Bab 1

3 0 0
                                    

People think falling in love at first sight but reality its all start with curiosity.

Sudah lima minit Balqish asyik memerhatikan pemuda itu. Apa yang difikirkannya sehingga sekumpulan perempuan yang terang-terangan cuba mendekatinya juga tidak dihairankan. Kalau lelaki lain sudah pasti diambil kesempatan. Tetapi lelaki itu hanya tayangkan wajah tiada perasaan. Wajah tanpa perasaan itu terusan merenung pantai di hadapannya. Wajah beku tapi tetap memukau mata-mata wanita. Kalau tidak memukau, sekumpulan wanita itu tidak membuat kecoh semata-mata untuk menarik perhatian pemuda itu. Bukan dia tidak tahu taktik perempuan itu sebab dia and the gang pun kadang kala buat perangai gedik macam itu. Niatnya hanya untuk menarik perhatian. Perhatian siapa lagi kalau bukan insan bernama lelaki. Selamat Amira dengan Anis tiada bersamanya. Mereka nyenyak tidur di dalam bilik setelah penat snokeling pada petang tadi. Snokerling sampai tak ingat dunia. Hanya dia yang tidak dapat melelapkan mata. Sebab itu dia mengambil keputusan untuk keluar berjalan di tepi pantai. Mana tahu bila dia dah penat berjalan nanti matanya boleh pejam dan dia juga boleh mengulit mimpi seperti dia orang rakannya itu.

Seorang wanita memberanikan diri untuk mendekati lelaki itu. Mukanya berseri-seri melangkah ke arah lelaki itu. Tapi muka yang masam di pamerkan apabila dia kembali ke arah kumpulan rakannya itu. Sudah pasti apa-apa permintaan gadis itu ditolak mentah-mentah oleh perempuan itu. Bukan sudah pun Balqish hendak meneka.

Kenapa malam ini Balqish lebih suka menjadi pemerhati? Maybe sebab dia tidak boleh tidur and she need something that make her feel sleepy. But the situation now make her fell curious. More curious about that guy What is the thing in his mind?

Pemuda itu bangkit lalu meninggalkan kawasan pantai itu. Kakinya berjalan laju memasuki hotel yang turut didiami oleh Balqish. Balqish juga turut bangun setelah sekelilingnya sepi. Lama sungguh dia memerhatikan lelaki itu.

Macam ada jodoh sahaja antara aku dan dia. Balqish masih terjumpa lagi dengan lelaki yang menarik perhatiannya tempoh hari. Peluang ini tidak dilepaskan olehnya. Apa kata dia jadikan lelaki itu sebahagian daripada game true or dare bersama kawan-kawannya.

Kakinya melangkah berani ke arah lelaki yang sedang merehatkan diri di atas bangku di tepi pantai. Aviator siap dipakai untuk mengelakkan sinaran matahari yang teri.

HE LOOK HOT.

"Hai Handsome, Can i have your number?" Tanpa salam Balqish terus meminta nombor telefon lelaki itu.Balqish mengedip-ngedipkan matanya untuk nampak comel di hadapan lelaki itu. Taktik ini selalu digunakan seratus peratus selalu berjaya memikat semua lelaki kerana semua lelaki baginya adalah sama.Kelemahan mereka adalah seorang wanita. Sikit-sikit perempuan menggedik mulalah semua lelaki naik bulu. Gatal semacam. Tak kira yang bujang atau pun yang sudah berpunya. Semuanya sama.

"Hey girl. Can you leave me alone? It wil be a great help to me if you can do it." Muka di hadapannya itu meluahkan tanpa perasaan. Definisi cold guy can be seen through this man. Tapi kalau dah namanya Balqish Batrisya memang tak pernah mengaku kalah dan memang jenis tak patuh arahan. Dia kena pastikan yang dia dapat nombor telefon lelaki itu. Love at the first sight. Memang A BIG NO.

Kalau bukan disebabkan dia main Truth and Dare with her friend, dia tiada masa nak libatkan diri untuk menggedik dengan lelaki yang tidak dikenalinya itu. Walaupun dia memang semula jadi gedik pun.

Tapi, this unknown person is still hot from far away. Itu yang dia approach this guy. Walaupun tak sangka yang this guy is a  cold person. But the more he act to be cold,  more challenging to her.

Balqish amat sukakan cabaran.

"Hey it is just a number phone. And it is just a game. I tak ada niat untuk call or mengorat you. So you boleh buang tanggapan yang I nak mengorat you. Just a number phone. Pleaseeee.. I mean no harm to you".

Suara Balqish mendayu-dayu merayu di hadapan lelaki itu. Harap lembutlah hati lelaki itu nak tunaikan permintaan dia yang tak seberapa itu. Bukan dia ada niat nak jual nombor phone itu.

"I think I made clear with you and I don't have to play with you girl. So don't disturb me. Go away and you can choose others to play with you. Dan orang tu bukan saya kalau you tak  masih tak faham walaupun saya dah guna dua bahasa". Renungan helang di bagi untuk menunjukkan yang dia tidak main- main. Dia tiada masa nak main dengan perempuan yang tak cukup umur ni.

Dari gaya perempuan ini dia boleh teka yang perempuan ini dalam lingkungan 20 tahun. Masih muda. Itu yang berfikiran pendek dan budak mentah. Perangai macam budak-budak sahaja dan hidup tahu nak enjoy sahaja tanpa memikirkan sebab dan akibat sesuatu tindakan itu. Sampai begitu sekali impression Arsyad terhadap Balqish.

Perempuan yang tahu enjoy sahaja dan tiada matlamat hidup. Budak mentah.

But still don't dare to mess with him.

"Alright alright..

"No need to be angry and I tak takut pun dengan ugutan you tu.  Bye handsome. I wish can meet you again and when i meet you again, I will make you fall in love with me."

Dengan yakin Balqish meluahkan hasratnya. Flying kiss dilayangkan sebelum dia berlalu pergi.

In your dream girl.

Arsyad hanya menghantar pemergian perempuan itu dengan pandangan yang sepi.

Arsyad Haikal is not the guy that easily fall in love. Walaupun secantik mana pun perempuan itu tapi kalau perangai ke laut pun tiada guna juga. Like this girl.

Lagipun attitude give first impression and you had done a bad impression to me. And you got zero in my eyes. Too bad it will be hard for me to fall in love with you. A blacklist for you in my heart. Lagipun kita tak akan berjumpa lagi whether in you dream or in reality. Dan mungkin dalam mimpi pun mustahil untuk kita bertemu.

Yakin sahaja Arshad berbicara walaupun dia pun tidak tahu perancangan Allah untuknya.

Boleh sahaja dia akan bertemu kembali dengan perempuan itu? Boleh sahaja dia akan jatuh cinta? Sebab Allah boleh terbalikkn perasaan seseorang itu daripada benci kepada cinta dan sebaliknya juga.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 16, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

He is Mine!!Where stories live. Discover now