Chapter 2

220 104 35
                                    

Somi pov

Aku melihat jam di pergelangan tangan ku"haih mati dah aku macam ni dah pukul 8.30 dah ni." Tanpa aku sedar sewaktu aku membebel sendirian aku telah sampai di tempat menunggu bas...

"Eohhh ! aku dah sampai dekat stesen bas rupanya tak sedar pula aku hahahahaha" gelak aku di dalam hati.

Beberapa minit kemudian....

"Haa bas dah sampai pun. Sewaktu aku nak naik ke atas bas tu ada mamat nerd mana pula datang belah aku haishhh aku pun apalagi jatuh la. Dah la orang tengah lambat ni jatuh pula aduh dah la harini dah dua kali aku jatuh sakit tahu tak..."

"Kurang asam betul kau nii !!! Woi kau asal setan!!! haa mula la aku nak mencarut ni. Woi kau tak nampak ke ada orang dekat depan kau nii!! Pakai empat biji mata pun tak nampak ke haa!!! Woi aku tanya ni diam pulak mamat nerd ni!! nak aku cakap bahasa apa lagi haishhh geram pula aku dengan kau ni. Haa macamni la jadinya apabila Jeon Somi mula membebel....

________

Someone pov

"E-rrr cikk s-saya minta maaf saya tak sengaja nak belah cik"sambil menundukkan mukanya ke lantai jalan...

"Haa ada pun suara aku ingatkan bisu umm bila buat salah minta maaf ,tak sengaja tak ada benda lain ke haa. Dah kau tak payah nak tunduk kepala kau sampai ke lantai jalan ni ke kau nak jilat lantai jalan ni terus..."

"Err tak-tak sambil menggelengkan kepalanya lalu lelaki nerd itu mengangkat sedikit kepalanya untuk melihat muka wanita itu. Uishh cantik doh boleh cuba ni bisik lelaki nerd itu di dalam hati.."

"Ooo muka hensem tapi nerd la pula tapi cute la haih banyak pula tapi aku hihihi" gelak aku di dalam hati..

"Cik senyum-senyum ni kenapa?" tanya lelaki nerd itu

"Haa tak ada apa la..."

Tiba-tiba satu suara telah memecahkan lamunan dan perbicaraan kami berdua iaitu pak cik yang memandu bas tersebut."Encik dan cik bila nak naik bas ni saya nak ke tempat lain pula ni,kalau nak bersembang pergi la cari tempat yang best sikit macam cafe ke apa ka hihihi maaf ganggu" sahut orang yang berada di dalam bas tersebut "haih tulaa orang ada kerja ni..."

"Urmm baiklah maafkan kami kerana biarkan pak cik menunggu lama dekat sini hihihi" serentak kami bercakap.

"Haishhh malu doh ! kena tegur dengan semua orang dalam bas tu dan waktu tu jugak la muka jadi blushing aduh...malu amat.."

Lalu kami berdua cepat-cepat naik masuk ke dalam bas dan mencari tempat duduk..

"Haa nasib baik ada tempat duduk" maka Somi pun melabuhkan punggungnya di tempat duduk itu.

Tapi lain pula cerita lelaki nerd itu masih tercari-cari masihkah ada tempat duduk untuk dia duduki.. Akhirnya lelaki nerd itu pun jumpalah satu tempat duduk tetapi tempat duduk itu berada di sebelah wanita yang di belah olehnya tadi jadi lelaki nerd itu membuat keputusan untuk tidak duduk di sebelah wanita itu kerana malu..

"Haih aku nak duduk ke tak haa tepi dia.Nak ke tak nak bisik aku di dalam hati.. Umm tak payah la dah la aku belah dia tadi malu doh kena marah dengan perempuan tapi tula comel pula perempuan ni bila marah tak apa aku kena maki setan pun aku tak kesah asalkan aku dapat dia MUAHAHAHAH!!! sengih aku seorang-seorang...

