Bab 6

1K 17 0
                                    

g

Sambungan,

        

        Apabila susuk tersebut mengikuti bacaan ayat suci Al-Quran Zharin,dia menjadi buntu dalam ketakutan. Otaknya ligat berfikir cara untuk mengalahkan makhluk durjana itu. Apabila sudah tiada jalan lagi, dia terfikir untuk membuka pintu perpustakaan. Dia terus menuju ke arah pintu dan membukanya. Akibatnya, susuk tersebut menjerit bagai nak gila lalu hilang di awang-awangan. Lafaz Alhamdulillah meniti di bibir mereka sebaik sahaja susuk tersebut hilang dari pandangan. 

Keesokan harinya,7:15 pagi

               Mereka bertiga pergi semula ke perpustakaan untuk memeriksa pintu agar tidak disyaki oleh Cikgu Aisyah. Barangkali mereka terlupa kerana semalam mereka berlari bagai tak cukup tanah supaya dapat lari daripada dihantui susuk yang telah hilang. Mereka bertiga masih takut kerana hari masih gelap. Jadi, mereka pergi bersama-sama dengan langkah berhati-hati. Alangkah terkejutnya mereka bahawa pintu perpustakaan itu seperti tidak pernah dibuka malam tadi. Mereka terus berlari ketakutan menuju ke kelas mereka.

Pada malamnya,

               Mereka bertiga berkumpul di dorm Rafi. mereka berbincang semula tentang kejadian semalam. Mereka Mengambil inisiatif untuk tidak memberitahu sesiapa tentang kejadian tersebut. Mereka berbincang tentang hal tersebut sehingga lewat malam. 'wei, Nok. Ko rasa apa yg kacau kita tuh??' kata Rafi. 'entahlah wei... dah ah.. karang kita sebut² karang dia datang asrama ni plak cam ne?? pastu dia cari kita jugak.. ko jugak yg berlari cam babi nnt..' kata Tenok.'Apapun kita kena siasat jugak apa yg ada dlm perpustakaan tu..'

Cerita Seram Asrama Where stories live. Discover now