The Starry Sky + kth

By -channa

123K 20.8K 10.5K

2020 [completed] + between friendship and love More

Chapter 1
Chapter 2
Chapter 3
Chapter 4
Chapter 5
Chapter 6
Chapter 7
Chapter 8
Chapter 9
Chapter 10
Chapter 11
Chapter 12
Chapter 13
Chapter 14
Chapter 15
Chapter 16
Chapter 17
Chapter 18
Chapter 19
Chapter 20
Chapter 21
Chapter 22
Chapter 23
Chapter 24
Chapter 25
Final Chapter
S2 | Chapter 1
S2 | Chapter 2
S2 | Chapter 3
S2 | Chapter 4
S2 | Chapter 5
S2 | Chapter 6
S2 | Chapter 7
S2 | Chapter 8
S2 | Chapter 9
S2 | Chapter 10
S2 | Chapter 11
S2 | Chapter 12
S2 | Chapter 13
S2 | Chapter 14
S3 | Chapter 1
S3 | Chapter 2
S3 | Chapter 3
S3 | Chapter 4
S3 | Chapter 5
S3 | Chapter 6
S3 | Chapter 7
S3 | Chapter 8
S3 | Final Chapter
EPILOGUE

S2 | Final Chapter

2.6K 443 395
By -channa


[ THE FINAL CHAPTER ]

***********

Tamat sudah penggambaran terakhir The Starry Sky yang bakal muncul di kaca tv channel SSB. Ini merupakan hari terakhir sebelum mereka semua berpisah. Kenangan singkat yang memberi banyak erti dalam usaha bersama menjayakan projek besar ini. Wajah bangga Jungkook berubah muram sekelip mata apabila dia teringat yang mulai hari esok dia akan dating dengan studio dan bukan lagi gadis garang bernama Yunhee.

Makan malam yang agak sedikit hambar walaupun menenangkan.

"So yeh, seperti yang kita tahu. Pengarah kita sekarang dekat hospital jadi dia tak dapat join makan malam ni. Apa pun saya dapat pesanan dari dia, yang kalian dah beri kerjasama dan berusaha dengan baik sepanjang kita jalankan projek ni. Dia ucapkan terima kasih dan semoga kalian semua sihat selalu." kata Rahee yang merupakan pengganti jawatan lama dipimpin oleh Joo.

"Hm rindu pulak si Tae PD-nim yang tegas tu. Even macam harimau pun baik je." kata salah seorang pekerja dan disokong dengan yang lain.

"Kan. Dah lah tak kasi kita melawat dia."

Rahee tertawa halus, "Biasa lah tu. Siapa tak kenal Kim Taehyung, yedak?"

"Yunhee. Kalau saya rindu awak macam mana?" bisik Jungkook pada telinga Yunhee yang sedang bermain dengan telefon pintarnya. Jauh dari semua orang.

"Bukan kita tak jumpa pun lepas ni."

"Huh?"

"Awak tak tengok jadual ke? Kan kita still ada interview and reality show. Lupa?"

Jungkook menampar dahinya, "Haah lah! Ish tak sangka awak check jadual berapa lagi awak nak bersama dengan saya eh? Malu lah hehe. Tapi biasanya benda tu sekejap je, hm sehari dua dah habis. Kita still kena berpisah lepas tu. Shireo..." bibirnya dimuncung sedih.

"Tak payah mengada."

"Nak jugak."

"Diam."

"Tak nak."

Yunhee menjengil matanya tajam, "Perangai dari dulu tak berubah. Gedik."

"Yah. Awak dah ingat masa masa lalu kita? Maksudnya awak dah terima saya lah kan? Hm hm?" bertambah teruja budak lelaki tu jadinya. Yunhee cuma menghela keluhan dan memggeleng perlahan. Malas nak melayan walaupun sebenarnya dalam hati memang masih sayang, cuma ego menggunung tinggi.

"Shikreo."

"Jawab dulu."

"Jeon Jungkook, kenapa awak masih harapkan saya?"

"Do Yunhee, sebab saya masih sayangkan awak. Auch, comel lah kita macam dalam skrip."

Gadis itu melepaskan jentikan kuat di dahi lelaki itu, "Diam. Saya tak ada perasaan dekat awak lagi. Penat nak ulang tapi saya harap ni kali terakhir. Kita berdua tak ada apa apa hubungan. Drama ni dah tamat, sama dengan cerita kita. Arraseo?"

