BAB 24🌹

81.4K 4.4K 695
                                    

AULIA membawa langkah kakinya menuju ke dapur

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

AULIA membawa langkah kakinya menuju ke dapur. "Kenapa la besar sangat rumah dia ni? First day kat sini boleh sesat aku dalam rumah ni. Nak duduk berdua je tapi beli rumah macam nak duduk 30 orang. Nak sewa untuk staff The Legacy sekali ke apa?" Bebel Aulia.

"Cantiknya dapur." Puji Aulia. Rasa tak sabar pulak nak masak bila tengok dapur cantik macam ni.

Aulia buka peti ais. Hmm dah nama pun baru pindah rumah ni of course la kosong je peti ais ni.

Aulia tilik jam di dinding. Pukul 11.00 pagi.

Aulia berlalu meninggalkan dapur menuju ke bilik kembali.

Aulia turut duduk bersandar di birai katil bersebelahan suaminya. Harraz sedang mengscroll tiktok.

"Awak, jom pergi beli barang dapur." Jarinya bermain dengan lengan sasa suaminya.

Harraz masih dengan telefonnya. "Sayang, zaman sekarang kan boleh beli online semua tu. Just bayar je nanti diaorang delivery kat rumah terus."

"Ala tak nak lah. Nak beli groceries sendiri. Kita boleh pilih depan mata terus. Nanti yang diaorang hantar semua yang tak fresh."

"Okay lain kali je kita beli sendiri. Hari ni kita beli online je la eh sayang. Tak pun, kita order food delivery terus. Senang you tak payah masak dah."

"Ala dah lama tau saya berangan nak shopping groceries dengan suami. Mesti comel kan nanti. Jomlah awak. Lagi pun saya memang nak masak hari ni." Bahu suaminya digoncang.

"I penat lah. Dah lah kita baru je sampai kat rumah ni setengah jam."

"Ala jomlah." Aulia masih merengek memaksa.

"Sayang please.." Dia memang tak ada mood nak keluar sekarang ni. Tadi masa baru balik office, Aulia tak nak cakap awal-awal. Kalau tidak boleh singgah terus.

Aulia mendengus geram. "Tak nak sudah! Saya nak cari suami lain la macam ni. Biar ada yang nak pergi shopping groceries dengan saya. Nak cari suami yang sanggup layankan apa je yang saya nak."

Aulia bangun dari katil tapi cepat saja Harraz bangun dan peluk pinggangnya dari belakang. Tubuhnya dibaringkan dan ditindih kasar.

Kedua-dua tangan Aulia diangkat dan ditekan di tilam. "Say it again sayang!" Suara lelaki itu berubah garang. Tajam mata Harraz menikamnya. Aulia telan air liur kesat.

"Saya nak cari suami lain. Suami yang tak malas layan saya." Arh dah tahu Harraz sedang bengang lagi dia nak cari pasal.

"Don't you dare to mention another guy. Step over my dead body first before you want to marry someone else!" Harraz makin sebal. Ada juga yang kena terkam kang!

"Biarlah. Siapa suruh awak tak nak layan apa yang saya nak. Ajak pergi beli groceries je pun, bukannya..." Terus bicaranya mati bila bibirnya ditindih kasar.

Dia Pemilik Hati [C]Where stories live. Discover now