ʟᴏᴠᴇ ʏᴏᴜ, ᴍʏ ᴄᴜᴛᴇ ᴠᴀᴍᴘɪʀᴇ (ғᴀ...

By zurichi_

89.4K 7.6K 2.9K

✦✧✧ 🄲🄾🄼🄿🄻🄴🅃🄴🄳 ✧✧✦ Warning⚠⚠⚠ Fujo fudan area!!Tak suka jangan baca!! Sinopsis⤵⤵⤵ Vampire AU!! Satu k... More

CHAPTER 1
CHAPTER 2
CHAPTER 3
CHAPTER 4
CHAPTER 5
CHAPTER 6
CHAPTER 7
CHAPTER 8
CHAPTER 9
CHAPTER 10
CHAPTER 11
CHAPTER 12
CHAPTER 13
CHAPTER 14
CHAPTER 15
CHAPTER 16
CHAPTER 17
CHAPTER 18
CHAPTER 19
CHAPTER 20
CHAPTER 21
CHAPTER 22
CHAPTER 23
CHAPTER 24
CHAPTER 25
CHAPTER 26
CHAPTER 27
CHAPTER 28
CHAPTER 29
CHAPTER 30
CHAPTER 31
CHAPTER 32
CHAPTER 33
CHAPTER 34
CHAPTER 35
CHAPTER 36
CHAPTER 37
CHAPTER 38
CHAPTER 39
CHAPTER 40
CHAPTER 41
CHAPTER 42
CHAPTER 43
CHAPTER 44
CHAPTER 45
CHAPTER 46
CHAPTER 47
CHAPTER 48
CHAPTER 49
CHAPTER 50
CHAPTER 51
CHAPTER 52
CHAPTER 53
CHAPTER 54
CHAPTER 56
CHAPTER 57
CHAPTER 58
CHAPTER 59
CHAPTER 60
CHAPTER 61 (END)

CHAPTER 55

1.1K 103 25
By zurichi_

OchoBat telah sampai di kawasan hutan yang agak tebal dan mendarat pada dahan pokok yang agak rimbun(?).OchoBat mula mencari dua batang 'pokok' mati yang menyerupai seperti pintu gerbang(?).

(Malas nak lukis lawa²😂)

"Ha!Jumpa!!"ucap OchoBat lantas terbang ke arah pokok itu dan melalui bahagian di antara pokok-pokok itu.

Dalam beberapa saat,suasana hutan tebal tadi tiba-tiba saja telah berubah menjadi suasana lain.OchoBat amat yakin yang dia telah tiba di Vamp.World dan cuba untuk mengingat jalan untuk ke tempat Yaya dan Ying.

"Hmm...Kat mana rumah yang macam istana tu ekk??"tanya OchoBat pada dirinya sendiri sambil pandangannya meliar ke merata tempat.Tiba-tiba pandangannya terhenti pada bangunan yang terletak di atas bukit yang agak tinggi tidak jauh dari tempatnya berada.

"Itulah tempatnya!!Huhuhu...Aku lupa istana tu ada kat atas bukit tinggi..."gumam OchoBat yang tiba-tiba menjadi takut apabila melihat ketinggian bukit itu.

*Di sana*

OchoBat telah sampai di tingkap lab Yaya dan Ying dan mula mengintai ke dalam.Langsung takda orang!Jadi betullah Yaya dan Ying ditimpa masalah! OchoBat cuba membuka tingkap itu dari luar tetapi tidak berhasil.

"Hmm...Macam mana nak masuk??"soal OchoBat pada dirinya sendiri sambil matanya memandang tingkap itu.

"Ah!Lantaklah!!Malas aku nak fikir!!"

Akibat malas ingin berfikir,akhirnya OchoBat memutuskan untuk memecahkan cermin tingkap itu menggunakan...Kepalanya dan mula terbang agak jauh dari tingkap itu.

"Heh,kepala aku keras apa...Confirm tingkap ni akan pecah berkecai hahaha!!!"ucap OchoBat dengan riaknya sambil hidungnya kembang-kembang tak tentu pasal.

OchoBat mula terbang dengan laju(?) ke arah tingkap lab itu dan menutup matanya.

"Takkan sakit punyalah!!"

(PRANGG!!)

Cermin tingkap yang dirempuh OchoBat hancur berkecai sehingga ada serpihan kaca yang terlekat pada bulu OchoBat.

"Ohoo!!Berjaya!!"ucap OchoBat yang terlalu gembira sehingga tidak sedar yang dia sedang terbang menghampiri dinding dan...

(DUSH!!)

OchoBat terlanggar dinding batu yang keras lagikan besar sehingga dia rasakan yang kepalanya akan benjol tidak lama lagi.

"Sakit sikit je ni!!Aku kena cari buku kimia Yaya tu!!"