"Wae..." Jungkook menahan pergelangan tangan Yunhee yang sudah pun mahu keluar dari tempat tersebut. "Kenapa, kenapa awak ego sangat? Apa yang saya tak cuba buat sebenarnya? Apa yang kurang?"

Perlahan lahan Yunhee meregangkan tangan kanannya itu dari terus disentuh.

"Mian. Saya tak boleh nak bagitahu. Kita akhiri sampai sini. Eoh?"

"Jalga, Jungkook-ah."

Ayat terakhir yang disebut oleh gadis itu hampir merobek seribu satu perasaan Jeon Jungkook. Melihat bayang Yunhee yang semakin memudar membuatkan anak matanya bergerak gerak sebak. Kaki terpaku ke tanah, tak mampu nak kejar sebab dia tahu. Kalau dia paksa jawapannya tetap sama. Lelaki itu menarik hingus seraya menyeka air mata yang mengalir pada wajah mulusnya menggunakan hujung lengan. Bibir mengukir senyuman nipis.

"Aku akan tetap.. tunggu kau, Do Yunhee."

*************

Lambat lambat melangkah masuk ke dalam bilik pesakit bernombor 1231. Punya lah slow motion sebab tak nak menganggu Taehyung yang sedang lena. Kaki diangkat dan diletakkan ke lantai tanpa bunyi. Sumpah struggle lepas tu buruk gila muka aku bila aku fikir balik. Tapi ini pun antara usaha supaya lelaki dingin tu tak terjaga yang aku datang nak melawat dia.

Sebab ceritanya semalam jenayah aku ni berjaya. Aku langkah macam ni ah. Tak ada bunyi, aku syak aku dah jumpa bakat baru sebab Taehyung tak sedar pun aku datang. Siap sentuh rambut dia. Legend bai. Selalunya dalam tv orang dah bangun.

Okay dah nak sampai. LAMBAT SIA JALAN MACAM NI.

Setibanya dibahu katil, dapat aku lihat seorang putera tampan sedang lena di atas katilnya. Pilu dan sebak menerpa diri. Rindu bertalu talu. Geram pun ada, macam nak peluk lepas tu nak gomol macam teddy bear.

Dari bulu mata yang terpejam tu buat tangan aku gatal nak sentuh. Hmm, batang hidung pun sempurna. Bibir, em pernah rasa. Lembut je. HSHSHS.

"Aiguu Kim Tae. Sempurna sangat, cuma sayang tak sempurna kalau tak ada saya."

Tibeh.

"Gurae."

WAIT.

Jangan cakap.

Okay.

Dia dah sedar. Suara husky tu menyahut selamba dengan lagak yang masih sama. Mata tidak mencelik, namun aku dengar jelas jawapan dia tadi.

"M..Mian. Saya ganggu.."

Pergelangan tangan aku diraih, kemudian dilepaskan sekelip mata. Pelik tapi itu lah yang dibuat lelaki dingin tu.

"K..Kajima." tergagap dia menghalang, janggal kot tapi dia yang lepaskan tangan aku. Hmm.

"Aku.. dah tahu.. pasal perkahwinan tu." lemah suaranya membuka bicara.

"Eung. Tak jadi kahwin sebab awak. Sebab awak lah Kim Taehyung. Ya sebab awak. Nak tahu tak sebab apa? Sebab awak lah. Ha memang sebab awak. Saya dah berniat nak gunakan Jimin untuk lupakan awak dan ya sebab awak. Sebab salah saya gila sangat jatuh cinta dengan awak sejak dari awal. Kalau tak tak jadi benda ni dulu, mesti tak ada masalah macam ni. Geuji?"

Taehyung tertawa pendek, tapi terlihat pahit. "Kalau kau tak cakap dulu. Mungkin aku akan cakap."

"Hm? Cakap apa?"

"Dulu. Perasaan aku."

Mata aku terkebil kebil bingung, "Em tak faham."

"Sebelum kau suka aku.. aku memang dah suka kau. Sebelum Jimin, dan sebelum kau sendiri yang cakap dulu. Lama, kan?"

