Árulás [Betrayal]

By smokymokivicococo

15.6K 2.5K 2.2K

Tiga gadis yang menerajui satu kumpulan mafia yang sudah nyawa-nyawa ikan, pastinya tidak mudah. Pelbagai cab... More

Árulás[Betrayal]
Award❣️
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
B21
B22
B23
B24
B25
B26
B27
B28
B29
B30
B31
B32
B33
B34
B35
B36
B37
B38
B39
B40
B41
B42
B43
B44
B45
B46
B47
B48
B49
B50
B51
B52
B53
B54
B55
B56
B57
B58
B59
B61
B62 [FINAL]
Special Chapter

B60

186 18 25
By smokymokivicococo

Kawasan sunyi yang menjadi tempat pilihan untuk melancarkan perang, direnung oleh Evel. Anak-anak buah yang dipinjam dari Ayden sudah bersedia dengan kelengkapan masing-masing. Anna yang sibuk on-call dengan Lia dikerling.

Meroyan minah tu sebab teringin nak ikut. Ni semua salah Ayden yang tiba-tiba nak join war, dah meroyan pulak Lia bila tahu.

"Bila diorang nak datang?"

Satu suara garau yang menegur membuatkan Evel pantas menoleh. Ayden dan Raven.

"Tak tahu. Ada 10 minit lagi sebelum pukul 11 malam. Korang kenapa tak masuk position?" soal Evel semula. Matanya mengerling sniper yang dibawa Ayden. Semua senjata turut ditanggung oleh Ayden.

Mujur sahaja lelaki ini mahu membantu. Jika tidak, mungkin dia terpaksa menyerah nyawa keluarganya tanpa usaha melawan.

"Lama sangat tunggu so aku turun dulu." jawab Ayden.

Raven hanya mengangguk mengiyakan kata-kata Ayden. Dia dan Ayden ditugaskan sebagai headhunter sahaja. Ini semua permintaan Ayden sendiri dan dia pun sudah malas mahu membantah. Nanti pandai-pandailah dia lindungi Evel.

"Apa-apa je la. Nampak–"

BOOM!

Evel, Ayden dan Raven terpelanting beberapa meter ke belakang hasil ledakan yang tidak jauh dari tempat mereka berdiri tadi. Beberapa anak buah yang turut berada di situ turut mengalami kecederaan.

Dalam menahan sakit, Evel kembali bangun. Matanya mencerlung melihat dua buah kereta yang mendekati kawasan tersebut. Pasti itu semua kerja Reaper untuk mencabarnya.

Dua buah kereta itu berhenti tidak jauh dari Evel. Ayden sudah kembali ke posisinya mengikut arahan Evel manakala Raven pula tetap di sisi. Enggan bergerak kerana rasa risaunya kini memuncak. Anna juga sudah mendekati mereka, bersedia dengan senjatanya.

Mereka memerhatikan beberapa figura yang melangkah keluar dari dua buah kereta itu. Dimulai dengan David dan Reaper sebelum ahli Silent Flow yang lain. Masing-masing berwajah sugul.

Sempat Raven berbalas pandang dengan Scarlet. Namun, tidak lama terus sahaja Scarlet melarikan matanya.

Evel mengerutkan kening apabila kelibat Dian tidak kelihatan. Dia sudah dapat mengagak apa yang terjadi. Apabila melihat Dian ditarik keluar dari kereta kedua, Evel mengetap kuat giginya. Sempat dia menangkap senyum sinis Dian.

Haih, perempuan sekor ni.

PAK! PAK! PAK!

"How your life, Evelyn? Oh, tak payah jawab. Sekejap lagi kau takkan ada life dah." sinis Reaper, selepas sengaja menepuk kuat tangannya. Sengaja pedang warisan Amonic ditayang pada Evel.

"Jangan sebut nama aku. Kau tak layak." dingin Evel.

"Huh, sempat kau nak bongkak depan aku? Tak sabar nak tengok kematian kau. Aku akan bunuh kau dengan nama bapak kau sendiri." Reaper menggenggam erat pedang itu. Senjata makan tuan? Ya, tapi kali ini senjata ini akan makan tuan dan keturunannya!

"Duh, gila ke orang tua kerepot ni?
Harap muka je handsome, perangai mintak kaki aku!" sempat Anna berbisik ke arah Raven.

Raven pula hanya menggeleng sedikit. Haih, minah ni. Orang tengah serius, dia boleh nilaikan kekacakan musuh.

"Lepaskan Dian." suara Evel sekali lagi kedengaran.

Dian sempat tergelak kecil melihat keadaan itu. Halah, sister! Tak rileks betul. Ingat Reaper senang-senang ke nak lepaskan dia?

"Oh, sayang juga kau pada sepupu kau. Tapi sayang, aku takkan lepaskan seorang pun dari korang. Aku akan hapuskan Amonic sampai debu pun tak tertinggal." bidas Reaper. Suaranya bergema kuat, menerobos masuk ke dalam pendengaran semua di situ.

