The Starry Sky + kth

By -channa

123K 20.8K 10.5K

2020 [completed] + between friendship and love More

Chapter 1
Chapter 2
Chapter 3
Chapter 4
Chapter 5
Chapter 6
Chapter 7
Chapter 8
Chapter 9
Chapter 10
Chapter 11
Chapter 12
Chapter 13
Chapter 14
Chapter 15
Chapter 16
Chapter 17
Chapter 18
Chapter 19
Chapter 20
Chapter 21
Chapter 22
Chapter 23
Chapter 24
Chapter 25
Final Chapter
S2 | Chapter 1
S2 | Chapter 2
S2 | Chapter 3
S2 | Chapter 4
S2 | Chapter 5
S2 | Chapter 6
S2 | Chapter 7
S2 | Chapter 8
S2 | Chapter 9
S2 | Chapter 10
S2 | Chapter 11
S2 | Chapter 13
S2 | Chapter 14
S2 | Final Chapter
S3 | Chapter 1
S3 | Chapter 2
S3 | Chapter 3
S3 | Chapter 4
S3 | Chapter 5
S3 | Chapter 6
S3 | Chapter 7
S3 | Chapter 8
S3 | Final Chapter
EPILOGUE

S2 | Chapter 12

2.1K 406 256
By -channa

************

Suasana dekat dalam bilik persalinan lelaki tu jadi sunyi. Ini sebabnya Jimin dipuji oleh pengarah hospital Jeosa yang merupakan ayah kandung Jiheon sendiri. Bukan sengaja diminta puji, tapi ini semua disebabkan prestasi Jimin yang terlalu sempurna apabila berhadapan dengan pesakit. Lelaki tu profesional dan tak pernah buat sesuatu yang dinamakan 'silap'. Bahayanya apabila berurusan dengan nyawa seseorang adalah silap yang dibuat. Boleh juga menyebabkan kematian.

Jimin takut takut, bukan apa, risau yang sekejap lagi mesti dia kena marah depan semua orang. Kukunya diketip dengan ibu jari dalam diam. Hampir luka.

"Yah, kenapa senyap ni?! Chill! Bukan tak biasa Jimin perform?! Geuji?!" kata Jiheon yang menyebalkan itu seraya menerpa tubuh Jimin. Leher lelaki itu dirangkul mesra.

"Hahahaha." semua orang mula tertawa palsu, menghilangkan rasa janggal.

"Mian." ujar Jimin ringkas.

"Hey, kau buat aku nampak teruk kalau cakap macam tu." Jiheon tertawa mengejek. "Well done. Apa kata kita raikan je situasi ni? Eoh? Apa dia? Ohh! Jimin kata dia nak belanja kita semua makan siang. Kaja!"

"Woo! Kaja!"

Mereka semua terus beransur keluar dari tempat tersebut selepas mendengar omongan palsu yang Jiheon sampaikan dengan sengaja. Padahal Jimin tak bersuara sebutik pun. Apakan daya, sejak hari pertama sehingga sekarang, ini lah yang dia lalui tak henti.

"Jom Park Jimin?" ajak Jiheon yang masih setia tangannya di bahu lelaki itu. Lambat lambat Jimin bangkit lalu mengekorinya seiringan.

Kebetulan mereka berdua terserempak dengan Yunjae dan Taehyung yang memang niatnya datang untuk berjumpa dengan Jimin. Saja nak ajak makan sebelum tu nak tanya pasal kesihatan Taehyung sekali. Tapi lain pula reaksi yang diberikan oleh Jiheon. Bibir lelaki itu mengukir sengihan sinis. Ingin mencuba.

"Eoh! Jimin, kau dah break ke dengan girlfriend kau ni? Kau tengok, cepat je dia dah ada boyfriend baru."

Jimin menggigit bawah bibirnya, masih mendiamkan diri. Jari jemarinya menggeletar kerana terlalu malu tapi tak ada apa yang dia mampu buat, sementara Taehyung tenang memandang lelaki bernama Jiheon dengan tangan yang kekal di dalam poket seluar. Yunjae pula teragak agak nak beraksi, dia terus merangkul lengan Jimin.

"Boyfriend saya Jimin. Saya datang memang nak jumpa dia." kata Yunjae mesra seraya tersengih janggal.

"Aaa.. habis siapa yang datang dengan kamu ni?"

"Aku pun boyfriend dia. Kenapa?"