Tak tahu kenapa, perut aku memulas sebab ayat dia macam menusuk. Jantung aku pun dah berdegup laju lepas dengar Kim Taehyung cakap macam tu. Ini, kali pertama dia cakap pasal perasaan dia dekat aku. I mean, luahan yang kedengaran tulus dan jelas. Dulu, memang aku yang cakap aku suka dia. Tapi tak pernah pulak aku mintak pendapat dia yang dia suka aku atau tak. Sebab aku kisah apa dulu, yang penting aku hidup dengan dia.

Hahahahha.

Tapi jap, aku tak sangka yang dia memang suka aku? Atau aku memang sangat bodoh tak sedar benda tu?

"Y..Yah! Bergurau ke?! Tipu ah!"

Taehyung berdecit, "Aku pernah suruh kau jauh dengan Jimin. Sebab aku jealous. Pernah nak luahkan dekat library, tapi malangnya Hyora datang kacau."

"T..Tipu! Tak payah nak buat macam cerita ni awak yang takluk sangat ehh.."

"Masa kau pergi Seungneung, aku datang. Tapi aku balik lepas persembahan kau habis. Masa kau koma.. aku jaga kau. Tapi lepas kau dah sedar dan aku dapat tahu yang kau amnesia, aku mintak Jimin untuk bagitahu yang dia jaga kau dan jangan sesekali sebut nama aku. Lepas dari tu jugak.. aku pindah Jepun." Taehyung mengukir senyuman kelat.

Keluhan kecil dihela, "Sebab aku cuma tak nak... kau sakit dengar nama aku. Aku tak suka. Tapi lepas dapat tahu kau memang ingat aku... aku tak tahu nak bagi reaksi macam mana. Aku gembira, tapi aku ego.. sebab masih tak dapat maafkan diri aku."

Lelaki itu tertawa kecil seraya menguak rambutnya ke belakang. Perit liur ditelan dalam diam.

"Gurae. Aku bodoh. Semuanya salah aku, sebab tak reti nak cakap. Kau yang beria nak faham, sedangkan aku susah nak terangkan. Aku tak reti.. nak bagitahu apa aku rasa.."

Tak tahu kenapa suasana tadi terus berubah kelam dan buat air mata aku jatuh. Aku cuba untuk tak nak menangis depan lelaki ni, aku tahu dia tengah sakit.

Aku benci diri aku sekarang.

"Aku pun.. tak suka kau ada dekat sini sekarang. Tengok aku sakit.. lemah. Tak boleh buat apa. Sama macam masa kau koma dulu." matanya naik melihat aku dengan pandangan yang sangat redup.

"Tapi, aku tak boleh hidup tanpa kau. Yundo-ah." Taehyung tertawa palsu, "Aku dah pandai luahkan perasaan aku. Geuji?"

"Yah.. tsk.." ayat aku tergantung dek kerana tersedu sedan menahan tangis.

"Yaish pabo Kim Taehyung."

"Awak tahu tak, lama sangat saya tunggu awak cakap macam ni." ujar aku sejenak hati beransur tenang. "Kalau saya dah kahwin dengan Jimin macam mana? Kalau saya dah terlanjur jatuh cinta dengan lelaki tu macam mana? Tsk, macam mana dengan awak Kim Tae.."

"Yah.. aku.. aku okay. Kau layak bahagia. Walaupun bukan dengan aku. Memang itu yang aku nak, sebab.. aku sedar aku bukan untuk kau."

"Yaish berhenti cakap. Saya tak nak dengar suara awak. Yaish.." aku geram sebab tak dapat nak tahan air mata dari terus keluar. Tak pasal buat drama dekat sini. Taehyung cuma pandang aku dan ketap bibir dia sebab aku suruh dia berhenti cakap. Bagi peluang untuk aku redakan emosi aku yang dah menggunung tinggi sekarang ni.

"Awak tahu tak awak lah sumber bahagia saya sejak dari kita kecik? Saya sayang gila dekat awak. Even dulu saya selekeh, kuat nangis, tapi orang yang selalu ada dengan saya.. siapa lagi kalau bukan awak Kim Tae?"

Lelaki yang masih setia memandang aku itu tiba tiba mendepangkan kedua belah tangannya.

"Kau nak hidup dengan aku?"

Aku nak ketawa tapi still angguk kepala.

"Meh sini, peluk."

Aku menggeleng perlahan seraya menjauhi dia sejarak.

