Árulás [Betrayal]

By smokymokivicococo

15.6K 2.5K 2.2K

Tiga gadis yang menerajui satu kumpulan mafia yang sudah nyawa-nyawa ikan, pastinya tidak mudah. Pelbagai cab... More

Árulás[Betrayal]
Award❣️
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
B21
B22
B23
B24
B25
B26
B27
B28
B29
B30
B31
B32
B33
B34
B35
B36
B37
B38
B39
B40
B41
B42
B43
B44
B45
B46
B47
B48
B49
B50
B51
B52
B53
B54
B55
B56
B57
B58
B59
B60
B61
B62 [FINAL]
Special Chapter

B6

300 64 28
By smokymokivicococo

CAHAYA dari skrin komputer menerangi bilik gelap itu. Bunyi dentikan menghiasi latar apabila papan kekunci ditekan laju.

Mata Lia fokus memandang skrin. Sekejap komputer di belah kiri, sekejap lagi yang dibelah kanan. Ada empat buah kesemuanya. Satu komputer yang paling besar ditengah-tengah, dua di kiri dan satu lagi di kanan.

Skrin di bahagian tengah menunjukkan rakaman cctv yang telah berjaya digodam. Mata Lia ralit memerhati cctv itu, sekali-sekala papan kekunci di belah kanan ditekan laju.

Sekejap sahaja kesemua cctv itu ditukar dengan rakaman lain, hanya untuk mengelirukan pasukan keselamatan sahaja. Fon kepala yang tersangkut dileher dibetulkan ke aras telinga,

"Hell! Tiga orang aras satu arah utara. Aras dua ada sepuluh orang semuanya. Empat orang di barat daya, bakinya utara." Lapor Lia.

"Okay, now hack sistem keselamatan. Cover aku dan Ed. Kitorang masuk sekarang." Evel memberi arahan.

"Roger." Balas Lia ringkas. Bibirnya tersengih sambil tangannya laju bergerak.

Setiap sistem keselamatan digodam termasuklah lift dan semua peralatan teknologi di dalam bangunan dua tingkat itu. Dari rakaman cctv sebenar, Lia memerhatikan Evel dan Anna yang mula menjalankan tugas masing-masing.

Terlihat Anna selamba menembak tiga lelaki berpakaian hitam lengkap di aras satu. Mujur sahaja keadaan lengang pada waktu hampir menginjak tengah malam itu. Kalau tak mungkin mereka akan kantoi.

Lebih-lebih lagi, bila Anna dah buat tarian keterujaannya apabila dapat membunuh. Macam sekarang ni lah, duk terlompat-lompat.

Lia tertawa besar apabila jelas-jelas dia lihat Evel menumbuk bahu Anna untuk menyedarkan gadis itu. Anna mengaduh sakit lalu dia menjeling ke arah cctv terdekat. Lidah dijelir. Tahu sangat yang Lia sedang memerhatikan mereka.

"Eh, budak Anna ni. Karang aku sabotaj mission, dia jugak yang merana." Omel Lia sendiri.

Kaki dinaikkan ke atas meja. Selamba sahaja Lia menekan papan kekunci dengan hujung jari kaki. Kepala pula disandarkan ke kepala kerusi empuknya.

"Alahai, mudahnya kerja aku ni. Erm nak buat apa eh? Bosan pulak tunggu diorang siap mission." Jari telunjuk diketuk berkali-kali ke dagu. Matanya melilau ke sekeliling bilik yang hanya kelihatan samar-samar di dalam gelap.

Sebungkus roti berperisa coklat dipandang sebelum sebuah peti dari tepi mejanya ditarik keluar. Peti dibuka lalu terlihat beberapa kotak susu jenama Dutch lady pelbagai perisa.

Milk time!!

.

.

.

.

.

"Weh, ready untuk pick up!" Arah Anna dari alat penghubungnya dan Lia. Tercungap-cungap suaranya, hampir tidak cukup nafas.

Manakan tidak, mereka hampir gagal. Sekarang, dia dan Evel sedang dikejar oleh berpuluh-puluh konco team mafia tadi.

Lia tergesa-gesa bangun dari duduk. Kunci kereta dicapai lalu sekelip mata dia lesap ke dalam kereta. Kereta dihidupkan lalu gear dimasukkan. Minyak terus ditekan kuat, membiarkan kereta itu laju membelah jalan.

Setiap kenderaan dipintas bersahaja. Tangan dan kakinya cekap mengendali kereta audi berwarna hitam itu.

Lia mengerling skrin sistem GPS khas yang terpampang di dashboard kereta. Kedudukan Anna dan Evel sudah tidak jauh. Dari dalam kereta, dia nampak jelas kerumunan orang ramai yang kelihatan kelam-kabut.

Terus kereta dihentikan di bahu jalan.

Anna yang terlihat kelibat kereta audi hitam itu segera berlari laju ke arah kereta. Beg bimbit di tangannya di genggam kemas sambil berusaha meloloskan diri.

Lia mengerut kening apabila kelibat Evel tak kelihatan. Sebaik sahaja Anna masuk ke dalam kereta, kenderaan itu dipandu laju menjauhi kawasan.

"Mana Evel?" Soal Lia sambil matanya tunak memandang jalan raya yang agak sibuk itu.

