The Starry Sky + kth

By -channa

123K 20.8K 10.5K

2020 [completed] + between friendship and love More

Chapter 1
Chapter 2
Chapter 3
Chapter 4
Chapter 5
Chapter 6
Chapter 7
Chapter 8
Chapter 9
Chapter 10
Chapter 11
Chapter 12
Chapter 13
Chapter 15
Chapter 16
Chapter 17
Chapter 18
Chapter 19
Chapter 20
Chapter 21
Chapter 22
Chapter 23
Chapter 24
Chapter 25
Final Chapter
S2 | Chapter 1
S2 | Chapter 2
S2 | Chapter 3
S2 | Chapter 4
S2 | Chapter 5
S2 | Chapter 6
S2 | Chapter 7
S2 | Chapter 8
S2 | Chapter 9
S2 | Chapter 10
S2 | Chapter 11
S2 | Chapter 12
S2 | Chapter 13
S2 | Chapter 14
S2 | Final Chapter
S3 | Chapter 1
S3 | Chapter 2
S3 | Chapter 3
S3 | Chapter 4
S3 | Chapter 5
S3 | Chapter 6
S3 | Chapter 7
S3 | Chapter 8
S3 | Final Chapter
EPILOGUE

Chapter 14

2.3K 404 182
By -channa


***********

Semua pelajar yang terlibat dalam Maple Camp sudah berhimpun di dataran sekolah mewah itu. Mereka terlalu teruja sehingga ada yang membawa barang barang yang tidak perlu seperti bantal peluk bersaiz manusia, kuali, makeup (sahaja) 7 beg dan sebagainya.

Riuh rendah jadinya bila Eunhyuk saem dan kekasih bayangannya iaitu Mina saem yang terpaksa menguruskan mereka.

Sementara Do Yun Jae, gadis yang sentiasa peka memerhati Kim Taehyung dan Park Jimin. Ini disebabkan salah faham yang dia sendiri reka. Bibirnya muncung sedepa, kening berkerut sentiasa. Masih tidak mampu menerima kenyataan yang dia bina.

"Okay sekarang ni barang dah masuk dalam bas. Lepas ni saem nak korang bawak keperluan dalam list yang saem bagi je. Faham tak?!" bebel Eunhyuk saem seraya menyeka peluh di dahi.

"Nae~" jawab mereka malas.

Mina saem menyambung, "Baiklah semua. Sebelum kita naik bas, kalian semua akan diberi pasangan. Duduk bersama dalam bas dari kita bertolak dan balik. Jadi ingat pasangan masing masing."

"Gurae, pasangan korang jugak akan tetap sampailah masa kita camping nanti. Arraseo?" ujar Eunhyuk saem.

Mereka semua sudah berbual bual mencari pasangan antara satu sama lain.

Yunjae terus menyergah tengkuk Taehyung dari belakang lalu menariknya kuat sehingga lelaki itu tersentak.

"Yah Kim Tae, saya nak pasangan dengan awak okies?!"

Taehyung memapar riak wajah jijik seraya menolak bahu gadis itu, "Pikyeo."

Jantung Yunjae berdegup laju lagi. Nampaknya Taehyung tak suka pasangan dengan dia. Ni mesti nak pasangan dengan buah hati kesayangan dia Park Jimin! Itulah yang bermain di fikiran Yunjae.

Tanpa mereka sedar, Jimin cuma memerhati dengan senyuman kecil. Sedikit cemburu melihat kemesraan mereka berdua. Alangkah indah sekiranya dia Kim Taehyung. Dia selalu terfikir kalau dia dapat ganti tempat lelaki tu dan jadi kawan rapat sejak kecil Yunjae.

"Dengar dengar! Yeorobeun-deul! Pasangan bukan korang yang pilih! A a a a~" usik Eunhyuk saem sesambil menggerakkan jarinya.

"BWO? Andwae saem~"

"No.. hajimaaaa!"

