Di Dalam Genggaman Mr. Jayden

By ByMePutri

38.2K 1.7K 120

'bad boy in public, baby boy in private.' Rasa cinta yang mendalam adalah sebab mengapa dia sanggup melakuka... More

Prolog
BAB 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
19
20
21

18

1.1K 65 5
By ByMePutri

___________

Pagi itu, Hazzel masuk ke ruang makan untuk bersarapan. Matanya mencari kelibat seseorang. Namun kelibat itu tiada disitu.

"Selamat pagi Cik Hazzel."Tegur Grey dengan secarik senyuman.

" Selamat pagi Grey. " Sapa Hazzel kembali. Dia melabuhkan punggung di kerusi meja makan. Dia memandang makanan yang hanya terhidang untuknya seorang.

"Tuan Jay Tak ada ke?" Soal Hazzel ingin tahu. Dia pelik kerana di tempat Jayden tiada makanan yang terhidang.

"Haah, Cik Hazzel. Tuan Jay dah keluar ke tempat kerja awal pagi lagi. Dia kata ada emergency." Jelas Grey.

Hazzel mengangguk sebagai jawapan. Baguslah kalau macam tu , tak perlu dia hadap muka lelaki itu hari ni.

"Erm.. Grey." Panggil Hazzel perlahan.

"Ya saya Cik Hazzel?"

"Cik Hazzel ada nak apa-apa ke?" Soal Grey setelah melihat Hazzel berdiam diri.

Hazzel mengangguk seraya mencebik bibir.

"Saya sebenarnya craving sesuatu... Boleh ke kalau saya nak minta orang dapur buatkan?" Soal Hazzel perlahan. Sebenarnya dia rasa serba salah nak meminta-minta. Tapi nak buat macam mana, tekak ni teringin sangat nak makan benda tu.

"Cik Hazzel craving?" Soal Grey meminta kepastian. Keningnya ternaik sedikit. Sekali lagi Hazzel mengangguk sebagai jawapan.

"Cik Hazzel craving apa?"

"Saya.. Saya nak pudding caramel. Dari semalam saya teringin nak makan..." Ucap Hazzel dalam nada sedih. Entah kenapa hatinya dijentik oleh perasaan sedih yang sukar digambarkan.

"kalau macam tu saya minta orang dapur buatkan untuk Cik Hazzel. Tunggu kejap,biar saya arahkan orang dapur buat untuk Cik." Grey berlari anak untuk ke dapur. Dia mengarahkan orang dapur untuk buatkan pudding caramel untuk Hazzel.

Hazzel tersenyum lebar. Tak sabar rasanya nak makan pudding caramel. Pasti nikmat dapat makan puding itu sambil menonton movie sekejap lagi.

Hazzel kembali menikmati sarapannya. Senyuman masih kekal di bibir merah gadis itu.

____________

Suasana di bilik mensyuarat itu sunyi sepi setelah mendengar pengunguman yang dibuat oleh lelaki bernama Jayden sullivan itu. Semua memadangnya dengan wajah tidak percaya.

Benarkah?

"Kau-.. Kau biar betul Jay?" Soal Ethan yang sudah berdiri dari tempat duduknya. Dia kebinggungan.

"Ya, kau ada nampak macam aku ni tengah bergurau ke?" Jayden menjawab sambil menunjukan wajah seriusnya.

semua yang ada disitu mula percaya dengan apa yang baru di katakan Jayden sebenar tadi. Lagi pun mustahil lelaki itu hendak bergurau dengan perkara ini. lelaki dingin itu tak pernah sekali pun bergurau dengan mereka.

"Kau nak aku jadi ceo syarikat kau ni?! Kau gila ke apa?" Soal Ethan lagi dengan nada yang sudah meninggi.

Sungguh tak boleh di terima dek akal.

