Ten (Ending)

344 45 117
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"J-J-Jaehyun?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"J-J-Jaehyun?"

Aku tergamam saat melihat wajah lelaki itu. No, no way. Tak mungkin dia adalah Jaehyun--- Jung freaking Jaehyun.

Aku tidak menghiraukan diriku yang sudah basah akibat hujan yang turun dengan begitu lebat. Kami memandang tepat ke arah mata masing-masing.

Dia menjatuhkan payung itu ke tepi lalu berjalan ke arah aku. Tubuh kecilku ditarik ke dalam pelukannya. Kini, badannya turut dibasahi oleh hujan.

Aku terkaku di dalam pelukannya. Jantungku berdegup kencang dalam pelukan hangatnya. Aku tidak tahu sama ada hendak membalas pelukannya atau tidak.

"Yes, Pandora Hwang-ssi. Jung Jaehyun is here."

Oh my God, it's really him.

Perlahan-lahan aku membalas pelukannya kerana sesungguhnya aku terkejut. Tidak sangka lelaki yang aku pelawa masuk kereta itu rupanya Jaehyun.

Aku memeluk tubuhnya dengan erat bagaikan melepaskan rindu. Padahal ini kali pertama kami bersua muka. Tapi ia rasa seperti ini pertemuan pertama kami setelah lama tidak berjumpa.

"I'm sorry that I couldn't meet you properly," ujarnya mengusap kepalaku yang sudah basah lencun.

Aku bagaikan sudah menjadi patung. Mulutku seperti terkunci kerana aku terdiam seribu bahasa. Tiba-tiba, terasa air mengalir pada pipiku. Aku tidak pasti sama ada ia adalah air hujan atau air mata.

Sekejap, aku nangis?

Mungkin sebab perkara ini berlaku begitu pantas sehingga tidak dapat dihadam sepenuhnya lagi. Bayangkan lelaki yang aku ajak masuk kereta ialah lelaki yang aku amat cintai.

Dan akhirnya aku dipertemukan dengan dia. Dalam keadaan dan cuaca yang tidak dijangkakan.

Ketika hati ini terdetik rasa sunyi, takdir menentukan Jaehyun hadir dalam keadaan yang tidak disangka. Kenapa aku rasa macam aku dah jumpa separuh diri aku?

"Sa-saya memang nak jumpa awak tapi bukanlah d-dalam keadaan m-macam ni," ujar Jaehyun memecahkan suasana sunyi di antara kami berdua.

"I really didn't expect that you're the person who offered me a ride," tambahnya lagi sambil mengeratkan lagi pelukannya.

[C] Omegle ➽ Jaehyun √Where stories live. Discover now