"Shireo.. saya tahu.. awak lepaskan tangan saya tadi sebab awak takut jam awak berbunyi. Kan?"

Taehyung melihat pergelangan tangannya, "Eoh.. gwaenchana. Aku dah boleh kawal. Geokjongma. Irriwa palli, aku nak peluk."

"Cih mengada."

Aku mendekati lelaki itu beberapa langkah kemudian mendakap tubuhnya, tangannya melingkar pada pinggangku merangkul rapat sehingga terpangku pada kedua belah peha miliknya. Pelukan dileraikan dan sekarang tak pasal aku dah duduk atas riba dia. Disebabkan penyakit aritmia yang Taehyung hidap, aku jadi ragu ragu nak dekat dengan dia serapat ni. Tapak tangan aku naik menyentuh dadanya.

"Gwaenchana?"

"Eung. Aku rasa kalau aku.."

"Ow no no." aku meletakkan jari telunjuk pada bibir Taehyung yang ingin mendekat.

"Sekarang ni apa yang penting kesihatan awak. Arraseo?"

"Aaaa.. nak jugak!"

"Ee gedik sia."

Entah aku tak perasan bila tapi lelaki ni dah tekap belakang batang leher aku seraya menariknya sehingga bibir kami berdua bertemu. Terasa ada rama rama yang berkuak dalam perut apabila gerakan bibirnya dapat dirasai dengan telus dan bermakna. Dapat dengar bunyi jam dah menandakan isyarat bahaya tapi suaranya kedap dek kerana Taehyung dah campak bawah bantal. Tak tahu bila dia sorok benda tu tapi laju betul buat kerja.

Tenang.

Perasaan bertahun tahun yang terkurung akhirnya terungkap jua. Sejak aku jatuh cinta dengan Kim Taehyung, tanpa aku sedar yang dia memang dah simpan perasaan dekat aku tanpa luahkan.

Hari ni, aku dah dengar semuanya.

Isi hati lelaki dingin bernama Kim Taehyung.

Tautan dilepaskan, matanya memandang aku. Nafas dicari melulu. Perit liur ditelan kuat seraya kedua belah tangannya masih setia merangkul pinggang aku. Erat. Senyuman manis dihadiahkan di bibirnya.

"Yah Yundo Jae."

"E..Eoh.. bwo?"

"Saranghae."

_________________

THE END

THE STARRY SKY S2

i love you past the moon and miss you beyond the stars

♥ • ♥ • ♥ • ♥ • ♥

akhirnya, chan dah puas seksa yuntae punya kisah cinta. HAHAHAHA.

tak lupa kepada readers TSS tak kesah lah yang silent ke apa, THANK YOU SO MUCH sebab support chan sejauh ni 💜
korang memang terbaik 🥺🤘🏻
channa love you sm 😭💗

jadi chan bercadang untuk teruskan SEASON 3 dengan love story untuk angel kita iaitu park jimin. selain tu, dalam s3 akan ada moment yuntae dan heekook. 🤍

hehehe cerita jimin ni macam baca cerita baru, tak ada kaitan dengan apa apa cuma diselitkan moment yuntae dan heekook.

chan takut sebab maybe tak ada orang teruja pun tapi chan sayang TSS sebab ini first time chan cuba taip fanfic genre drama macam ni. and belum ada rasa nak berhenti menaip dekat sini. so yeh
SEE YOU GUYS DEKAT SEASON 3! 🌼

lets get it <3

The next chapter will be S3.

THE STARRY SKY S3
im falling in love with him,
and that's the beginning
and end of everything.

______________________

♥ • ♥ • ♥ • ♥ • ♥

Continue Reading

You'll Also Like

199K 10.2K 32
Mengisahkan tentang seorang gadis yang bernama Xyiu yang terpaksa memasuki kolej pelajar lelaki untuk menggantikan abangnya iaitu Xiumin yang sibuk d...
1.4K 151 10
Dani Inayat X Fareehal Dahlia
14.1K 1.7K 71
Selepas peristiwa hitam itu.Aku sunyi.Aku dicaci.Aku dipinggirkan.Aku dibenci.Aku dianggap 'pembunuh'. 'Bukan aku bunuh dia ! Bukan aku !' -Do hwe ji...
61.7K 5.6K 60
Kaulah puteri mahkota yang berjaya bertakhta di hati aku Start:- 090520 End:- 030720