Jayden mengeluh lemah. "Ya Ethan Jordan. Kau nak aku ulang sekali lagi ke?" Jayden tayang wajah malas. Dia memandang semua wajah yang ada di dalam bilik itu.

"Listen up everyone, in case some of you did not hear what I said earlier. Yes, Mulai hari ini pangkat CEO akan diberikan kepada Ethan Jordan dan bermakna syarikat Douceur kini miliknya."

Semua diam buat kesekian kalinya.

"Is that clear?" Soal Jayden sedikit menengking sehingga terhinjut bahu semua pekerja yang ada di dalam bilik itu.

Mereka semua terus menganggukkan kepala masing-masing. Jayden yang berpuas hati melihat riaksi mereka terus beredar keluar dari bilik itu tanpa sepatah kata.

Ethan Jordan masih tidak faham dengan keputusan lelaki itu. Dia mengejar langkah kaki Jayden kerana dia memerlukan penjelasan.

"Jayden, wait!!" Panggil Ethan.

Jayden Sullivan berhenti melangkah. Dia berpaling meghadap Ethan. Keningnya di angkat.

"Kau ni biar betul? Apesal tiba-tiba kau nak letak Jawatan Sebagai CEO pulak ni?" Soal Ethan meminta penjelasan.

"Aku cakap betul Eth. Tolong jangan persoalkan keputusan aku."Tegas Jayden bersuara.

" Tak, aku tak akan ambil Jawatan tu. Kalau kau nak aku urus buat sementara waktu aku boleh Jay, tapi bukan ambil alih."Ethan mencekak pinggang. Sungguh dia tak setuju dengan keputusan lelaki itu.

Ethan rasa dia tak layak untuk memegang syarikat itu. Hanya Jayden dan keturunannya sahaja yang layak.

Jayden memandang Kosong ke arah Ethan.

"Syarikat kau ni ada perjanjian dengan Kumpulan Mafia tu. Kau gila ke nak Langar perjanjian tu? Apa kau nak jawab dengan Uncle Felip kalau kau buat macam ni?" sengaja Ethan mengingatkan Jayden tentang perkara itu.

Jayden terdiam Seketika. Dia seperti baru teringat tentang perjanjian itu.

"mungkin ini masanya untuk aku Langar perjanjian tu?" Tutur Jayden bersama senyuman senget. Bulat mata Ethan. Datang dah perangai berani mati Jayden.

"Kau ni gila lah!" Marah Ethan.

"Kau baru tahu ke aku gila?" Usik Jayden. Lelaki itu mengeluarkan rokok dari poketnya. Ethan hanya memerhati Jayden yang sedang membakar hujung rokoknya menggunakan pemetik api.

"dengar sini, buat masa ni biar aku yang uruskan hal syarikat ni walaupun aku tak tahu apa masalah kau sampai kau buat keputusan untuk letak Jawatan. Tapi-"

"Okey Eth. Thank you."Belum sempat Ethan menghabiskan ayatnya, Jayden terlebih dahulu memotong. Dia menepuk-nepuk bahu Ethan.

Ethan sekadar mengeleng kepala.

"tapi kenapa kau nak letak Jawatan? Apa masalah kau sebenarnya? " Soal Ethan masih tidak berpuas hati.

"Sebab aku dah kaya dan dah bosan dengan semua ni." Jawab Jayden selamba sambil menghembus asap rokok itu tepat ke wajah Ethan. Ternaik kening ethan dibuatnya.

"Sekarang adalah masa untuk HDDS." Sambung Jayden lagi.

"HDDS tu apa pulak?" Kini dahi Ethan sudah berkerut seribu.

"Hidup Dengan Duit Sendiri."

Ethan terdiam dengan jawapan angkuh lelaki itu.

"Faham." Jawab Ethan sambil menepis-nepis asap rokok yang dihembus Jayden. Haih, nasib baiklah yang didepannya ini Jayden Sullivan. Kalau tidak, dah lama kena smack down.