OchoBat terus terbang menuju ke arah meja yang mempunyai pelbagai alatan makmal lalu membuka laci yang ada di bawah meja itu dan menjumpai sebuah buku tebal berwarna merah lantas mengeluarkan buku itu perlahan-lahan.

"Beratnya!!"

Apabila buku itu telah berjaya dikeluarkan,OchoBat mula membuka buku itu pada bab 'Corrosive Chemistry' dan mencaei bahan-bahan yang dikatakan Yaya.

"Ohh...Ini rupanya Hippomane Mancinella...Apasal bentuknya macam buah epal?!!"gumam OchoBat dan bergegas mencari bahan yang tertera di dalam buku itu.

---

*Di bilik kurungan*

"Kau yakin ke OchoBat akan datang?Dah 4 hari kita tunggu...Tapi dia langsung tak muncul..."rungut Ying yang mula hilang kesabaran.

"Sabarlah...Aku yakin dia akan--"

(TOK!!TOK!!TOK!!

Yaya dan Ying automatik menoleh ke arah tingkap kecil pada pintu bilik kurungan itu.Senyuman serta-merta terukir di bibir mereka apabila melihat orang--kelawar yang mereka tunggu-tunggu akhirnya tiba.

"OchoBat!!"panggil mereka lantas berlari menghampiri pintu.Yaya dapat lihat OchoBat membawa sebuah bekas kaca kecil menggunakan kakinya.Yaya yakini itulah bahan yang diperlukannya untuk keluar dari bilik ini.

"Aku akan tabur serbuk ni!!"ucap OchoBat sambil cuba untuk menuang serbuk di dalam botol kaca itu tetapi dihalang Yaya.

"Kejap!!"

"Kenapa??"tanya OchoBat hairan.

"Kau tak boleh leburkan dinding bahagian sini,nanti penjaga kawasan ni akan tahu yang kitorang dah terlepas"jelas Yaya serius menjadikan OchoBat terdiam.

"Jadi?Macam mana kita nak keluar??"tanya Ying yang dari tadi hanya mendiamkan diri.

"Hmm..."

"Ha!OchoBat!Kau terbang keluar dari sini dan leburkan dinding bilik kurungan ni bahagian luar!Dengan cara ni,penjaga tu takkan tahu yang kitaorang dah keluar"jelas Yaya akhirnya manakala OchoBat hanya mengangguk dan melaksanakan apa yang diarah.

*Di rumah Fang*

Fang masih lagi risau dengan keadaan Boboiboy yang sedang terduduk lemah di sebelahnya sambil tangannya memegang dada.

"Boboiboy,kau kenapa tadi??"tanya Fang risau sambil memegang bahu Boboiboy manakala Boboiboy hanya menoleh dan tersenyum kecil.

"Takda apalah...Aku cuma rasa sakit sikit je...Takda apa yang perlu dirisaukan..."jawab Boboiboy.Cuba untuk mengurangkan kerisauan Fang terhadapnya tetapi Fang masih lagi memandangnya dengan ekspresi wajah yang jelas menunjukkan dia sedang risau.

"Aku okay jelah..."sampuk Boboiboy perlahan membuatkan Fang semakin ragu.

"Tapi tadi kau sakitkan?Tadi...Aku tengok kau sampai susah nak bernafas...Kau sakit ke Boboiboy??"tanya Fang manakala Boboiboy hanya menggeleng.

"Taklah,tadi sakit tu sekejap je...Sekarang dah okay..."jawab Boboiboy ringkas.

"Aku rasa kau patut rehat..."saran Fang sambil mengusap lembut kepala Boboiboy menjadikan Boboiboy berasa tenang.Tiba-tiba muncul rasa bersalah di sudut hati Boboiboy.

"S-sorry buat kau risau..."ucap Boboiboy sedih manakala Fang hanya tersenyum kecil memandang Boboiboy.

(CHUPP~)

Satu kucupan dari Fang singgah di pipi chubby Boboiboy menjadikan Boboiboy blushing tanpa disedarinya.

"Tak payah minta maaf...Dah memang jadi tanggungjawab aku"balas Fang manakala Boboiboy hanya blur.

"Kenapa??"

"Kan aku sayangkan kau...Sebab tulah aku kena pastikan kau sentiasa selamat"jawab Fang menjadikan Boboiboy malu sehingga tidak boleh mengatakan apa-apa.Apa yang dia mampu hanyalah membalasnya dengan sebuah pelukan erat.

"Aku pun...Sayangkan kau..."monolog Boboiboy yang semakin mengeratkan pelukannya pada Fang.

*Di bilik kurungan*

OchoBat menabur separuh daripada serbuk hijau yang dibawanya pada dinding bilik kurungan itu.Beberapa saat kemudian,dinding bilik kurungan itu mula melebur dengan api-api kecil seperti kertas yang dibakar.

Apabila memastikan lubang pada dinding muat untuk dilalui,Yaya mengambil segenggam serbuk berwarna biru cerah yang sentiasa dibawa kemana-mana dan ditaburkan pada leburan dinding itu.Api yang membakar automatik membeku menjadi ais apabila terkena serbuk itu.

