DENDAM MR DEVIL

By farnazamri

845K 29.3K 2.4K

[Completed] "Maafkan aku, Fasha..." - Iskandar + unedited + cringe + extremely cliche + read at ur own risk More

Bab 1
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
Bab 33
Bab 34
Bab 35 - Part 1
Bab 36
Bab 37
Bab 38 - Part 2
Bab 39
Bab 40
Bab 41
Bab 42
Bab 43
Bab 44
Bab 45
Bab 46
Bab 47
Bab 48
Bab 49
Bab 50
Bab 51
Bab 52
Bab 53
Bab 54
Bab 55
Bab 56
Bab 57
Bab 58
Bab 59
Bab 60
Bab 61
Bab 62
Bab 63
Bab 64
Bab 65
Bab 66
Bab 67
Bab 68
Bab 69
Bab 70
Bab 71
Bab 72
Bab 73
Bab 74
Bab 75
Bab 76
Bab 77
Bab 78
Bab 79
Bab 80
Bab 81
Bab 82
Bab 83
Bab 84
Bab 85
Bab 86
Bab 87
Bab 88
Bab 89
Bab 90
Bab 91
Bab 92
Bab 93
Bab 94
Bab 95
Bab 96
Bab 97
Bab 98
Bab 99
Bab 100
Bab 101
Bab 102
Bab 103
Bab 104 - Tamat
Thank you.

Bab 2

17.2K 499 18
By farnazamri

"Happy anniversary cinta! Thanks sebab setia dengan abang selama tujuh tahun ni. Abang hargai sangat sebab cinta sanggup bertarung nyawa demi melahirkan zuriat abang dan sangup meluangkan masa bersama abang dan anak-anak kita," ucap suami kesayangannya, Nabhan Iskandar.

Terharu Fasha mendengar kata-kata yang keluar dari mulut Iskandar. Tidak pernah dia menyangkakan bahawa perkara ini akan berlaku. Tanpa dipinta, air jernihnya terjuntai lambat dari tubir mata.

Seulas senyuman tergaris di bibir Iskandar. Lama tangan mereka bertaut rapat sebelum dahi Fasha dikucup Iskandar lembut.

Beberapa minit kemudian, reaksi wajah Iskandar berubah tanpa kata. Lelaki itu mencerlung tajam ke arah Nur Fasha. Tiada sebarang senyuman terukir tatkala Fasha sedar akan perihal itu.

"Abang?" Kelopak mata Fasha kembali berair ketakutan. Dia cuba mentafsir situasi yang berlaku sekarang.

"Woi Fasha!"

Diam sepi, tiada sahutan didengari malah bunyi cengkerik sahaja yang memenuhi ruang bilik kelas tersebut. Iskandar geleng kepala.

"Woi bangun la!"

Fasha yang tadi sedang tidur kini terjaga akibat mendengar suara 'gorila' yang terpekik-pekik itu. Matanya digesel perlahan-lahan dengan muka masam yang dipamerkan.

"Kau apahal?" Fasha bertanya dalam keadaan separuh sedar separuh bahagia. Sebaris senyuman mula terukir dengan mata yang masih terpejam apabila mimpi indahnya mula melayari kotak ingatan.

Hehew!

"Kau tak nak balik ke?" Iskandar yang sedang duduk di atas kerusi hanya memerhati gadis itu. Makin hari makin pelik budak ni!

Soalan Iskandar membuatkan Fasha sedar sepenuhnya. Dengan mata yang membulat, dia melirik sekilas jam di pegelangan tangannya.

Baru pukul tiga. Awal lagi. What pukul tiga?! Fasha bangun dan terus meninggalkan Iskandar seorang diri di situ. Dia... dia sudah lewat!

Iskandar terpinga-pinga melihat kelakuan mengejut Fasha. "Weh..." Tidak sempat Iskandar menghabiskan katanya selepas melihat gadis itu sudah hilang dari situ. Kalut benor!

Beberapa minit perjalanan akhirnya tiba juga di rumah. Kaki dibawa masuk ke dalam rumah. Mata melilau di kawasan sekitar. Selepas jumpa seseorang di ruang tamu, Fasha lantas memeluk tubuh itu.

"Ibu, Fasha rindu ibu." Fasha memeluk erat. Wajah disembam ke belakang badan ibunya.

"Ibu rindu Fasha jugak," balas Puan Maryam selepas berpaling dan membalas pelukan anaknya itu. Kepala gadis itu diusap-usap penuh kasih sayang.

Puan Maryam tahu anak tunggalnya memang tidak boleh berenggang dengannya walaupun hanya seminggu. Tetapi jikalau suatu hari nanti dia dijemput oleh Ilahi, bagaimana keadaan anaknya nanti?

"Baru pergi seminggu, tak pergi sebulan lagi." Encik Azmi mencelah dengan gelengan. Di lubuk hati memang dia rindu juga dengan anak tunggal mereka itu. Maklumlah, hanya seorang puteri yang mereka ada.

Lama berkeadaan begitu, pelukan itu terlerai. Fasha dan Puan Maryam hanya tersengih memandang Encik Azmi.

"Macam mana honeymoon seronok?" Fasha bertanya dengan senyuman kambing. Terangkat-angkat keningnya menantikan jawapan.

Puan Maryam hanya menunduk malu. Mahu tak malu, tua-tua bangka baru nak pergi honeymoon. Bukan selalu, kan?

