Di Dalam Genggaman Mr. Jayden

By ByMePutri

38.3K 1.7K 120

'bad boy in public, baby boy in private.' Rasa cinta yang mendalam adalah sebab mengapa dia sanggup melakuka... More

Prolog
BAB 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
16
17
18
19
20
21

15

1.5K 84 4
By ByMePutri

_____________

"pain makes people change."

____________

Hazzel Elvianna termenung kosong. Dia toleh ke sebelah melihat sekujur tubuh yang sedang tertidur lena.

Tangannya menyelak selimut yang menutupi dirinya. Dia melipat bibir ke dalam sambil menahan tangis sebaik badannya yang tanpa seurat benang itu terlihat.

Dia jijik dengan badannya sendiri. Dia rasa sangat jijik melihat badannya sekarang. Sepanjang malam dia hanya menangis mengigat nasib yang menimpa. Dia langsung tak boleh tidur.

Kejadian malam tadi benar benar menghantuinya. Kejadian itu amat memberi kesan padanya.

Mahkotanya sudah di rampas oleh lelaki yang dia tak cintai. Beritahu Hazzel, siapa sahaja yang sanggup tubuh diratah dan di sentuh oleh lelaki tanpa keizinan dan kerelaan hati?

Jujur Hazzel tak rela.

Tapi apa daya Hazzel untuk menyelamatkan mahkotanya?? Dia tak ada kekuatan seperti seorang lelaki untuk berlawan dan memperhatankan dirinya. Apa lah daya dia untuk berhadapan dengan Jayden.

Dia marah dengan dirinya sendiri. Dia tahu, ini semua memang berpunca dari diri sendiri yang langsung tak hirau amaran dari Jayden. Tapi Jayden tak ada hak Walau sebesar zarah sekali pun untuk menyentuh dan merampas mahkotanya.

Hazzel terus berlari masuk ke dalam tandas. Dia terduduk di atas lantai dengan keadaan dirinya yang tidak berbaju. Dia menangis disitu. Seorang diri. Tiada siapa yang datang dan menenangkan dia. Walaupun ada, apa sahaja yang mampu dilakukan oleh orang itu? Mampukah dia bagi semula kesucian Hazzel?

Mampukah?

Dia benci yang teramat pada lelaki yang bernama Jayden sullivan itu. Dia benar benar benci.

Teringat Jayden, maka teringat lah dia tentang kejadian malam tadi. Hazzel berjalan lemah menuju ke arah air pancut. Dia membasahkan tubuhnya. Tangan kecilnya naik mengosok seluruh badan. kasar. Di mana tempat Jayden melabuhkan kucupannya semalam habis Hazzel sental sekuat hati. Dia berharap sangat dapat menghilangkan rasa jijik itu. Namun lagi Hazzel Cuba menghilangkan, makin bertambah jijik dibuatnya.

Buat kesekian kali, Hazzel terduduk sambil menangis tersedu sedan.

__________

Jayden masuk ke dalam bangsal di belakang rumahnya. Dia mendekati Grey yang sedang terduduk lemah di penjuru bangsal.

Dia mengeluh kesal. Entah lah dia cuma rasa kesal melihat keadaan Grey begitu. Namun kerana ego, dia rasa grey memang patut di ajar.

"Kau dah tahu apa akibatnya kalau langgar arahan aku. Jadi kenapa kau tetap buat?" Suara lelaki itu bergema.
Lembut tetapi tetap kedengaran tegas.

Grey tak berani untuk mengangkat wajahnya. Dia hanya mampu menunduk memandang lantai.

"Rules aku, hukuman mati pada sesiapa yang tak dengar kata." sengaja Jayden ingatkan tentang perkara itu. Dia jeling grey sambil tersenyum senget. Mendengar itu, Grey Hunter terus gelisah. Ya itu lah yang Jayden mahu. Ingin melihat kegelisahan dan ketakutan.

"Tapi..."

"Disebabkan Hazzel, aku bagi kau peluang untuk hidup. But tak bermaksud aku memang nak kau hidup."Jayden ketawa.

