My Perfect Love

Oleh MySerraa

1M 41.3K 2.3K

[ Book 2 ] ā€¢ Until the star in the galaxy dies, you have me ā€¢ Raysa Amanda, nama seorang gadis yang cukup ma... Lebih Banyak

Welcome
Part 1
Part 2
Part 3
Part 4
Part 5
Part 6
Part 7
Part 8
Part 9
Part 10
Part 11
Part 12
Part 13
Part 14
Part 15
Part 17
Part 18
Part 19
Part 20
Part 21
Part 22
Part 23
Part 24
Part 25
Part 26
Part 27
Part 28
Part 29
Part 30
Part 31
Part 32
Part 33
Part 34
Part 35
Part 36
Part 37
Part 38
Part 39
Part 40
Part 41
Part 42
Part 43
Part 44
Confession Part
Part 45
Part 46
Part 47
Part 48
Part 49
Part 50
Part 51
Part 52
Part 53
Part 54
Part 55
Part 56
Part 57
Part 58
Part 59
Last Part
Confession Part II
Special Part 1
Special Part 2
Special Part 3
Thank you
Extra part

Part 16

11.3K 646 85
Oleh MySerraa

"Awak nak makan dekat mana, Aleeya? Saya boleh bawakan." Pelawa Heriz. Ketika ini mereka berada di dalam kereta.

"Saya rasa macam nak makan... mi kari lah." Balas Aleeya.

"Mi kari? Okay, jom! Saya tahu tempat mana yang menarik." Senyuman dilemparkan manis ke arah gadis itu. Enjin kereta dihidupkan sebelum kereta bergerak perlahan membelah jalan.

•••

"Have a seat." Kerusi ditarik untuk gadis itu sebelum dia mengambil tempat duduk di hadapan Aleeya.

"Awak tahu tak, waktu saya mula-mula kenal Raysa dulu, sinilah dia bawa saya makan. Sedap tau! Awak kena cuba." Bersungguh-sungguh Heriz cuba meyakinkan Aleeya. Matanya bersinar-sinar.

"Oh. Okay." Bukan dia tak tahu tentang kedai ini, selalu juga dia ke sini dengan Raysa tetapi sekarang sudah jarang. Masing-masing sibuk dengan komitmen masing-masing.

Selepas selesai order makanan, Heriz kembali bersuara.

"Waktu mula-mula Raysa bawa saya ke sini, saya tak nak pun makan. Rasa macam tak selera. Tapi bila dah try, terus rasa nak lagi. Setiap kali saya balik, mesti saya akan datang sini dengan Raysa, makan sekali." Teruja Heriz bercerita. Aleeya diam mendengar.

"Awak kena try tau dekat sini. Serius saya cakap, sedap!"

"Daripada tadi hanya nama Raysa yang keluar dari mulut awak. Sekarang ni awak keluar dengan Raysa ke Aleeya?" Sinis Aleeya bersuara. Dia tak cemburu pun cuma dia mahu melihat sejauh mana keikhlasan lelaki itu terhadap Raysa. Mustahil lelaki itu tidak sukakan Raysa jika daripada tadi hanya nama gadis itu yang terpacul keluar dari bibir Heriz.

Heriz terdiam. Seketika dia terfikir keterlanjurannya dalam bercakap. Perlahan dia mengigit bibir bawahnya.

"Kalau awak asyik sebut nama dia, kenapa tak keluar dengan dia?" Sambung Aleeya lagi, menyakiti hati Heriz.

"Saya... minta maaf, saya janji saya tak sebut lagi nama dia lepasni, okay?" Ikhlas Heriz menutur bicara.

"Awak sukakan dia ke sebenarnya?"

Heriz menggeleng kepala laju.

"Mana ada! Saya dengan dia hanya kawan baik, Aleeya. Tak lebih dari itu pun. Tapi kalau awak tak selesa saya dengan dia, saya janji saya akan jauhkan diri dari dia." Bersungguh Heriz menutur janji.

Aleeya berdecit sinis mendengar janji Heriz.

"Tak payahlah nak berjanji, Heriz. Sebab kalau saya tuntut, belum tentu awak boleh tepati." Keras nada Aleeya.

"Saya rasa Raysa dah beritahu awak yang saya bukan perempuan yang mudah didekati. Jadi saya rasa awak dah boleh berhenti kacau saya. Saya rimas." Dia rasa lebih baik dia jujur sekarang daripada lelaki itu terus berharap kerana dia tetap tak boleh beri peluang pada lelaki itu. Hatinya tak terpaut langsung pada Heriz.

"Tapi..."

Aleeya mengangkat kedua-dua keningnya menanti bicara Heriz.

"Saya sukakan awak, Aleeya."

"Tapi saya tak sukakan awak. Dan saya takkan khianat kawan saya sendiri."

Heriz terdiam. Lidahnya seakan-akan kelu untuk bersuara. Matanya tidak berkelip memandang Aleeya.

Aleeya yang tak betah berada di situ lama-lama, sudah mengangkat punggung ingin beredar dari situ.

"Kejap, Aleeya." Heriz mengejar langkah Aleeya yang semakin menjauh dari gerai. Terhenti pergerakan gadis itu.

"Apa maksud awak? Saya tak faham. Apa kena mengena dengan khianat sekarang ni?" Bertalu-talu soalan yang pada mulanya hanya ditanya dalam fikiran tetapi sekarang sudah terpacul keluar dari mulut disebabkan perasaan ingin tahunya yang tinggi.