"Let.. Her go! Huuh... Huhh..."

Kelibat Alex yang tiba-tiba muncul mengalihkan fokus yang lain padanya. Tercungap-cungap lelaki itu menarik nafas, menggantikan lelahnya yang berlari ke situ. Evel sudah mengetap gigi menahan geram. Sepatutnya Alex bersedia untuk serangan hendap terhadap Reaper namun kini dia sudah keluar dari tempat persembunyiannya.

Haih, cepat betul makan umpan Reaper.

"Aku cakap lepaskan dia!"

BANG! BANG! BANG!

Serentak itu, Alex melepaskan tembakan berturut-turut, tepat mengenai lelaki yang mengheret Dian tadi.

Dian terlepas dari tahanan. Namun belum sempat dia ingin melangkah, satu bilah tajam mula terbenam di belakang dadanya. Bibir diketap geram seraya pergerakannya dimatikan. Sedar David sudah mengacu pedang padanya.

"One move and I'll kill her." tegas David.

Reaper menepuk kuat tangannya, tanda teruja. Gelak sinis kuat kedengaran, mengejek musuhnya. "Bravo, David! Tak sia-sia aku bawa kau! HAHAHA!"

Alex, Evel dan Raven mematikan gerak mereka. Masing-masing sedar mereka perlu berhati-hati dengan Reaper.

"Let her go, or aku bunuh ketua kau!" suara Scarlet kedengaran. Pantas mata-mata melekat padanya. Reaper sudah mengepal penumbuk apabila sedar Scarlet sedang mengacu pistol padanya.

David terkedu namun pantas menenangkan diri. Perlahan-lahan, pedangnya diturunkan. Mata Scarlet mengekor gerak perlahan David. Debarnya ditahan apatah lagi dia sedar Ace dan Jenny boleh mengancamnya bila-bila masa.

"Argh!" jeritan Scarlet bergema apabila Reaper tiba-tiba sahaja melibas pedangnya ke belakang. Laju darah mengalir dari lengan gadis itu. Mujur sahaja dia sempat mengelak menyebabkan libasan itu sedikit tersasar.

Reaper yang baru ingin tersenyum kembali mengetap gigi apabila sekali lagi terasa senjata diacu padanya. Pedang pendek yang teracu tepat pada nadi lehernya menyebabkan dia tidak mampu bergerak.

"Kau khianat aku, Ace?" soal Reaper dengan suara garaunya.

Rahang Ace bergerak-gerak menahan rasa. Matanya yang terasa panas, ditahan. "Kau cuba bunuh kawan aku, jadi kau musuh aku."

"Huh, useless friendship. Jenny!" ujar Reaper. Matanya mencerlung pada  Jenny yang terkaku di tempatnya. "Apa kau tunggu? Kau nak biar aku mati?"

"Jangan dekat, Jen! Reaper cuma gunakan kau!" Scarlet menahan lengan Jenny yang masih tampak keliru.

"Ta... Tapi– aku–"

BANG! BANG! BANG!

Keadaan bertukar huru-hara apabila berdas-das tembakan dilepaskan. Dari jarak jauh, Ayden dan Anna mula melancarkan serangan. David yang masih menjaga Dian, sudah terjelepok ke tanah dengan darah yang membuak-buak dari kepalanya.

"Jenny!" Ace menjerit kuat. Pantas dia melepaskan Reaper lalu mendapatkan Jenny yang sudah nyawa-nyawa ikan. Bahu serta dada gadis itu sudah dibasahi darah, hanya kerana menahan peluru dari mengenai Reaper.

Kau bodoh, Jenny!

Scarlet, Evel, Raven dan Alex mula berlawan. Masing-masing menajamkan pandangan, cuba mencari kelibat Reaper.

Perlawanan berterusan selama hampir sejam. Mayat-mayat audah bergelimpangan di tanah bersama darah yang membanjiri tapak itu.

Namun masih juga tidak terlihat tanda-tanda kemenangan untuk Amonic. Serangan dari Mighty Amonic bukan mudah untuk digulingkan. Kedua-dua pihak menghadapi kesukaran memenangi perlawanan ini.

"Anyone nampak Reaper?"

Soalan dari Alex mengunakan earpiece hanya mendapat balasan negatif. Lelaki itu menghela nafas berat. Sempat dia bersembunyi di balik bangunan, merehatkan lelahnya. Mata sibuk memerhati keadaan perang itu. Dan aneh apabila tiada langsung kelibat Reaper kelihatan.

Tidak lama, Alex kembali keluar dan meneruskan perlawanan.

Scarlet pula dari tadi bergabung dengan Ace untuk membunuh semua ahli Mighty Amonic. Badannya yang lencun dengan darah diabaikan. Fokusnya hanya untuk membunuh Reaper.

PAK!

Desisan kasar keluar dari mulut Scarlet. Pisau yang tertusuk di pehanya ditarik keluar lalu dibaling tepat pada tengkorak kepala seorang musuh, lelaki berbaju hitam yang mengatanya ketika di dewan!