Terketar Grey dibuatnya. Dia tahu sisi gelap Jayden. Malah lebih dari tahu. Dia terlibat sama dalam semua kerja gila lelaki itu. sisi berani mati Jayden sudah sering dia lihat. Dan sudah tentu sekarang dia memang takut kalau Jayden apa-apakan dia.

" kalau ikutkan, semalam lagi kau dah masuk kubur. Tapi aku tak nak lah Hazzel nampak nanti dia tak sayang aku.. "

Jayden berdiri lalu membetulkan pakaiannya agar terlihat kemas. Dia berdehem membetulkan suara. Wajah kembali bertukar tegang. Dia menapak keluar dari bangsal itu tanpa sepatah kata.

Akhirnya Grey dapat bernafas lega. Dia sahaja yang tahu perasaanya sekarang. Ianya seakan diberi peluang untuk hidup sekali lagi namun dirinya sentiasa di perhati oleh malaikat maut.

Ya, itulah yang grey rasa kan saat ini.

Seminggu kemudian...

" Dah siap Hazzel?" Tegur Jayden yang sedang bersandar di muka pintu.

Hazzel tersentak dari lamunanya. Dia memandang Jayden sekilas lalu mengangguk lemah sebagai jawapan.

Jayden mengigit bibirnya lembut. Sejak kejadian minggu lepas, Hazzel berubah menjadi pendiam. Tanya sepatah, dijawabnya sepatah. Senyuman langsung tak ditunjuk. Mata mereka jarang sekali berlaga. Hazzel sering melarikan pandangannya dan langsung tak mahu memandang Jayden.

Jayden datang mendekati Hazzel. Dia menarik gadis itu agar berdiri dihadapannya.Tangan kasarnya menyentuh lembut pipi mulus gadis itu.

"Still mad?" Hazzel diam tak membalas.

"I'm sorry-" Tutur Jayden lagi. Jayden mencari anak mata Hazzel. Dia menunggu Hazzel untuk membalas pandangannya. Namun gadis itu langsung tidak memandangnya.

Hazzel langsung tak bercakap hari ini. Jayden benar-benar buntu sekarang. Jayden melangkah dua tapak ke belakang.

"I will wait here until you finally answer my question." Jayden sengaja bersuara tegas. Dia mahu menarik perhatian Hazzel. Dia mahu mendengar Suara gadis itu. Dia akui, dia rindu senyuman dan Suara gadis itu.

Hazzel mengeluh lemah. Sejujurnya dia langsung tiada tenaga untuk berurusan dengan lelaki itu. Dia sungguh malas hendak memandang wajah lelaki itu. Ataupun lebih tepat, dia benci.

"I wanna go home." Hazzel bersuara perlahan. Nada suara sudah bergetar.

Jayden tak bersuara. Pada mulanya dia sedikit riang apabila Hazzel bersuara namun dia hampa mendengar permintaan Hazzel.

"You can't go anywhere."

"Saya penat Jayden! Saya penat. Tolonglah hantar saya balik ke Rumah saya semula." Rayu Hazzel dengan Suara yang sedikit meninggi.

"No." Jayden mengetap rahang.

"Apa lagi yang awak nak dari saya? Awak dah ambil semuanya, maruah saya, kesucian saya, kebahagiaan saya! Semuanya awak dah rampas Encik Jayden Sullivan!"

"Sekarang awak puaskan tengok saya menderita macam ni?! Kan? Memang ini yang awak nak kan?"

"Hazzel-"

"Apa lagi yang awak nak dari saya? Cukup lah Encik Jayden saya dah tak sanggup lagi nak duduk sini. Saya janji kalau awak lepas kan saya secara baik, saya tak akan buat laporan polis." Pujuk Hazzel.

"I want you. Do you understand?" Jayden kembali mendekati Hazzel. Dia ingin mencapai tangan gadis itu namun gadis itu menepis.

"Stop touching me!"

Jayden mengangkat tangannya tanda dia tidak akan menyentuh Hazzel.

"okey, alright. But please calm down sayang."

"Hantar saya balik ke Rumah saya." Sekali lagi Hazzel mengulangi ayat itu. Jayden meraup wajahnya. Dia merenung gadis itu lama sebelum mengangguk lemah.

"fine."

"Huh? Awak tak tipu kan?" Soal gadis itu dengan wajah tidak percaya. Jayden angguk kepalanya.