Aleeya berdecit kecil sebelum menjeling Heriz tajam.

"Awak ni tak nampak ke buat-buat tak nampak? Raysa sukakan awak. Mana mungkin saya mahu membalas cinta awak."

Dang!

Dada Heriz berombak kasar selepas mendengar pengakuan Aleeya.

"Raysa tu kawan baik saya, Heriz. Dan dia sukakan awak. Jadi, tak mungkin dan mustahil untuk saya jatuh cinta pada awak! Lagi satu, awak bukan pilihan hati saya, Heriz." Kasar Aleeya menyambung kata. Hati yang berombak panas cuba dikawal. Mana tak marah, lelaki ini buta atau buat-buat buta tak nampak keikhlasan Raysa?

"But why? Apa kurangnya saya, Aleeya? Apa?!" Suara Heriz sudah naik seoktaf. Pandangan orang sekeliling tidak dihiraukan.

"Sebab awak adalah kawan baik Raysa dan Raysa sukakan awak! Itu adalah alasan yang paling kukuh kenapa saya tak berminat untuk kenal dengan awak!"

"Cuba awak fikirlah, Heriz, takkan saya nak khianat kawan saya sendiri disebabkan perasaan bodoh macam ni. Berebut lelaki seolah dah tak ada lelaki lain dalam dunia ni. Saya bukan perampas!"

"Tapi saya dengan dia tak ada apa-apa pun, Aleeya. Saya cuma anggap dia kawan dan saya tak ada perasaan sikitpun pada dia!" Jelas Heriz dengan nada yang ditahan. Tangan sudah dikepal geram.

"Itu awak! Tapi dia? Ada awak fikir apa dia rasa? Ada awak ambil tahu apa dia hadap?! Memanglah awak anggap dia kawan tapi dia? Awak pasti ke dia anggap awak kawan juga?! Awak pasti ke?!"

Heriz terdiam. Matanya tajam memanah mata Aleeya. Dada yang berombak ganas cuba dikawal.

"Cubalah awak buka mata sikit. Tengok keikhlasan Raysa, cinta dia pada awak. She loves you so much, Heriz." Suara Aleeya sudah berubah kendur.

Heriz berdecit sinis.

"Jadi... awak tolak cinta saya sebab Raysa? Awak tolak cinta saya sebab Raysa sukakan saya? Macam tu?" Soal Heriz lagi.

Aleeya mengangguk perlahan.

"Lagipun, saya tak ada apa-apa perasaan pun pada awak, Heriz. Saya tak berminat ingin kenal dengan mana-mana lelaki sekarang ni. Jadi saya harap awak faham dan hormat keputusan saya."

"Saya bukan orang yang tepat untuk awak kejar."

"Habistu siapa yang patut saya kejar? Raysa? Perempuan tak siap tu?" Sinis nada Heriz.

Seketika pipinya berpinar menerima tamparan maha hebat daripada Aleeya. Terteleng wajahnya ke kiri. Dia yang sudah pasti belum bersedia terus terdiam. Perlahan-lahan wajahnya diangkat memandang gadis itu.

"Jangan awak berani nak hina dia sampai macam tu sekali! Awak ni memang lelaki tak guna kan?! Sanggup awak cakap dia macam tu! Dia kawan baik awak sendiri, Heriz!" Kuat suara Aleeya menengking. Dia cukup pantang bila orang pertikaikan kawan baiknya sendiri. Memanglah perwatakan gadis itu agak kasar tetapi tak bermaksud perempuan itu tidak mempunyai hati sehingga sebegitu rupa lelaki itu menghina.

"Kawan?" Heriz berdecit sinis lagi. "Mulai sekarang, dia bukan lagi kawan saya."

Aleeya kerut kening.

"Dia hanyalah dendam yang akan saya bawa sampai mati, Aleeya." Keras Heriz bersuara sebelum melangkah pergi meninggalkan Aleeya yang terpinga-pinga dengan kenyataannya.

'I acted like it wasn't a big deal, when really it was breaking my heart.'

Lanjutkan Membaca

Kamu Akan Menyukai Ini

ARIES (C) Oleh ā

Misteri / Thriller

1.2M 66.1K 66
š‚šŽšƒš„ : šš€š‘š€š‡ šŽš“š€šŠ + šƒš„š‘š€ šŸšŸ–+ ā€¼ļø š“šØš© šŸ š‡š¢š š”šžš¬š­ š‘ššš§š¤š¢š§š  - š‡ššš©š©š² (šŸšŸ-šŸšŸ) š“šØš© šŸ š‡š¢š š”šžš¬š­ š‘ššš§š¤...
185K 7.4K 25
Tuan Elqar Zuhayr usahawan muda yang tampan dan berjaya , kemewahan selama ini dia rasai membuatkannya terleka dalam arus dunia . Takdir kehidupan b...
158K 13.9K 60
Dua pekerjaan yang sangat mencabar. Jika lalai seminit, banyak nyawa yang terkorban. "Tuan ingat muka Tuan kacak sangat?" Gaduh. Gaduh. Gaduh. Ada...
458K 19.1K 29
š”š§ššžš« š“šžš§š š¤š® š’šžš«š¢šžš¬ š•šØš„ šŸ šŠš§šØš°š§ š€š¬ š‡š¢š¬ ššžš«šŸšžšœš­ š–š¢šŸšž š“šžš§š š¤š® š‡ššš³š¢šŖ š‘šššŸšššžš„ | š€ššžš„š¢šš š€ļæ½...