[C] Second Wife- 김태형

By nochuujeon97

30.8K 3.3K 539

"I know I'm not the one but I'll try to be a good husband and dad"- Kim Taehyung +++ Start: 12/5/2020 End: 1... More

✿❁01❁✿
✿❁02❁✿
✿❁03❁✿
✿❁04❁✿
✿❁05❁✿
✿❁06❁✿
✿❁07❁✿
✿❁08❁✿
✿❁09❁✿
✿❁10❁✿
✿❁11❁✿
✿❁12❁✿
✿❁13❁✿
✿❁14❁✿
✿❁15❁✿
✿❁16❁✿
✿❁17❁✿
✿❁18❁✿
✿❁19❁✿
✿❁20❁✿
✿❁21❁✿
✿❁22❁✿
✿❁23❁✿
✿❁25❁✿
✿❁26❁✿
✿❁27❁✿
✿❁28❁✿
✿❁Epilog❁✿

✿❁24❁✿

1K 103 33
By nochuujeon97

Cardigan labuh berwarna ungu gelap disarungkan wanita itu sebelum kedua-dua pipi anak kembarnya sempat dikucup.

Yughae yang sudah menutup pintu biliknya itu mula ditegur sang yang baru naik ke tingkat dua kediaman keluarga Min itu.

"Kau nak pergi mana ni?" Soal Yoongi hairan dengan pemakaian adiknya itu. "Aku nak pergi hospital" jawab Yughae kedengaran ingin bergegas.

Tangan sang adik yang sudah dipegang Yoongi tidak membenarkan Yughae turun itu mula membuatkan gadis itu menoleh dan menarik tangannya semula.

"Jebal aku betul-betul kena pergi hospital" rayu Yughae.

"Senang macam tu kau nak acc-.."

"Anak aku dalam bahaya! Please kau sayang Taeoh kan? Aku betul-betul kena pergi" rayu Yughae di hadapan abangnya. Yoongi sudah melepaskan keluhannya dan anggukkan dibuat lelaki itu.

"Aku ikut kau" Balas lelaki itu dan dua beradik itu menapak turun dari tingkat dua rumah itu.

❀❀❀

"Maafkan sayang papa, papa tak dengar cakap Taeoh haritu" kata Taehyung menahan air matanya dari jatuh.

Belakang tangan anaknya mula diusap dan dikucup lembut Taehyung.

Flashback

"Chagi?! Taeoh?!" Laung Taehyung sebaik sahaja dia masuk ke dalam rumah. Meskipun sudah dua tiga kali nama Sohee dan Taeoh dilaungkan, sahutan masih tidak kedengaran.

Taehyung yang mulai hairan berbaur risau itu terus bergegas naik ke biliknya dan Sohee namun kosong. Bilik Taeoh terus di masuknya dan mata lelaki itu terus terbulat.

"Taeoh!" Jerit Taehyung terus membuka rantai besi yang melilit kaki anaknya itu. Rantai besi yang di lilit berkali-kali di kaki katil itu di bukanya. Anaknya terus didakap.

"Sayang, siapa buat ni?" Soal Taehyung yang sudah risau cuba mengejutkan anaknya yang semakin lemah itu.

"Pa.... pa... ah... jumma.... tu... yang buat" kata Taeoh sudah kedengaran lemah. Gambar Sohee yang berada di atas almarinya itu di tunjuknya. Terpaling sahaja wajah sang ayah ke gambar itu, dia sudah terkaku.

Tanpa membuang masa dia mengangkat Taeoh dan bawanya ke kereta untuk ke hospital.

End Flashback

"Maafkan papa sayang" ujar Taehyung mengucup tangan anaknya yang sudah berbirat itu buat sekian kali.

❀❀❀

"aku dengar anak kau masuk hospital, tak pergi tengok?" Soal Song Junghae yang makan malam bersama Sohee itu.

Wanita yang meneguk wain merah itu selamba berdecit dan menggeleng. "Budak tak guna tu? Dari dalam perut lagi aku benci kewujudan dia, ini kan pula nak tengok dia? Lambat lagi" Balas Sohee tanpa sedikit pun peduli hal anaknya.

"Then? Anak tu? Kau dah bagitahu Taehyung belum pasal status sebenar dia?" Soal Junghae yang sudah menjuih mulutnya ke perut Sohee yang kian memboyot itu.

"Aku sure lepas ni dia makin benci dengan aku. Jadi aku akan guna masa tu untuk buktikan semuanya palsu? Hmmmm maybe" ujar wanita bergincu merah terang itu menjongketkan bahunya sebelum steak yang dipotongnya sebentar tadi dimasukkan ke dalam mulut.

"Whatever you want to do babe" Balas Junghae hanya menyokong rakan baiknya.

"Oh ya, your ex-husband ada new partner right? Who's she again?" Soal Sohee teringat sesuatu yang diceritakan rakannya tempoh hari.

"Hani apa benda entah namanya. Member si Yughae tu juga nak try, dasar taste budak mentah" Balas Junghae berdecit dan tergelak kecil sebelum kepalanya menggeleng.

"Biasalah, mereka tidak matang" sinis Sohee sebelum dua rakan baik itu melagakan gelas berisi wain merah mereka dan diteguk.