Jawapan Taehyung yang selamba membuka mata Yunjae dan Jimin terdongak melihatnya. Maklum lah tak ada dalam rancangan jawapan tu untuk situasi sekarang sampaikan dorang pun terpegun. Jiheon pula berubah jadi bingung tapi takut nak terus berurusan dengan Taehyung. Lelaki dingin itu mendekatinya beberapa langkah seraya membersihkan bahu Jiheon yang termangu mangu sendirian. Terkebil kebil matanya menilik wajah tampan Taehyung dari jarak dekat.

"Kalau kau dah tahu. Apa lagi urusan kau dekat sini? Nak jadi boyfriend ketiga dia?"

"A..Aku pergi dulu. Teruskan." cepat cepat Jiheon melarikan diri dari tempat mereka bersemuka. Sebaik sahaja bayang lelaki itu kian menghilang, Yunjae dan Jimin automatik meletuskan tawa.

"Daebak Kim Taehyung!"

"Uish saya tak sangka dia percaya. Hakhak! Terbaik lah Kim Tae!"

Taehyung cuba mengawal senyumnya sebab dia pun rasa benda tu kelakar. Tiba tiba rasa bangga lepas buat macam tu. Orang kata, cool.

"Okay dah dah abaikan dia. Jom?"

"Jom!"

*************

Mereka berdua sedang baca skrip masing masing, praktis sendirian untuk scene yang akan menyusul. Tapi tiba tiba raut wajah Yunhee merona kemerahan, telinganya turut naik membahang selepas membaca beberapa part yang baginya agak mencabar. Apa lagi kalau bukan scene menyatukan bibir dengan lelaki bernama Jeon Jungkook. Dia tahu dia akan hadap juga benda ni satu hari nanti, dan satu hari tu sudah pun tiba.

"Eoh kita ada kis—" mulut Jungkook yang duduk tenang diterkup kuat oleh Yunhee. Sudah lah ada pekerja lain, malu lah kalau nak bincang dekat situ.

"J..Joseonghaeyo. Boleh tak tinggalkan kami berdua sekejap?" Yunhee segan segan bersuara, meminta beberapa orang yang berada di dalam bilik itu untuk pergi.

"Boleh cik Seohwa."

Jungkook dah dapat tangkap kenapa Yunhee buat macam tu, tak lain tak bukan sah lah segan. Dalam diam idea nakal tercetus dalam fikirannya. Sebaik sahaja pintu ditutup rapat, peha Jungkook dijadikan mangsa tamparan khas gadis itu. Langsung dia mengerang kesakitan.

"Sakit!"

"Ish awak ni, boleh tak cakap slow sikit?"

"Apa? Memang kita ada kiss scene pun. Nanti masa kita shoot yang tengok pun orang sama. Geuji? Lagipun aku tak kisah kalau ada kiss-scene dengan kau. Hehe."

Satu lagi tamparan hinggap di lengan.

"Sakit!"

"Shut up."

"Alaaa jom lah practise!"

"M..Michyeosseo?!" tengking Yunhee yang dah tak dapat nak kawal reaksi wajahnya.

"Aiguu muka kau merah. Kenapa kau tak nak practise? Don't worry. I'll be gentle."

"Yaish.." hampir sahaja carutan keluar dari mulutnya, Jungkook halang dengan menyapa bibir gadis itu. Satu saat yang berharga. Berubah air muka Yunhee jadinya. Bertambah malu!

Jungkook tersengih panjang, "Bwo? Ini kan sebab kau suruh dorang keluar? Nanti kita practise lagi tau, banyak kali!" dia terus melarikan diri sebelum anak singa yang garang tu mula menghayun tangan.

"Y..Yah.. Jeon Jungkook.. JUGULLAE?!"

**********

Sepanjang perjalanan balik Taehyung cuma mendiamkan diri. Dah lah memang pendiam, bila tak bercakap macam makin sendu pulak rasanya. Yunjae dah mula bosan, mana taknya kalau dah sepanjang beberapa jam mulut dia je yang berbuih bercerita, balasan Taehyung macam lah tak biasa. 'Em, Eoh, Eung, Nae.' Nak kata dekat sekolah dia belajar tu je, tak jugak. Tapi nak buat macam mana dah memang itu yang dia boleh respon. Sejak umur bertambah, makin susah nak dengar suara dia.