"Ahh, hahh, hahh, penatnya. Ev.. Evel.. Aku tak tau." Anna berjeda untuk menarik nafasnya yang kian tersangkut sangkut. "Someone kidnapped her."

"What?!" Brek ditekan mengejut.

Akibat itu juga kereta di belakang mereka terlanggar bahagian belakang kereta. Lia dan Anna terdiam.

"Shit!"

Lia mengeluh berat. Pistol di drawer kereta di sisip ke pinggang sebelum dia melangkah keluar. Anna hanya tunggu di dalam kereta, menghabiskan sisa penatnya tadi.

Lia mengeluh apabila kereta audi yang dipandunya itu langsung tidak apa-apa. Malah, kereta myvi putih yang melanggarnya tadi sudah kemek teruk. Pemilik kereta sudah membebel disitu.

"Hoi, kau! Kau kan yang drive kereta ni?! Tak reti drive ke, bodoh?! Kau belajar drive kat mana? Neraka? Hancur kereta aku! Siallah!" Marah lelaki muda itu. Sekali imbas macam baru 20-an.

"Just bagitau berapa banyak yang encik nak. Saya bayar, okay. Tak perlulah buat drama kat sini." Keluh Lia lagi.

Dah la orang tengah serabut pasal Evel. Si lelaki gila ni pulak ajak buat drama. Kang ada buat drama pembunuhan terus kat tengah-tengah jalan ni.

"Kau ingat semua benda boleh settle guna duit ke?! Mentang-mentang pakai kereta mewah, semua kau nak selesaikan guna duit! Aku tak hamaklah duit seciput kau tu! Entah-entah duit haram! Harta banyak tapi tak berkat buat apa!" Tengking lelaki itu lagi.

Lia menahan geram. Isi pipinya digigit dari dalam. "Kalau encik tak nak saya bayar, encik nak saya buat apa?"

Suaranya masih dikekalkan lembut. Haish, bab rezeki pun nak dipersoal. Tak faham betul mamat sekor ni.

"Tengok tu! Kau cuba nak lari dari tanggungjawab! Eh sikit-sikit nak bayar pastu lepas tangan!"

Tak, masalahnya sejak bila Lia cuba lari dari tanggungjawab ni?

"Okay, fine! Kalau encik tak nak saya bayar, then saya blah! Cau!"

"Woi, bertanggungjawab la betina!" Lengan Lia direntap kasar menyebabkan langkah gadis itu terbantut.

Lia merengus lalu tangannya direntap kembali. "Just tell me what you want, mister! I don't have time to waste!"

"Bayar aku pampasan 10k."

THE HECK?!!

Siapa yang pentingkan duit sekarang ni? Setakat betulkan bumper depan ni, dua ribu pun tak sampai.

"Tak payah tunjuk bodoh kau kat sini! Baik kau pilih nak mati ke hidup?" Pistol yang disimpannya tadi ditunjuk sedikit ke arah lelaki itu.

Serentak itu lelaki tadi terus terdiam. Mukanya yang agak kemerah-merahan tadi bertukar pucat.

Lia tersenyum sinis. Macam ni kan senang, settle cepat.

20 keping not 100 dihulur ke arah lelaki itu. "Pergilah repair kereta kau ni. Nazak dah aku tengok."

Terketar-ketar lelaki itu menerima huluran Lia. Gadis itu memberikan senyuman manisnya buat sang lelaki sebelum kembali ke arah keretanya.

Baru sahaja dia ingin membuka pintu, sebuah kereta laju menghimpitnya. Hampir-hampir sahaja dia menjadi mangsa langgar kereta itu.

"Shit!"

Lia menarik nafas dalam akibat terkejut sebelum laju kepalanya menoleh ke arah kereta tadi.

Kereta itu berhenti tidak jauh darinya. Tingkap sebelah pemandu dibuka. Terserlah seorang lelaki dengan wajah dingin bersama kaca mata hitam sedang tersenyum sinis.

Itu,

Ayden Hariculas Edwardson.

"Evelyn ada dengan aku. Cau!"

Serentak itu, tingkap kembali ditutup. Kereta Mercedes Benz model terbaru itu meluncur laju meninggalkan mereka.

Lia ternganga. Terus dia bertukar pandang dengan Anna yang turut sama melihat kejadian itu.

Dalam kepala mereka cuma ada satu soalan,

'Sejak bila Amonic ada kaitan dengan Exfire?'


• • • • • • • • • • • •

5'th - 6/12/20

Continue Reading

You'll Also Like

308K 14.5K 54
Known as Beautiful Memories TENGKU HATTA JONATHAN, kacukan Melayu-Thailand itu semestinya seorang yang suka mengusik orang. Encik Mafia tak cukup mat...
3.1M 320K 89
[KARYA PERTAMA] Huwaaa... Cantikkan cover tu? Cover yg lawa gila tu by @azleyanaaa [In Editing] Shafira Addina. Seorang perempuan biasa yang hanya m...
269K 12.1K 51
[1st Stand Alone Series] Nur Zenia Haura ft. Rayden Hidayat Lee Lelaki yang di sangka kan baik. Ternyata syaitan yang bertopengkan manusia. Kehidupan...
670K 27.8K 54
Noor Dahlia seorang gadis polos, hanya bekerja sebagai seorang cashier di sebuah kedai serbaneka tetapi amat gembira dengan kehidupannya yang amat se...