"Waktu aku tengah tersengih tu banyak mata yang sedang memerhatikan aku dan aku ada terdengar orang membisik fasal aku dengan berkata "Wei-wei tengok budak nerd tu tersengih sorang-sorang gila agaknya..." Automatik muka aku bertukar menjadi merah padam, malu yang teramat sangat.

Tanpa aku menunggu lebih lama untuk semakin banyak mata yang sedang memerhatikan aku maka aku segera mengalihkan pandangan aku kehadapan dan terus memegang pemegang yang telah tersedia di dalam bas tersebut..

5minit kemudian...

Tiba-tiba bas mula itu bergoyang lalu semua orang di dalam bas mula berasa cemas termasuklah aku .Aku lagi berasa takut kerana aku hanya memegang sebatang tiang besi sahaja di dalam bas tersebut takut nanti terjatuh pulak hahaha..

Pada masa yang sama bas itu telah terbelah satu lubang yang agak besar maka aku pun tunggu apa lagi terus jatuh terjelepok dan mencium lantai tersebut nice sekali..

Sewaktu aku mahu bengun semula untuk berdiri aku telah mula mendengar suara yang sedang menggelakkan aku "HAHAHAH JATUH PADAN MUKA!!!!" Ada yang berkata ehhh kesian budak tu.." lalu aku berkata di dalam hati aku haih dah la tadi diorang dah gelakkan dekat aku tiba-tiba sengih sorang-sorang sekarang gelak aku jatuh pulak, haih apala nasib aku harini . Pak cik jangan la malukan saya lagi saya dah cukup malu sangat dah untuk harini!!! jerit aku di dalam hati

Tiba-tiba satu suara telah memberhentikan perbicaraan aku suara tersebut adalah wanita yang aku telah belah tadi..

"Haihh tula ada tempat duduk tak nak duduk berlagak nak jadi gentleman la bagai haa tengok kan dah jatuh..."

"Dah kau tak payah nak merintih dekat situ lama-lama. Mari duduk tepi aku ni"..

"Err tak apa lah cik saya boleh ja berdiri dekat sini" kata lelaki nerd itu..

"Ishh kau ni aku kata duduk jela dekat tepi aku jangan nak berlagak sangat nanti kau jatuh sekali lagi baru kau tahu!!! kata somi dengan nada yang agak sedikit tinggi.

"Urmm baiklah cik" kata lelaki nerd itu dengan nada yang mengeluh. Maka lelaki nerd itu pun duduklah di tepi somi...

"Haa bukan susah pun aku suruh kau duduk je pun tu pun susah kee.."

"Hihihi" gelak lelaki nerd itu...

"Ehh kau gelak pulak yaa..."

"Hihihi tak ada apa la cik . Urmm cik boleh saya tahu cik nama apa?"

"Buat apa kau nak tahu nama aku. Aku pun tak kenal kau entah dari mana kau datang tiba-tiba muncul..."

"Saya nak tahu nama cik ni kalau la nanti kita boleh berjumpa semula ka apa ke.."

"Laa tu je umm panggil aku somi dan kau pulak aku nak panggil apa?"

"Cik boleh panggil saya jimin je" senyum lelaki nerd itu.

"Ouh ok. Tapikan nama tu macam aku pernah dengar dan agak familiar jugak la tapi tak pe la tak penting pun.."

"Haaaa sudah jangan la bagi kantoi. Mati aku kalau kantoi.Tak sempat nak pikat dia nanti." Bisik aku di dalam hati kerana cemas.

________

Tiba-tiba bas berhenti...maka tempat yang ingin ditujui oleh somi telah sampai jadi somi pun turun dengan kalang- kelibat kerana harini somi telah lambat untuk pergi kerja...

"Dah aku cau dulu.Nanti kalau di beri peluang kita berjumpa lagi. Bye.."

"Ouh baiklah...." Ohh dia kerja dekat cafe ni rupanya ... patutlah aku tengok baju dia lain sikit .."

Jimin menunggu somi masuk ke dalam cafe tersebut hingga hilang di penglihatannya...

TBC....

Vote and comment on my story😚😚❤️✨...I need you all support❤️.See you in the next chapter...

Fake Nerd Guy ;pjm Where stories live. Discover now