"Yah. Boleh tak awak respon panjang sikit? Bosanlah!"

"Aku tak suka. Dari dulu."

"Ya, ya saya tahu awak memang dari dulu tak suka bercakap. Tapi awak tahu tak saya perlukan respon? Tersembur sembur air liur saya bebel tapi awak angguk geleng, astu jawab benda yang sama je. Pendek pulak tu."

"Bukan tu."

Yunjae terkedu, "Eoh? Habistu?"

"Kau.. dengan Jimin."

"O..Oh.. em awak jealous ke? Saya awalnya memang nak tolong Jimin, saya tahu Jimin dah cerita dengan awak kan pasal kes haritu? Lagipun saya memang menyampah ah dengan si Jiheon tu. Dah lah tak handsome, bajet bajet pulak! Awak tahu kan apa dia buat dekat Jimin? Ha tadi pun dia macam tengah buli Jimin, nasib baik kita sampai cepat!" omel Yunjae penuh emosi.

"Jimin ada bagitahu benda lain selain kes hari tu."

"Eoh? Bagitahu apa? Dia tak ada cakap dengan saya apa apa pun?"

"Dia masih suka kau."

Sekelip mata situasi jadi sunyi.

Yunjae pun tak tahu macam mana nak bagi reaksi. Dia rapat dengan Jimin memang sejak dari sekolah tapi jadi makin rapat lepas Taehyung pindah Jepun. Jimin lah orang yang sentiasa dekat sisi dia. Orang yang berganti ganti jaga dia dekat hospital selain mak dia sendiri. Jimin memang tak dapat disangkal seorang lelaki yang baik hati, dia digelar cheonsa (angel) berselitkan senyuman manis dia tu. Sedangkan masalah dia sendiri, jarang jarang dia nak bercerita. Lebih suka memendam. Apatah lagi perasaan dia.

"Aku pernah tanya, antara aku dengan Jimin.. kau akan pilih siapa. Lagipun tak pelik kalau kau pilih dia."

"Saya pilih awak."

"Jimin lebih layak untuk kau.." perlahan sahaja suaranya kedengaran.

"Gurae.. dulu saya suka Jimin mungkin sebab dia baik. Dari dulu.. dia baik. Alasan dia tolak luahan hati saya pun sebab dia serba salah dengan awak memandangkan awak kawan saya. Tapi, lepas tu saya sedar saya cuma anggap dia sebagai kawan. Budak lelaki yang baik."

Yunjae memandang lelaki dingin itu sekilas, "Tapi awak, lain."

"Wae?"

"Ada ah. Sibuk je."

Yunjae sambung berfikir tentang Joo. Patut tak dia bagitahu Taehyung pasal gambar yang dia dapat? Lagipun dia percaya Taehyung cuma dia nak Taehyung tahu pasal benda tu. Tapi yang takutnya kalau Joo kena pecat. Nanti mesti Taehyung serabut nak cari pekerja baru untuk bantu dia.

"Yunjae?"

Gadis itu tersentak, "Eo..Eoh. Em sekejap Kim Tae, saya nak cakap dengan awak sesuatu pasal Jo.."

Telefon lelaki itu sekali lagi berdering, entah kenapa setiap kali nak cakap hal penting. Masa tu juga telefon nak bernyala.

"Jamsiman." Taehyung menyeret tanda hijau di telefon pintarnya. "Nae?... Bwo? Algaesseo." nyalaan dimatikan. Tiba tiba stereng kereta Taehyung berubah arah.

"Wae?"

"Mian. Kita kena pergi hospital balik. Pekerja aku bagitahu yang Joo luka dekat set."

Yunjae menahan lengan lelaki itu, "Antara saya.. dengan Joo. Awak pilih siapa?"

"Mestilah kau."

"Boleh tak kita jangan pergi? Awak pilih.. saya kan?"

"Joo kawan aku. Macam kau kawan dengan Jimin. Kau tetap akan pilih Jimin bila lelaki tu dalam keadaan susah, walaupun hati kau pilih aku. Macam tu juga aku sekarang. Eoh?" pujuknya dengan nada lembut.

"Tapi.." ayat Yunjae tergantung sejenak. Dia tak sedap hati, cuma tak tahu kenapa.

Taehyung menaikkan sebelah tangannya menyentuh rambut gadis itu, "Gwaenchana."