Mina saem tertawa, "Okay kita akan ikut list yang saem pegang. Bila dengar nama terus masuk bas. Arrachi?"

Mereka semua merungut, tidak mahu berpisah dengan rakan masing masing. Yunjae lagilah, meletakkan harapan yang setinggi gunung agar nama dia bersebelahan Taehyung. Dia tak mahu lepaskan peluang.

"Baiklah pasangan seterusnya, Sowon dan Min Jung."

"OYEH!" mereka berdua bertuah kerana jarang orang dapat member sendiri. Sowon dan Min Jung melambai Yunjae dengan gaya mengusik sebelum naik ke bas.

"Siut betul. Tak boleh jadi, saya kena pasangan dengan awak!" bisik Yunjae.

"Okay, daeum.. Jimin Taehyung. Masuk bas."

Rahang mereka bertiga jatuh. Ini bukanlah yang mereka harapkan. Musuh duduk bersama? Tak mungkin.

Tapi lain pula dalam fikiran Yunjae, gay duduk bersama? Indah ya.

"Andwae saem!" Yunjae berlari mendapatkan Mina saem, "Andwae jebal.. bagi saya dengan Taehyung.. saya tak boleh hidup tanpa dia!"

Mina saem tertawa, "Hampir semua kawan kawan kamu dalam bas cakap macam ni. Dah Jimin Taehyung pergi masuk."

Jejaka jejaka ini masuk namun saling menjegil tajam. Nak langkah tangga bas pun bertolak, mahunya yang mengalah si hati lembut Jimin.

Yunjae mengecilkan mata, "Cih tengok tu! Dorang acacah musuh! Saem saem kena percaya cakap saya. Kita tak boleh bagi dorang bersama! Bahaya!"

"Yunjae-ah, saem pun tahu dorang tu selalu bergaduh. Sekarang lah masa terbaik nak bagi dorang bersama. Arraseo?" Eunhyuk saem menyampuk.

"Aniya! Bukan macam tu..!" Yunjae dah mati akal.

"Dah Yunjae, kamu akan pasangan dengan Hyora. Masuk bas." Mina saem pantas memotong percakapan gadis itu.

Yunjae dengan mata terbuntang luas menoleh ke belakang, gadis bernama Hyora yang 24jam bersama kipas anginnya langsung masuk ke dalam bas kerana terlalu lama menunggu drama Yunjae.

Tak dapat nak buat apa apa akhirnya Yunjae akur, dia menghela keluhan berat.

"Eotthoke.."

************

Dalam bas, Eunhyuk saem menjadi tour guide yang buat kami semua beramai ramai menyanyi bersama. Tapi sungguhlah tak seronok sebab duduk sebelah Hyora. Perempuan ni dari tadi dengar lagu sendiri dan langsung tak berminat. Muka pun macam terpaksa ikut.

Akhirnya tiba ke sebuah hutan bernama Damyang Juknokwon yang agak jauh jugalah dari tempat tinggal. Kebas dah ni punggung lama sangat duduk.

Bila aku toleh belakang, kepala Taehyung dengan Jimin dah bercantum sebab mereka tertidur. Comel. Okay no, no Yunjae dorang tak boleh bersama.

Sebaik sahaja melangkah turun, dapat aku rasakan udara yang lebih nyaman berbanding di bandar. Segar!

Sedang aku terkedek kedek mengangkut barang, tiba tiba aku dapat rasa sebelah tangan jadi ringan sekelip mata. Dagu didongak, terlihat si Ketaem membawa beg yang tadi dipegang.

"Ceh!" cepat cepat aku kejar dia dari belakang. Lelaki tu letak beg depan tapak khemah aku, sempat lengan dia diraih.

"Gomawoooo.."

Taehyung merentap tangannya, "Ish."

"Garang betul. Cubalah senyum sikit, eeee eeee macam ni susah ke? Eleh. Oh ya. Yah, saya ada something ni nak cakap dengan awak." aku melihat ke kiri dan kanan.

"Bwo?"