"Aku balik dulu." Jayden mula melangkah pergi dari situ. Dalam fikiranya sekarang hanya ada Hazzel. Tak sabar rasanya nak pulang ke rumah. Kalau boleh dua puluh empat jam dia mahu duduk di rumah dan hanya melihat wajah gadis itu.

Sebab tulah dia nak letak Jawatan. Dia rasa kalau dia sibuk dengan kerja dia tak akan ada masa untuk gadis itu.

Sebelum pulang ke rumah sempat Jayden singgah di sebuah kedai bunga. Dia mahu membeli bunga untuk diberikan kepada Hazzel. Dia ingin menawan hati gadis itu dengan cara yang betul kali ini. Dia tak mahu Hazzel terlepas dari genggaman nya lagi.

Namun sebaik sahaja dia melangkah keluar dari perut kereta, kepalanya dipukul dengan objek tumpul dari arah belakang sehingga Jayden terjatuh dan tidak sedarkan diri.

Dua orang Lelaki bertopeng putih yang memukul kepala Jayden tadi mengheret tubuh Jayden masuk ke dalam sebuah van hitam.

Van itu kemudiannya memecut laju meninggalkan kawasan itu setelah memastikan tiada sesiapa yang perasan akan kelakuan mereka tadi.

____________

3 jam kemudian...

Pang!

Satu tangan kasar menampar pipi Jayden kuat.

Jayden terus tersedar dari pengsan setelah pipinya menerima tamparan itu. Telinganya berdesing dan matanya berpinar. Kepalanya pula tak usah dikata, sakit bukan main. Mungkin kesan dia dipukul Semasa dihadapan kedai bunga tadi.

"Hello Sully." Sapa satu Suara garau. Jayden memandang tepat ke dalam anak mata si empunya Suara setelah pandangannya kembali normal.

Satu senyuman sinis terbit dibibir Jayden. seorang lelaki yang amat dia kenali sedang berdiri memeluk tubuh tidak jauh darinya.

"Kau nak apa Draken?" Soal Jayden tanpa riak.

"Kau rasa?" Soal Draken. soalan dibalas soalan.

Jayden memandang Draken dari atas sampai bawah sebelum mata kelabunya kembali membalas renungan Draken.

"Ouh, Kau cari anjing kau tu ke? Dia dah mati lah, maaf." Jayden ketawa kuat dalam keadaan tangan dan Kakinya di ikat pada kerusi.

Draken mengetap gigi. Sakit hati mendengar jawapan yang keluar dari mulut Jayden itu. Tangan Draken laju menumbuk perut Jayden. Jayden terdiam kerana senak yang dia rasa diperut. Dia cuba menstabilkan kembali pernafasannya yang sudah tidak teratur.

Tidak lama, Jayden kembali tersenyum sinis. Kening Draken ternaik sedikit.

"Aku tahu, Draken. Kau sebenarnya bukan nak sangat anjing kau tu. Kau sebenarnya nak maklumat yang dia ada je kan?" Soal Jayden masih dengan senyuman sinisnya. Dia puas melihat wajah Draken yang sudah berubah itu.

Draken menatap Jayden tajam.

" kau tak akan berjaya musnahkan aku lah Draken. "

Draken yang benggang terus mencengkam kolar baju yang tersarung ditubuh kekar Jayden. Draken mendekatkan wajahnya pada wajah Jayden. Dia merenung ke dalam anak mata Jayden.

Jayden tidak gentar. Dia turut membalas pandangan yang penuh dengan amaran itu.

"dekatnya. kau nak kiss aku ke apa ni?" Soal Jayden sebelum menjatuhkan pandangannya dibibir Draken.

"Sial!"Jerit Draken. Dia terus memukul Jayden bagai orang yang sudah kehilangan akal. Dia rasa tidak puas hati bila Jayden sempat lagi hendak bergurau pada saat begini.

