kenapa pula? Aku cuma cakap benda yang betul. Jungkook, kau tak nak bagitahu kitorang ke jenayah apa yang kau dah buat sampai tercampak kat penjara?"

Soalan Taehyung itu memaksa Jungkook untuk mengimbau kembali peristiwa hitam yang cuba dia lupakan. Tangannya menggigil hebat ketika cuba menggenggam fabrik baju yang dipakai.

"S-saya tak buat jenayah." lantas kepalanya menggeleng menafikan tuduhan yang tidak berasas oleh itu.

"Huh, tak perlulah menipu. Kau tahu, semua banduan di penjara Seodaemun-gu masing-masing bangga dengan apa yang diorang dah buat. Itu membuatkan mereka nampak lebih kuat dan berkuasa. Jadi, kau patut mengaku saja. Bukannya aku nak perlekehkan kau pun."

"Tapi saya betul-betul tak buat. Saya tak pernah kotorkan tangan saya dengan buat jenayah, hyung. S-saya cuma dituduh." tutur katanya kedengaran lemah di akhir ayat.

Jungkook menarik nafas lalu menghembuskannya perlahan. Bibirnya bergetar, cuba untuk mencari kekuatan membuka cerita sebenar.

"Saya dituduh membunuh abang angkat saya. D-dia sebenarnya.. terlibat dalam kebakaran di apartment."

Kata-kata Jungkook itu sedikit sebanyak menarik minat Taehyung untuk mengetahui cerita lebih lanjut. Badannya terus didorongkan ke hadapan kerana Jimin yang menghalang di tengah-tengah.

"Macmm mana kau boleh disalah tuduh? Ada orang perangkap kau?" soal Jimin.

"Saya tak tahu. Saya didakwa kerana polis terjumpa rakaman cctv yang menunjukkan saya ada bawa dua tong gas untuk naik ke apartment abang angkat saya, Yoongi hyung."

"Mereka anggap saya sengaja bagi tong bahan bakar tu sedangkan dia yang minta pertolongan saya." jelas Jungkook panjang lebar.

Jungkook sedar walau dia berusaha keras untuk melupakan peristiwa itu sekalipun, dia tetap tidak dapat lupakan kerana Yoongi merupakan sebahagian daripada kehidupannya.

Dia telah menghabiskan separuh daripada kehidupannya bersama Min Yoongi yang telah dianggap sebagai abang kandungnya sendiri. Mana mungkin dia dapat melupakan lelaki itu.

Detik-detik kejadian di mana tubuh abangnya dimamah api masih segar di ingatan. Hubungan yang disangka akan kekal bahagia selamanya ternyata berakhir dengan kedukaan yang amat memilukan. Dan itu amat meninggalkan kesan di dalam hidup Jungkook.

Dia tidak boleh melupakan abang angkatnya dengan begitu mudah. Lebih-lebih lagi, dia sudah bertekad untuk mencari keluarga angkatnya dan berdamai sebaik sahaja dia keluar daripada penjara.

Tiada apa yang dia harapkan selain berdamai dengan keluarga Min. Dia tidak minta untuk menjadi anak angkat mereka semula tetapi apa yang dia mahukan adalah kemaafan dan kepercayaan daripada mereka.

Dia tidak mahu dirinya dan keluarga angkatnya berpecah-belah disebabkan tuduhan yang tidak munasabah itu.

"Hei, kau bodoh ke? Kenapa kau tak terfikir untuk apa dia beli dua tong gas? Mestilah untuk bunuh diri. Huh, polis pun bodoh. Suka hati tuduh orang macam tu." Taehyung merengus kasar.

Memang benar Jungkook ada terfikir kenapa abang angkatnya membeli dua tong gas pada masa yang sama tetapi ditepis segala syak wasangka itu kerana mungkin Yoongi ingin menjadikan tong itu sebagai bekalan disebabkan rumahnya yang jauh daripada kedai.

"T-tak. Saya tak rasa dia bunuh diri."