"Seronok aje!" jawab Encik Azmi selamba sambil tersenyum lebar dengan matanya tertumpu ke arah televisyen. Seketika, dia memaling memandang Fasha sebelum matanya dikenyitkan.

Seperti dapat mengagak, Fasha mengangkat ibu jarinya. "Ibu adik sihat?"

Soalan Fasha membuatkan Puan Maryam sedikit tersentak. Adik? Bukan ke aku ada anak sorang aje ke? Gumamnya perlahan dengan riak muka yang tidak dapat diterangkan.

Muka si anak ditatap dengan penuh tanda soal di buah fikiran. "Maksud Fasha?" Entah apa yang dingarotkan oleh Fasha, Puan Maryam tidak tahu.

"Yang dalam perut ibu tu." Fasha membuat mulut muncung sambil tengok di bahagian perut ibunya sebelum tawa dilepaskan.

Membulat mata Puan Maryam mendengar bicara anaknya. "Ya Allah, budak bertuah ni!" Puan Maryam terus mencekak pinggang sebelum...

"Auchhh!" Fasha terjerit kecil saat telinganya ditarik oleh Puan Maryam. Dengan mulut yang sedikit terbuka, telinganya diusap-usap. Cuba menghilangkan rasa sakit.

"Apa kamu cakap ni? Ibu kan dah tua, mana boleh mengandung dah, kamu tak apalah kalau mengandung. Meriah sikit rumah kita ni."

"Eh, kita pulak yang kena!" Muka Fasha sudah merona merah. Mulutnya turut memuncung.

"Dah macam itik opah kamu pulak ibu tengok." Puan Maryam tergelak kecil melihat sikap anak tunggalnya yang semakin hari semakin kebudak-budakan.

"Ibu!"

Bola yang disepak oleh Fasha kini sudah berada di dalam gawang gol. Dengan senyuman bangga, Fasha menjerit kecil.

"Aaaaaa, gol!" Fasha menekup mulut dengan kedua tangannya. Reaksi wajahnya turut berubah gembira.

Iskandar beriak biasa. "Eleh, baru satu gol dah bangga." Iskandar bersuara berbaur sindiran. Bibirnya terjuih tak puas hati.

"Suka hatilah!" Fasha jeling Iskandar sebelum dia merapati lelaki itu. Tanpa isyarat mahupun kata, bahu Iskandar ditepuk kuat.

"Waduh!" Iskandar gelak kecil selepas sempat mengelak bahunya daripada terkena tepukan Fasha tadi. "Pendek sangat sampai tak kena!"

"Woi!" Mata Fasha membuntang tak puas hati. Kata-kata Iskandar benar-benar menikam hatinya. Pedih!

Dalam beberapa saat, Iskandar gelak tak ingat dunia. Habis termengah-mengah nafas lelaki itu. "Sorry! Sorry! Aku melawak jelah."  Selepas tawa sedikit reda, Iskandar terus berujar maaf. Wajah cemberut Fasha sudah terpapar jelas.

Kuat sentap!

Fasha tercebik merajuk sebelum... Pap! Belakang badan Iskandar ditolaknya kuat sehinggakan Iskandar terdorong sedikit ke depan.

"Eyy, budak ni!" Iskandar mencerlung tajam ke arah Fasha yang sudah menghilangkan diri dari padang. Gadis itu laju berlari ke pondok yang ada berdekatan mereka tika ini.

Dari jauh, Fasha terkekek-kekek ketawa jahat. "Werk! Padan muka!" Fasha jatuhkan punggungnya ke atas pondok sebelum dia meneguk air kosong yang dibawanya tadi.

Hehe! Padan muka!

"Tak guna punya pendek." Iskandar mengencil-ngencilkan kedua matanya. Wajah bahagia Fasha jelas kelihatan sekarang. Dalam beberapa saat, lelaki itu senyum nipis.

Selamat comel.

Melihat sahaja Iskandar senyum, Fasha turut mempamerkan senyuman manis. Terkelip-kelip mata gadis itu menatap Iskandar dari jauh. Botol air yang ada di tangannya dibawa ke dalam dakapan.

Aaaaaaaa!

"Kau tengok apa?"

Fasha tersedar. Tubuhnya sudah duduk menegak seperti selalu. "Aaa... aku tengok pokok." Fasha senyum hambar, cuba membalas pertanyaan cemas Iskandar.

"Oh, yakah? Ingat tengok aku."

"Eyy, tolong jangan perasan!" Secara spontan, kepala Fasha tergeleng-geleng tak mengaku. Seolah dia betul-betul merenung pokok tadi. Walhal...

Dia tengok Iskandar!

Damn it.

Continue Reading

You'll Also Like

159K 4.3K 77
TUAN ENDRIS HAYYAN merupakan seorang CEO ENHAY HOLDING SDN. BHD yang memunyai segalanya dan tampan walaupun wajahnya tiada segaris senyuman AURORA DA...
144K 5.6K 58
[PREVIOUSLY KNOWN AS SEDUCTION] Chance? Mereka benar. Ada sesuatu yang kita tidak sepatutnya bazirkan. Ya. Peluang kedua. Kenapa harus merobekkan pel...
124K 4.4K 77
⚠️ story about surrogate mother ⚠️ Keputusan lalu Athira memakan dirinya sedikit demi sedikit apabila dia meninggalkan anak sendiri selepas 36 jam ba...
165K 6.9K 70
dipertemukan oleh kejadian yang akhirnya tanpa sedar mengikat mereka berdua, seorang lelaki yang begitu digeruni, dan seorang gadis yang bahkan ident...