Jayden yang tidak dapat melawan kerana tangannya terikat pada kerusi hanya mampu pasrah dipukul oleh Draken. Anehnya, senyuman sinis masih kekal di bibir merah Jejaka itu.

Draken berhenti setelah dia berasa puas. Tercungap-cungap dia mengaturkan nafasnya kembali.

Jayden tersandar pada kerusi sambil menahan sakit. Namun wajahnya beriak biasa meskipun sakit yang dia rasa sekarang amatlah dasyat. Darah yang mengalir dibibir dijilat dengan lidah sambil membalas pandangan Draken.

"Dah alang alang kau dekat sini, Biar aku bagi tahu dekat kau terus je lah eh?" Draken bersuara. Dia mencapai sehelai kain untuk mengelap tangannya yang sudah penuh dengan darah Jayden.

"Apa sayang? Cepat bagi tahu aku." sengaja Jayden mengusik. Dia memang segaja nak menjentik emosi lelaki itu lagi.

"memang betul. Budak yang kau bunuh tu mata-mata aku. Dari dia lah aku tahu yang syarikat Douceur kau tu sebenarnya dibawah jagaan Savior. Tak sangka kan?"

" Aku fikir syarikat kau tu berdiri megah atas usaha kau sendiri.Tapi aku salah. Rupanya, syarikat kau tu berjaya hanya disebabkan Uncle Felip je.." Sinis Draken bersuara.

"kalau Mafia tu tak hulur tangan, mesti syarikat kau dah lama lingkup."

Jayden berdiam diri. Tanpa sedar dia mengetap giginya kuat sehingga menampakkan bentuk rahangnya yang tajam.

"Jadi? Kau nak buat apa? Nak musnahkan syarikat tu? Ke kau nak musnahkan aku? Silakan." Jayden menjawab.

"Macam yang kau cakap, syarikat tu megah hanya disebabkan Felip. Kalau kau musnahkan Douceur, kau rasa apa jadi dekat kau lepas tu? Kau rasa Felip tu nak berdiam diri je atas apa yang kau dah buat? " Jayden ketawa. Puas hati melihat perubahan pada wajah Draken.

" Memang Douceur ada perjanjian dengan Savior. Tapi perjanjian tu sebahagian dari business antara aku dengan Felip sebagai tanda kami menghargai antara satu sama lain. "

"Savior menjaminkan keselamatan Douceur. Douceur pula menjaminkan stok berkualiti yang mereka mahu. "

" selain itu jugak, Syarikat aku akan kekal dapat pelangan vvip dari Savior selagi syarikat aku diwarisi oleh darah daging aku sendiri. Sampai sekarang, savior kekal menjaminkan keselamatan untuk syarikat aku sebab aku tak pernah melangar perjanjian tu."

Draken bungkam. Jayden pula sudah beriak biasa.

" menjamin keselamatan Douceur termasuk menjamin keselamatan aku. Jadi, kau yakin aku bersendirian dekat sini Hezrick?"

Draken dan anak buahnya yang ada disitu sudah berubah riak. Mereka kelihatan takut. Jayden senyum senget.

"Kau kena ingat Draken, aku mati kau pun ikut mati." Jayden ketawa lepas. Dia suka melihat mereka yang sudah mula menunjukan riak ketakutan.

Mereka mula tersedar dengan kuasa yang Jayden miliki. Savior sentiasa ada untuk Jayden. walaupun tanpa savior Jayden tetap boleh berdiri sendiri, kerana dia adalah Jayden Sullivan.

Draken meraup wajahnya. Dia faham apa yang disampaikan Jayden itu. Jayden tidak bersendirian di sini. Pasti ada orang Jayden ataupun orang savior yang sudah mengikut mereka ke sini.

Tiba-tiba anak buah Draken yang sedang menjaga di muka pintu bilik itu terjatuh ke atas lantai. Darah merecik keluar dari kepalanya.

