Misi : Senjata Baru

3.7K 207 70
                                    

Boboiboy pun pergi ke bilik asramanya. Dia kini berada di depan bilik bernombor 133. Kunci dimasukkan ke dalam tombol pintu dan diputarkan ke kanan. Tombol pintu pun dipulas dan pintu pun terbuka.

Boboiboy : Wow......

Bilik itu sangat besar. Boboiboy pun masuk ke dalam bilik tidur pula. Ada sebuah katil 2 tingkat di dalam bilik tidur itu. Boboiboy pun baring di atas katil dan tidur. Keesokkan harinya, Boboiboy pun bangun dan mandi. Selesai mandi, Boboiboy memakai baju dan dan berjalan jalan di sekitar M.A.T.A. Semasa berjalan di koridor asrama lelaki, Boboiboy terserempak dengan Ali dan Khai. Ali perasan dengan kehadiran Boboiboy.

Ali : Boboiboy! Sini!

Boboiboy menghampiri mereka berdua.

Khai : Eh? Boboiboy, kenapa kau tak pakai suit kau?
Boboiboy : Er...... Aku tak tahu macam mana nak munculkan suit tu balik sebenarnya.... Hehe...
Ali : Macam ni lah.

Ali menekan butang yang berada di bahu baju sebelah kiri Boboiboy. Boboiboy tidak perasan dengan kewujudan butang itu. Butang itu menyala dan berubah menjadi suit ejen Teras Kombat milik Boboiboy.

Boboiboy : Wow..... Korang ni memang betul betul canggih......
Ali : Hehe. Biasalah. Ini kan Cyberaya. Dah lah. Jeneral nak kita semua berkumpul di berkumpul di bilik latihan.
Boboiboy : Baik.

Mereka bertiga pun berjalan ke bilik latihan. Boboiboy memerhatikan setiap penjuru M.A.T.A dengan teliti. Boboiboy kagum dengan seni reka bentuk pangkalan M.A.T.A itu. Mereka bertiga kini tiba di bilik latihan. Semua ejen muda yang lain sudah berada di bilik itu.

Geetha : Baiklah. Semua orang sudah berada di sini. Kamu semua boleh pilih pasangan untuk bertarung, kecuali Boboiboy. Sila pilih sekarang.

Semua ejen muda yang lain pun mula memilih pasangan masing masing.

Geetha : Baiklah. Kamu semua dah boleh berlatih sekarang. Ejen Bakar dan Ejen Leon akan perhatikan perningkatan kalian. Boboiboy, ikut saya.
Boboiboy : Baik.

Mereka berdua berjalan keluar dari bilik latihan itu.

Boboiboy : Ejen Geetha, kita nak kemana ni?
Geetha : Kamu akan tahu nanti.

Mereka berdua tiba di depan bilik masyuarat. Ejen Geetha memasukkan kod ke dalam apa entah nama yang bernombor tu. Pintu bilik itu pun terbuka. Mereka berdua pun memasuki bilik itu. Kelihatan Jeneral Rama berada di dalam bilik itu.

Boboiboy : Er.....

Ejen Geetha menekan satu butang berwarna biru di atas meja dan muncul sebuah cekak rambut berwarna biru dengan logo Teras Kombat di atasnya.

Boboiboy : Cekak.... Rambut?
Geetha : Saya telah merekotkan kemampuan kamu semalam dan telah mencipta sebuah alat yang akan membantu kamu menjalankan misi.
Boboiboy : Tapi..... Kenapa rupanya macam cekak rambut?
Geetha : Saya lihat yang kamu tak pernah buka topi kamu tu. Jadi, saya rasa mungkin kamu akan suka cekak rambut ni. Kamu akan pakainya pada kepala kamu.
Boboiboy : Tapi.... Saya kena buka topi saya kalau nak pakai cekak tu.
Jeneral : Kamu hanya akan pakai cekak ini masa menjalankan misi sahaja. Di luar M.A.T.A, kamu boleh pakai topi kesayangan kamu itu.
Boboiboy : B-baiklah, Jeneral.

Boboiboy membuka topinya dan memakai cekak itu. Topinya diletakkan diatas meja.

(Author : Uhuk! Buruk

Ops! Esta imagem não segue nossas diretrizes de conteúdo. Para continuar a publicação, tente removê-la ou carregar outra.

(Author : Uhuk! Buruk. Author tahu. TwT)

Boboiboy : Apa fungsi cekak ni?
Geetha : Cuba kamu tekan simbol Teras Kombat tu dan fikirkan senjata apa yang kamu mahu guna. Mari kita cuba denagn pedang dulu.
Boboiboy : Baiklah.

Boboiboy pun menekan simbol itu dan fikirkan sebuah pedang. Alangkah ajaibnya, cekak itu telah berubah menjadi sebuah pedang.

Boboiboy : Woah! Hebatnya!
Geetha : Cekak itu telah dimodifikasikan ( Author tak tahu apa maksud perkataan ni. TwT) untuk membaca gelombang otak kamu dan berubah menjadi benda yang kamu fikirkan.
Boboiboy : Wow.... Terima kasih, Ejen Geetha!
Geetha : Sama sama. Kamu sudah boleh pulang ke bilik latihan. Ikut saya.
Boboiboy : Baik!









572 perkataan

Hoho. Makin lama, makin bosan cerita ni. ヘ( ̄▽ ̄*)ノ Terima lah video ini sebagai ganti.

Ohohoho. Author yang buat video tu. Hohoho. 😂😂 Author cuba edit. Oklah, bye semua! Author chau dulu! Arigato! Sayonara! Author here to say goodbye, roger and out!

Ejen Ali crossover (Boboiboy Au) (Complete) Onde histórias criam vida. Descubra agora