***********

Taehyung berlari anak mendapatkan wad gadis itu. Sementara Yunjae hanya mengekori dari belakang dengan langkah yang sama. Kali kedua benda ni berlaku tapi dia tak pernah dapat tahan Kim Taehyung. Sebab kadang kadang Yunjae lupa, dalam hati yang dingin tu tetap ada baiknya. Sama persis Jimin cuma dua tubuh berbeza. Itulah sebabnya, Yunjae tetap akan pilih Taehyung.

Joo menangis tidak henti, pintu wad dikuak kasar. Taehyung masih berlari anak menuju ke arahnya. Manakala Yunjae berdiri tenang menyandar pada dinding dengan tangan berpeluk tubuh. Memerhati dari jauh.

"Yah deo gwaenchana?"

"Taehyung.." Joo tersedu sedan, entah angin apa dia sengaja ingin menarik perhatian Taehyung dengan memukul tangannya yang luka sendiri. "Saya benci diri saya! Saya benci!"

"Yah!" Taehyung menengking seraya menghalang kuat.

"Wae?.. Kenapa awak tak pilih saya? Kenapa Taehyung? Awak tahukan.. saya sayang awak dah lama?.. Awak satu satunya yang saya ada." berhingus hingusan drama air mata yang Joo lakukan. Mata Yunjae berguling bosan.

"Mian."

"Keluar. Saya tak nak tengok awak. Kenapa awak masih datang dekat saya bila tahu saya luka?! Biarlah saya mati terus! Biar!" Joo terus terus meracau, memberontak sendirian ditahan sedaya upaya oleh nurse dan lelaki tu.

"Encik, tolong buat sesuatu supaya pesakit tenang. Saya risau boleh effect luka dia sebab luka ni masih baru." kata nurse dalam keadaan kalut.

Taehyung tidak teragak agak mendakap tubuh gadis itu masuk ke dalam pelukan hangatnya. Rambut diusap lembut perlahan lahan, menenangkan jiwa Joo yang sedang membentak keras. Hatinya semakin mereda dan tenang. Joo sengaja merangkul pinggang Taehyung, semakin merapati dirinya agar kekal sebegitu.

"Saya sayang awak Taehyung.." kata Joo dengan nada sedihnya. "Tolong cakap awak sayang saya jugak..."

"E..Eoh.."

Bola mata Yunjae membara, gadis itu bingkas berjalan laju ke arah mereka berdua yang berada di katil pesakit. Tubuh Joo ditolak sepenuh hati lalu tapak tangannya dihayun ke arah wajah gadis itu sehingga mengeluarkan satu bunyi yang kuat. Berdesing. Bunyi yang mampu membuka semua mata yang berada di wad tersebut. Secalit kepuasan muncul di hati Yunjae.

"Berhenti berlakon."

"Yah Do Yunjae." nada Taehyung meninggi, tangan lelaki itu menangkap pergelangan tangan Yunjae yang sedang menggeletar.

"Bwo? Awak pilih siapa sekarang? Saya tanya, awak pilih siapa? Dia?"

"Boleh tak kau bertenang?"

"Boleh tak kita pergi dari sini? Eoh?"

"Tak. Kita dah cakap pasal benda ni." perlahan suara itu memujuk.

Yunjae tertawa halus sebelum melangkah pergi seorang diri, "Gurae. Teruskan."

____________________________

Continue Reading

You'll Also Like

180K 18.8K 69
Old title -unexpected husband New title -mr perfect Mula - mula hubungan kita semuanya terasa pahit , tapi bila hati mula rasa sayang , yang pahit p...
4.7K 494 42
𝗜 𝗧𝗿𝗶𝗲𝗱 | 𝗘𝗷𝗲𝗻 𝗔𝗹𝗶 . . . Remake From:- 𝗘𝗷𝗲𝗻 𝗔𝗹𝗶 {𝗠𝗶𝘀𝗶:𝗠𝘂𝗮𝗸}(Unpublish) . . . "M..Mama?" . . . "Tetap kuat Ali...
877K 85.7K 200
"Hi sayang. Kerja sekolah semalam dah siap?" Park Jimin duduk dihadapan aku lalu membelek buku latihan aku. "Tak payah sibuklah!" Add to your readin...
1.2M 87.3K 50
Arash Zayden, salah seorang anggota unit pasukan khas Polis Diraja Malaysia. Pulangnya ke tanah air tanpa sebarang niat untuk menaruh rasa pada sesia...