"Ah" serentak mereka berdua di meja makan restoran bertaraf empat bintang itu.

❀❀❀

Yughae mengusap tangan Taeoh lembut. Keluhan dilepaskannya.

"Mama gagal lindungi awak sayang" lembut wanita itu berkata sambil rambut kanak-kanak lelaki yang sudah tertidur itu diusapnya.





Sebaik sahaja pintu wad Taeoh di tutupnya, namanya di panggil. Yughae menoleh dan hanya mengendahkan panggilan itu sebelum dia melangkah untuk meninggalkan wad itu

"Min Yughae tunggu!" Panggil Taehyung lagi. Kini, langkahnya terhenti.

"Pandang abang sayang" kata Taehyung mendekati Yughae. Sentuhan di bahu yang cuba Taehyung buat ditepis Yughae. Angin keluhan keluar dari mulut lelaki itu.

"Apa lagi awak nak?" Soal Yughae tenang beralih memandang suaminya.

"Look, abang dah sedar yang Sohee tu jahat. Jebal accept me again. Hae abang janji lepas ni abang jaga Hae, abang jaga Taeoh and twin elok-elok. Jebal" rayu Taehyung melutut di hadapan Yughae. Air matanya jatuh. Jatuh di hadapan wanita yang dia telah banyak berjanji namun gagal ditunaikan.

"Abang bangun, tak elok la orang tengok" kata Yughae lembut. Taehyung mengangkat kepalanya memandang Yughae. Yughae bercangkung di hadapan lelaki sambil tersenyum. Air mata suaminya di kesat menggunakan hujung ibu jari.

"Jangan nangis-nangislah, mana Kim Taehyung yang garang dulu? Ok lembut, tapi janganlah nangis. Ya saya dah lama maafkan awak" pujuk Yughae masih mengesat air mata Taehyung yang makin mengalir.

"Abang tak endahkan kata-kata awak dulu sayang" kata Taehyung penuh penyesalan

Flashback

"Abang stay dengan saya, please" rayu Yughae memegang tangan suaminya.

"Apa lagi ni Hae?! Stop la nak burukkan Sohee tu!" Tengking Taehyung.

"She's your love first love, but I intend to be your last. N-No matter how long it take" kata Yughae mahu meyakinkan suaminya lagi untuk kekal bersamanya.

"SHUT THE FUCK UP MIN YUGHAE!" Jerkah Taehyung menepis tangan Yughae. Air mata wanita itu jatuh. Kesedihannya sudah tidak dapat ditahan lagi.

"Kenapa susah sangat awak nak percayakan saya" kata Yughae seorangan di tangga itu.

End Flashback

"Saranghae Yughae ah" ucap Taehyung memeluk Yughae. Yughae yang bercangkung itu cuba seimbangkan badannya dan membalas pelukkan suaminya

"Nado" Balas Yughae

❀❀❀

"Where the fuck are you?!!" Bising Taehyung ditalian. Sohee yang terang-terang sedang meneguk air haram itu sudah menggulingkan matanya.

"Eh jantan, kau ingat aku kisah? Mampos budak tu la, ugh!" Regus Sohee menyampah dan menamatkan panggilan itu.

"Hey, kenapa masam ni? Is anything wrong love?" Soal seorang lelaki berpakaian serba hitam yang baru pulang dari tandas itu. Tempat di sebelah Sohee diambilnya.

"That stupid jerk again. He kept begging me to come back to him" rengek Sohee menyebek. Lelaki yang sudah membuka tangannya itu mula memeluk wanita itu.

Sebaik sahaja pelukkan dileraikan, mata lelaki itu jatuh ke gelas berisi wain merah yang ada di atas meja bar yang mereka duduki.

"Minum lagi? Love, how many time I have to warn you is not good for our baby" pesan lelaki itu menolak gelas berisi wain itu ke tepi.

"You fikir lagi ke baby ni? I nak budak ni mati!" Kata Sohee sebaik sahaja botol wain yang dirampas lelaki itu tadi di letakkan di hadapannya semula.

"Of course I concern bout my baby! Benih I kot" Balas seorang lelaki yang merangkap teman lelaki Sohee, Jeon Jungkook.

"But baby I don't want it" rengek Sohee yang sudah separuh mabuk itu mengada. Jungkook mengusap kepala teman wanitanya lembut.

"Arra, nanti kita buang baby tu, kay love ?" Balas Jungkook. Sohee mengangguk dan membalas dakapan lelaki itu.










BERSAMBUNG

[🧚🏻‍♀️] vote & comments

[💗] stay hydrated !!

Continue Reading

You'll Also Like

62.1K 274 18
kisah seorang ustazah sekolah agama terjebak ke pelacur
17.3K 2.1K 60
Dalam hujan yang lebat itu, terdengar suara seseorang menyanyi.. ..Terlalu merdu sehingga aku juga turut terbuai.. Air mata yang mengalir, jiwa yang...
1K 234 13
"Awak ni kerja pakar kaunseling ke?" Jeon Jungkook ft. Kim Narae ━━━━━━━᠂ ⚘ Jeon Jungkook BTS Birthday Project 2021. Start: 01.09.2021 End: 01.09.202...
196K 12.5K 49
( ssars love written 1 ) Cinta rumit Faeeq Elhan, Eryna Safia. © ssarserans december story 2022