Bulat mata Draken taatkala dia sedar anak buahnya itu sudah ditembak oleh seseorang.

Draken yang panik memandang Jayden.

"Say hello to the devil." Ucap Jayden perlahan sebelum ke semua anak buah Draken satu persatu mati ditembak oleh seseorang.

Jayden tahu siapa. Dia menoleh ke arah tingkap di sisinya. Dia tahu Grey Hunter ada dibanggunan sebelah. Dia menghadiahkan kenyitan mata untuk Grey.

"Malaikat maut kau dah sampai." Tutur Jayden pada Draken. Draken yang panik terus menyorok di sebaik pintu.

" I'll be back, Jayden. Aku akan bunuh kau dengan tangan aku sendiri!" Tutur Draken dalam nada yang jelas ketakutan sebelum dia segera beredar dari situ.

Jayden ketawa lepas setelah mendengar ayat Draken. "Kau bunuh jela aku sekarang! Hahahaha!"

Grey cuba untuk menembak Draken namun dia terlepas sasaran oleh kerana Draken sudah menghilang dari pandangannya.

" Fuck! terlepas. " Dia memaki dirinya sendiri. Dia terbaring di sebelah snipernya sebelum menghelah nafas panjang.

Beberapa anak buah Jayden memasuki bilik yang menempatkan Jayden itu.

"Tuan J!" Mereka mendekati Jayden sebelum dengan pantas membuka semua tali yang mengikat tangan dan kaki lelaki itu.

"Lambat betul nak sampai." Tegur Jayden.

"Maaf Tuan. Kami tahu kami salah." Tutur anak buahnya itu. Dia meminta maaf sambil menunduk hormat ke arah Jayden.

Jayden Cuba untuk berdiri namun tidak berjaya oleh kerana dia terasa sakit di seluruh tubuh badannya. Anak buahnya terus membantu apabila Melihat Jayden sukar untuk berdiri sendiri.

Mereka memapah Jayden keluar dari bagunan itu. Pintu kereta Vellfire berwarna hitam dibuka luas sebelum mereka meletakan Jayden dengan penuh berhati-hati di seat belakang.

"Shit.." Jayden merintih sakit saat dia Cuba untuk mengubah posisi.

"Tuan nak ke hospital terus ke ?" Soal salah seorang dari anak buahnya dengan wajah risau.

"Jangan. Kita balik terus. Call Casper." Tutur Jayden lalu menutup matanya rapat. Dia penat. Ya, penat dan sakit kena bantai dengan si Draken bodoh tu.








Untuk yang tak tahu sebutan 'Douceur'
Sebutan dia mcm ni= Du,se

Dia macam nak sebut dosa😆 tapi,
D

o =Dou
Sa = Sur/ Se

So jadi lah Douceur✨✨✨✨

(Douceur tu perkataan French yang bermaksud =Sweetness.)

BTW jangan lupa vote n comment. Thankyou sayang ii

Continue Reading

You'll Also Like

50K 3.4K 78
"Aku sayang Eshal sehingga hujung nyawa. Tapi, aku sayang kau buat selamanya" FAREL GIBRAN "The mark of a true crush... is that you fall in love firs...
1.6M 76.9K 128
COMPLETED "Dia kan bekas pelajar sekolah pondok. Dia bukannya macam kita, belajar dekat sekolah biasa macam sekolah kita ni. Mestilah dia tak pegang...
34.7K 2K 15
𝓐𝓻π“ͺ𝓡𝔂𝓷 𝓀𝓢π“ͺ𝓲𝓻π“ͺ ~ 𝓑𝓲𝔃𝓺𝓲 𝓕𝓲𝓻π“ͺ𝓼𝓱 A little sweet moment between them. ps:-maaf sekiranya ada banyak kesalahan tatabahasa <3
7.3K 1.7K 21
Spin-off | ADORE (ft. FUTURE) Loving you is healing me 9 Mac 2024