Aku memanggilnya supaya merapatkan telinga. Nak tak nak dia buat juga. Aku mengadang dengan kedua belah tangan.

"Saya suka awak." bisikku. 

Taehyung sekali lagi melemparkan wajah jijik, dia menghulur tapak tangan, "Nampak ni? Nak makan?"

"Ish! Betullah! Serius ni! Saya dah tak suka Jimin tu tau."

Tapi tak bermakna Jimin awak punya.Ha nak je sambung, okay sabar Yunjae.

"Michin yeoja." katanya perlahan kemudian berlalu pergi tanpa mengendahkan aku lagi.

Aku nak nangis, sampai macam tu sekali dia tak ada perasaan dekat perempuan? Sepenuhnya untuk Park Jimin?! Eotthoke uri Kim Tae. Macam mana nak selamatkan dia.

Tsk.

************

Sebaik sahaja pergi meninggalkan Yunjae dengan jarak jauh, Taehyung langsung menekap dadanya. Berdebar jantung bila tiba tiba gadis mereng tu luahkan perasaan.

"Michin.." dia menoleh ke belakang dengan riak wajah pelik. "Mesti dia main main sebab nak rapat dengan Jimin. Selekeh."

"Okay semua berkumpul!" panggil Eunhyuk dan Mina saem.

Semua khemah sudah pun siap dipasang, mereka juga dah kenal beberapa kawasan dan dah dikenalkan tempat yang dilarang untuk mereka singgah.

"Kita akan start game yang pertama, siapa kalah dengan hati terbuka akan masak makan malam kita semua. Amacam?!"

"CHOA!" mereka semangat menjawab.

"Kita akan main queen dodgeball. Lelaki dengan perempuan akan jadi pasangan dan lelaki perlu support queen dia supaya tak terkena bola. Kalau tak, you out. Faham?" terang Mina saem.

"FAHAM SAEM."

"Baiklah, jom kita ke lapangan sana."

Mereka bertolak beramai ramai, namun Yunjae terbongkok bongkok dalam diam mengekori Taehyung supaya tak direbut orang lain.

Yunjae bahagia sebab Taehyung yang akan lindung dia dari terkena bola. Tersengih sengih perempuan tu. Tetapi sengihan dia mati apabila Hyora terpaksa berpasangan dengan Jimin walaupun sesungguhnya dia tak nak terlibat. Jimin pun merasakan hal yang sama, namun masih mengukir senyuman manis.

"Omo, seram lah pulak! ARGH!" kata Yunjae yang dari tadi ke kiri ke kanan elak bola.

"Pegang kuat kuat." kata lelaki itu lalu meraih pantas tangan Yunjae supaya mencengkam hujung bajunya.

Entah kenapa Yunjae punya jantung berdegup lain macam. First time dia sedar yang Taehyung memang gentle.

Sedang dia mengelamun bola dari pasangan belakang ingin menyapanya kuat. Jimin yang tersentak terus melepaskan Hyora lalu memeluk Yunjae manakala Taehyung memalingkan tubuhnya dan turut mendakap tubuh gadis itu. Dia dipeluk dua orang lelaki dalam satu masa.

Bola terkena badan Taehyung. Lelaki itu memejam mata rapat menahan sakit. Yunjae selamat, tapi tindakan bergaya lelaki berdua itu menarik perhatian semua orang. Hampir terbuka mulut mereka termasuk Eunhyuk dan Mina saem.

"Daebak.."

"Sweet siot.."

"Weh dorang suka Yunjae ke?"

"E..eoh.. yedeura.." ucap Yunjae janggal selang beberapa saat.

Mereka berdua terus meleraikan pelukan dan mendongak ke langit macam tak ada apa yang berlaku. Yunjae bertambah keliru, dia tak tahu jantung dia berdegup laju sebab Jimin atau Taehyung. Mana satu?

"Oh my God.." ucap gadis itu perlahan, peluh di dahi dia seka dengan hujung lengan.