"Shit! Kau okay tak?" soal Ace, risau.

Scarlet menggeleng laju. "Teruskan serangan!"

Sudah lebih separuh terkorban dalam peperangan itu namun juga tiada tanda-tanda untuk berhenti. Tidak jauh dari situ, Reaper tergelak sinis. Dia diiringi empat orang atasan Mighty Amonic, awal-awal sudsh menyembunyikan diri. Menunggu masa untuk terus membunuh mereka.

Reaper yang masih ralit memerhati, tiba-tiba sahaja mematikan senyumannya. Rifle ditarik keluar lalu diacu pada seorang gadis yang sudah cedera parah. Kepala gadis itu disasarkan lalu tembakan dilepaskan.

Reaper mendecit apabila tembakannya tidak mengenai kepala. Namun, gadis itu tidak lagi bernyawa kerana peluru itu sudah menembusi jantungnya.

"Gerak! Kita mulakan permainan sebenar." arah Reaper dan empat orang anak buahnya hanya menurut.

.
.
.
.
.
.

BANG! BANG!

"Itu last. Anyone got him?" soal Alex setelah menembak ahli Mighty Amonic terakhir. Evel, Scarlet, Raven dan Ace menggeleng. Masing-masing tidak dapat menjejaki Reaper.

"Cuba tengok kalau dia dah jadi mayat. Selagi tak jumpa, aku tak nak balik." tegas Alex. Dia mula meneliti satu persatu mayat yang bergelimpangan.

Evel, Scarlet dan Ace diam. Masing-masing mula merawat kecederaan anak buah. Manakala beberapa lagi anak buah mengikuti Alex untuk mencari mayat Reaper.

"Hell..." seru Raven.

Evel yang sedang membalut luka salah seorang anak buahnya, pantas menoleh. Tangan diangkat pada Raven tanda suruh menunggu. Selepas mengemaskan balutan, Evel melangkah ke arah Raven.

"Apa hal?" soal Evel.

"Aku tak dapat contact Ayd. Dia jaga bahagian mana? Aku nak pergi tengok." terang Raven. Sudah berkali-kali dia cuba menghubungi lelaki itu namun tidak dapat. Kawasan awal Ayden sudah dijenguk namun lelaki itu tiada disitu.

Evel mengerut keningnya. Tanpa menjawab, pantas dia cuba menghubungi Anna menggunakan earpiece. Beberapa kali mencuba, taliannya bersambung. "Anna! Kau ada dengan Ayden kan?"

"Oops, cari dua pengikut kau ke? Sorry, dia dah dalam tangan aku. Next, korang pulak akan mati."

"Reaper..." Evel terkedu. Pandangannya jatuh pada Raven. "Protect yang lain!"

Meskipun masih keliru, Raven pantas bergerak. Ace dan Scarlet didapatkan lalu dibawa ke arah bangunan terbiar.

BANG!

Ace tergolek ke tanah dengan darah yang laju mengalir dari kakinya.

"Got one!"

BANG! BANG! BANG!

"And another one."

"Scarlet!!" jerit Evel, kuat.

Kini semua mata mula memfokus ke arah Scarlet yang sudah terbaring. Darah membuak laju dari dada kiri gadis itu. Dua butir peluru tertanam dalam tubuh gadis itu.

"Scarlet..." Raven terkedu. Evel yang sudah memeluk erat tubuh Scarlet dipandang.

BANG!

Dan kini, Raven turut sama jatuh ke tanah.

BANG! BANG! BANG!

"Arghhh!!"

Kawasan itu bergema dengan suara garau yang menjerit nyaring. Evel yang masih menahan sedih langsung tidak menghiraukan sekelilingnya. Fokusnya hanya pada Scarlet di pangkuannya itu.

Nafas berat adik kembarnya dipandang sayu. Seksa!

_____________________

~01/05/21~

Dah ii aku dh tatau nk type apa. Aku tendang daun pun kaki leh patah, nak type psl fight mmg hancur la ngek.

Btw, happy bdayy my purple love queensyi_! 🎉💜




















Continue Reading

You'll Also Like

5.6K 1.5K 56
[ Karya Kedua : Hara ] ✔️ •Adrian Hayqal × Eiyra Natasya• Pertemuan tidak sengaja diantara mereka telah membuatkan Adrian jatuh cinta pandang pertama...
1.2M 56.2K 76
𝐂𝐨𝐦𝐩𝐥𝐞𝐭𝐞𝐝 | 𝐇𝐌 𝐒𝐞𝐫𝐢𝐞𝐬 𝐕𝐨𝐥 𝟏 "Kalau ini yang boleh bahagiakan ibu, Sara sanggup" - Sara Lyana Erlich "Dia adalah tanggungjawab ak...
133K 4.6K 40
By: yanaablossom Take note! -Imaginasi semata-mata -asli dari otak saya -jangan lah tiru,karya saya mana lah hebat mana sampai orang nak tiru -baca j...