Bab 7

1K 22 6
                                    

Dua hari kemudian,
              
                Tibalah masa pulang ke rumah. Tenok pulang ke rumah Rafi manakala Zharin ke pangkuan ibu bapanya. Mereka sudah berbincang dan akan kembali ke sekolah tersebut sebaik sahaja mereka melakukan rancangan terkutuk mereka.

Selepas selesai rancangan mereka,
                Tenok dan Rafi menunggu Zharin yg telah menghabiskan 30 minit Tenok dan Rafi hanya untuk menunggunya. Tidak lama kemudian, Zharin pun muncul. 'Apa bodo kau ni lambat sgt!?', marah Tenok. 'Alaa.. mak aku masak ikan sembilang masak lomak cili padi td.. sedap aku bantai 3 ekor!', kata Zharin, kekenyangan. 'Dah ah kau.. badan kecik tp makan mcm bela saka' , marah Rafi. Rafi melihat jam pada pergelangan tangannya. Jam menunjukkan pukul 6:50 petang. 'Wei.. ko pasti ke nak masuk sekolah lambat² ni? Aku dah meremang ni!, kata Rafi. 'Alaa.. ko ni pulak.. badan besar tp berani,yellek!, kata Tenok. Mereka masuk ke kawasan sekolah melalui lubang 'fly' yg kerap mereka gunakan untuk keluar ke McD berdekatan sekolah. Hala tuju mereka hanyalah untuk merungkai misteri di perpustakaan tersebut.

Setelah sampai di perpustakaan,
               'Wei. Aku betul² rasa tak sedap hati. Kita balik je lah, kata Rafi sambil mengerling jam yang menunjukkan jam 7:15 malam. 'Laa.. takyah takut lah. Kita kan ada tangkal yg bomoh kasi haritu, ujar Zharin. 'Nah. Pakai sorang satu, ujar Tenok. 'Kalau jadi pape aku tak tau ekk, ujar Rafi. 'Dah dah. Kita masuk, kata Tenok selepas membuka pintu perpustakaan. 'Aaaahhhhhhh!!!!!', jerit Rafi kerana ternampak satu sosok yg berdiri di dalam kaunter sebaik sahaja dia masuk.

        Mampukah mereka selamat setelah mereka               
                   melakukan perkara syirik?

P/S:Maaflah kalau cerita pendek sgt sbb min jarang menulis. So nak generate idea tu payah sket🤣🤣

Cerita Seram Asrama जहाँ कहानियाँ रहती हैं। अभी खोजें