Hazzel menyimpan senyuman kegembiraanya. Dia tak pasti sama ada kata kata Jayden itu boleh dipercayai atau tidak. Apa yang pasti, dia benar benar lega sekarang. Lega kerana dia bakal keluar dari neraka ini.

"Dah siap ke belum?" Soal Jayden sekali lagi setelah soalan itu tidak di balas oleh Hazzel tadi.

"Saya cuma cakap awak boleh balik, saya tak ada pun cakap plan hari ni cancel. Siap cepat." Tutur Jayden. Suara Jayden sedikit dingin. Jejaka itu terus melangkah keluar dari bilik Hazzel.

Hazzel sedikit tersentak. Terkejut dengan mood Jayden yang tiba-tiba berubah dingin. Dia menarik nafas dalam lalu menghembusnya perlahan. Dia Cuba untuk tidak ambil peduli tentang Jejaka itu kerana tak lama lagi dia tak perlu lagi berhadapan dengan si saiko itu.

Hazzel yang sememangnya sudah siap terus sahaja mengikut langkah kaki Jayden yang sudah jauh meninggalkan dirinya di belakang.

Langkah Kakinya berhenti di belakang Jayden yang sedang tegak berdiri di tengah-tengah ruang tamu. Gadis itu mengangkat wajahnya melihat Jayden.

Jayden berpusing ke arah Hazzel yang sedang berdiri dibelakangnya. Tiba-tiba sahaja Jayden menarik Hazzel ke dalam pelukkannya. Gadis itu kaku di dalam pelukkan hangat Jejaka itu.

"I never meant to hurt you. It's just-it's hard for me to control my anger Hazzel."

Hazzel diam. Dia terkedu dengan kelakuan tiba-tiba Jayden kepadanya. Tadi Jejaka itu lah yang dingin terhadapnya dan selang beberapa minit sahaja Jejaka itu sudah berubah sikap.

" I can't stay mad at you. "

" Mad at me? For what reason? Saya tak rasa saya buat salah." Hazzel menolak tubuh Jayden perlahan. Dia Cuba meleraikan pelukkan itu kerana sedikit rimas.

"Oh, adakah permintaan saya tadi tu buat awak marah?" Hazzel mencekak pinggang.

"Yes." Jawab Jayden tanpa ragu. Entah kenapa Hazzel rasa sakit hati melihat wajah Jayden.

"Okey then! What if I ask you to give back my virginity. Can you?" Hazzel memandang sinis Ke arah Jayden.

"Kira okey lah saya cuma minta nak balik ke Rumah saya semula. Kalau saya minta awak pulang kan balik mahkota saya awak boleh pulangkan ke? Even dengan duit awak yang berjuta tu pun awak tak akan mampu pulangkan balik maruah saya!"

"Hazzel stop it! I promise you I will take responsibility for what I did to you." Jayden mengengam kuat kedua bahu Hazzel sehingga membuat gadis itu terdiam. Anak mata gadis itu ditenung dalam.

"please give me a second chance.."

__________
Holla.


Continue Reading

You'll Also Like

116K 2.6K 11
NEW VERSION OF HENDRIYAN "Aku ni tak nampak apa-apa. Yang aku nampak cuma kegelapan..." - HENDRIYAN "Sebab tulah saya ada dekat sini. Saya ni lah ma...
3.9M 159K 67
[Completed] Highest rank #1 in teen fiction (25 june 2018) Start~16 january 2018 , end~12 march 2018. TIARA DANEESYA seorang gadis cantik yang diperl...
34.8K 2K 16
𝓐𝓻π“ͺ𝓡𝔂𝓷 𝓀𝓢π“ͺ𝓲𝓻π“ͺ ~ 𝓑𝓲𝔃𝓺𝓲 𝓕𝓲𝓻π“ͺ𝓼𝓱 A little sweet moment between them. ps:-maaf sekiranya ada banyak kesalahan tatabahasa <3
6.8M 334K 69
Suami Romantik dan Penyayang? Tak pernah diduga Elleana akan mendapat suami garang dan tegas. Hidupnya yang selama ini tak pernah diatur oleh arwah b...