Tanpa membuang masa,Yaya dan Ying terus keluar dari lubang pada dinding itu dan bergegas menuju ke arah lab mereka untuk melihat apa yang sudah terjadi.

*Di lab*

Yaya berlari ke arah rak-rak bukunys untuk mencari sesuatu.Ying dan OchoBat yang melihatnya muka hairan.

"Kau cari apa??"tanya Ying tetapi langsung tidak dijawab oleh Yaya.

"Takda!!"ucap Yaya seperti sedang panik menjadikan Ying semakin blur.

"Apa bendanya??"

"Buku jampi aku!!Dalam tu ada macam-macam jenis jampi kuno yang merbahaya!!"jelas Yaya yang semakin panik membuatkan Ying terkejut.

"Kau biar--"

"Maksud kau buku 'Ancient Vampire Spells And Curse' ni ke?"tanya OchoBat yang memotong percakapan Ying.

"Mana kau tahu?"tanya Yaya manakala OchoBat hanya menunjukkan sebuah buku tebal yang ada di atas meja kajian menjadikan Yaya terkejut dan bergegas ke sana.

Yaya mengambil buku jampi itu dan membukanya.Hampir-hampir saja Yaya terkena serangan jantung apabila mendapati salah satu muka surat dalam buku itu telah hilang.

"Kenapa mesti muka surat tu yang hilang?!!"soal Yaya menahan geram sambil melemparkan buku itu ke lantai.

"Kenapa Yaya?"tanya Ying dan OchoBat serentak.

"Muka surat 257 yang merupakan muka surat Needle Doll Curse hilang!!"jawab Yaya yang sudah hilang kesabaran.

"Apa?!!"soal Ying yang tidak percaya apa yang baru didengarnya.

"Apa Needle Doll Curse?Macam mana dia berfungsi?"tanya OchoBat yang tidak faham.

"N.D.C ni merupakan satu sumpahan yang memerlukan patung kecil.Si penyumpah kena baca mantera khas untuk sumpahan tu sambil membayangkan wajah orang yang ingin disumpah"jelas Yaya.

"Maksudnya?"

"Maksudnya,patung tu akan berubah jadi orang orang yang ingin disumpah dan automatik akan ada sebatang jarum panjang yang kena dikeluarkan dari bahagian kaki..."jelas Yaya lagi.

"Kemudian,si penyumpah kena tusukkan jarum tu pada bahagian badan yang boleh membawa kematian pada orang yang ingin disumpah.Contohnya seperti jantung"sambung Ying pula manakala OchoBat hanya mengangguk faham.

"Kenapa kau risau sangat Yaya??"tanya OchoBat lagi.

"Kapten dah lama cari sumpahan ni tapi dia tak pernah menjumpainya.Kapten tak tahu yang buku aku ada sumpahan kuno ni...Jadi,bila muka surat 257 hilang,aku yakin kapten dah koyak dan gunakan hampirnya"jelas Yaya panjang lebar.

"Tapi siapa yang dia nak sumpah?"

"Hmm...Aku tak pasti..."balas Yaya.

"Aku rasa aku tahu siapa!!"ucap Ying tiba-tiba.Yaya dan OchoBat terus menoleh ke arahnya.

"Siapa??"tanya mereka berdua serentak.

"Boboiboy!!"jawab Ying membuatkan mata kedua-duanya membulat tak percaya.

"Apa?!!"

To Be Continued

Hshshs😂Banyaknya fakta pelik²😂

Nota ringkas:
Segala jenis mantera dan sumpahan yang Leeya nyatakan dalam fanfic ni hanya rekaan semata-mata😂Ia takda kena mengena dengan dunia nyata😂Mantera yang Kaizo baca kat chap lepas bukanlah mantera sebenar😂Leeya hanya 'translate'kan bahasa melayu kepada bahasa Latin tu je😂🌾Jadi jangan risau,Leeya bukan ahli sihir😂🌾

Abaikan ayat yang dalam bahasa melayu tu😂🔪

Continue Reading

You'll Also Like

5.3K 199 11
Semuanya bermula tatkala Law terpaksa pulang dengan memakai pakaian wanita. Sebabnya kalah dalam game yang dibuat oleh dua kawan bodohnya tu. Law x D...
10.5K 320 15
Rayyan Adelio Jackson, seorang pelajar di Academy Elite 1, seorang pelajar yang baik dan mendengar nasihat, namun tidak dengan perkejaannya yang menj...
51.2K 1.5K 19
Mengisahkan tentang sasuke yang mencintai naruto. lanjukkan bacanya😊 Let's goo👉🏻
2.1K 80 18
||WARNING|| Cerita ini mengandungi banyak kekerasan dan percakapan ygntidak senonoh. Cerita ini juga mengandungi kedewasaan. Berharap anda berada d...