"Kenapa pula? Kalau dia dibunuh oleh orang lain, sudah tentu polis jumpa bukti di tempat kejadian. Tapi sebaliknya kau pula yang dituduh. Bukti yang mengatakan dia beli dua tong gas sudah cukup jelas yang dia bunuh diri. Cuma polis yang terlalu bodoh, tangkap orang tak bersalah." ujar Taehyung

"T-tak apalah hyung. Jika difikirkan semula, tak apalah jika saya disabitkan kesalahan sekalipun. Lebih baik saya percaya keadaan sebegini daripada mempercayai kenyataan bahawa dia bunuh diri. Itu.. lebih menyakitkan."

"Huh, tengoklah. Kau pun rasa dia bunuh diri, kan? Cuma kau sengaja nak tipu diri sendiri."

Ya, Jungkook sebenarnya tahu, bahawa abang angkatnya telah membunuh diri dalam kejadian itu. Tetapi dia tetap menafikan kenyataan dengan berpura-pura seperti ada dalang di sebalik semua ini.

Setiap hari dia mengingatkan kepada dirinya bahawa dia akan membalas dendam kepada sesiapa sahaja yang membunuh abangnya. Namun pada hakikatnya, tiada siapa yang bersalah.

Jungkook berbuat sebegitu kerana ingin melepaskan diri daripada perasaan serba salah yang asyik membendung dirinya. Jungkook sering menyalahkan diri sendiri di atas kematian Yoongi kerana baginya, dia sebagai adik sepatutnya sentiasa berada di sisi abangnya saat lelaki itu memerlukan.

Dia malah tidak tahu punca yang menyebabkan Yoongi bertindak untuk membunuh diri. Itu adalah perkara yang paling dia kesali sekarang.

"Hyung pula macam mana?" soal Jungkook kepada mereka berdua. Cukuplah bercakap mengenai dirinya. Jungkook juga ingin tahu bagaimana kisah hidup mereka. Apa yang membuatkan mereka sanggup melakukan jenayah.

Baginya, Jimin dan Taehyung tidaklah begitu kejam. Mereka juga ternyata mempunyai hati yang baik. Lihatlah seperti tadi. Mereka sanggup mempercayai bahawa dirinya tidak melakukan jenayah.

"Apa yang membuatkan hyung berdua masuk penjara?"

Soalan Jungkook itu disambut dengan gelakan sinis dari Taehyung. Jungkook memerhatikan bagaimana lelaki itu memandang penuh makna ke arah Jimin yang berada di tengah-tengah antara dia dan Taehyung. Matanya yang tajam kelihatan seperti menyimpan seribu satu rahsia.

"Kau yakin nak tahu jenayah apa yang kitorang dah buat?" terkebil-kebil Jungkook apabila disoal sebegitu.

"Hm, mungkin kau akan lebih takut dengan kitorang lepas ni. Sebab jenayah yang kitorang dah buat.. sangat kejam kau tahu?"

❏❏❏


Continue Reading

You'll Also Like

2.2M 60.9K 58
𝓼𝓮𝓬𝓸𝓷𝓭 𝓼𝓮𝓻𝓲𝓮𝓼 𝓸𝓯 𝓓𝓪𝓷𝓲𝓮𝓵 𝓪𝓷𝓭 𝓐𝓮𝓲𝓼𝔂𝓪 🌺 Aydan yang telah kematian kekasihnya kini dipaksa berkahwin dengan pilihan mummyny...
3.4K 246 9
SF9 Love Story ini mengisahkan 9 org jejaka yg mempunyai kisah cinta yg tersendiri..sama ada kisah cinta mereka itu sedeh ataupon gembira.. Kisah ini...
383K 33.9K 56
Series 1 Keseronokkan jalan cerita tidak bergantung pada nilai pembacanya, tetapi pada si penulisnya. Dia bukan sesiapa, Dia tiada agama, Dia dahagak...
132K 7.6K 58
Mengisahkan 10 lelaki serigala dan 4 gadis berelemen. 4 daripda 10 lelaki itu telah jatuh cinta kepada 4 gadis berelemen tersebut. Apakah yang akan t...