"Okay baiklah! Taehyung dengan Jimin terpilih untuk masak makan malam kita semua! Hooreyy!" sampuk Eunhyuk saem memecahkan suasana.

"B..BWO?!" serentak mereka berdua.

"HOOREY!" mereka mencampak bola lalu terus berkeliaran untuk menikmati masa lapang sementara Taehyung dan Jimin terpaksa bersemuka 'lagi'.

*************

Mereka berdua menyarung apron, riak wajah jelas tampak bengis dan beku. Mana taknya sepatutnya jadual Taehyung sekarang tidur dan Jimin kena study. Tapi lain pulak jadinya bila mereka terpaksa masak.

"Aku boleh jaga dia, kau tak perlu try hard." kata Taehyung dengan nada yang hanya Jimin mampu dengar sesambil dia memotong bahan.

Jimin tertawa kecil, "Satu saat kau leka, aku tak teragak agak masuk. Lagipun deal kita masih jalan, aku belum nampak yang dia sepenuhnya kau punya."

Sementara orang lain beriadah, Yunjae mengambil kesempatan menyorok di balik rumput rampai lalu mengintip mereka berdua dengan mata yang fokus.

"Amboi, kemain bersembang. Suka lah tu dapat bersama. Cih! Meh kacau."

Yunjae menyergah mereka berdua dengan nada ceria, "Annyeong yedeura!"

Jimin tersenyum, "Hai Yunjae, bwoae?"

"Saja je, nak tengok korang berdua masak. Dari jauh mesra betul. Comel sangat, macam pasangan bercinta." usik Yunjae.

Taehyung menyerongkan bibirnya tanda jengkel, disebabkan si Yunjae dia terpaksa memasak dengan musuh ketatnya. Kobis diraih lalu dia melempar ke arah Yunjae yang berada di depan. Nasib baik Yunjae sempat sambut.

"Pergi basuh."

Yunjae melempar semula kepada Jimin, "Ha awak pergi basuh. Saya sambung kerja awak okay?! Pergi pergi. Heeee."

Walaupun Jimin teragak agak sebab pelik dengan sikap Yunjae, dia tetap pergi ke belakang untuk membasuh kobis manakala Yunjae seronok dapat ganti tempat dia.

"Bwo?"

"Bwo? Awak kan tak suka berdua dengan Jimin, saya gantilah. Awak saya punya, mana boleh kongsi." ujar Yunjae seraya tangannya mengorak sesuatu.

Taehyung bercekak pinggang, "Kau kenapa? Sakit ke?"

Sebaik sahaja Yunjae sedar yang Jimin semakin hampir cepat cepat dia tunjuk pinggan dengan hujung jarinya kepada Taehyung lalu melarikan diri sepantas mungkin.

Kening lelaki itu berkerut lalu melihat ke bawah, ada ukiran sos yang ditulis di atas pinggan sehingga menjadi 'saranghae ♡'.

Taehyung berdecit namun kemudian tersenyum kecil, "Michin yeoja."

____________________

Continue Reading

You'll Also Like

203K 14.9K 119
+ sekuel kepada DOCTOR -- "Bila semua ini akan berakhir? Lakonan ini, bila ianya akan berakhir?" Sejauh mana aku berlari, di situ juga kau berada. Mu...
32.4K 3.1K 23
ʙᴛꜱ ɪꜱʟᴀᴍɪᴄ ғᴀɴғɪᴄᴛɪᴏɴ ᴄᴀꜱᴛɪɴɢ ʙʏ ; ᴀʟʟ ʙᴛꜱ ᴍᴇᴍʙᴇʀꜱ
27.8K 2.7K 34
Sequel from Saranghae Mafia! Go read that first, or you guys akan blur baca yg ini ✌️😋 ------------------- 10 tahun sejak ditinggalkan Kim Taehyung...
403K 18.6K 47
Zawana ialah gadis berumur 22 tahun. Cubalah teka. Dia tersuka dekat abang kawan dia, Akmal. Akmal ni pulak abang sulong daripada 3 orang adik beradi...