.what...?

103 12 0
                                    


                 ↪My Psycho Wife↩
▫                                                         

                 ↪My Psycho Wife↩▫                                                         

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

            ▫

                         \Jimin/

                          [what ?]

"Jugyeong punya kembar."ucap Jungkook.

Aku keliru,what? kembar dia? bila masa dia ada kembar ni what.Aku terpaku di situ.Mulutku ditutup rapat dahiku berkerut.


"Memang pelik tapi memang.Jugyeong ada kembar.Tapi..pelanduk serupa bukan kembar.Jimin ingat kembat tu yang dia layan macam adik.But,adik dia yang sebenar dah lama meninggal."ucap Jungkook.







"Semua  ni sangat susah untuk saya hadam."ucapku mendatar.




"Memang,tapi Y/n–"ayat jengkuk tergantung saat mendengar pintu utama dibuka dan sahutan dari pekerja Jimin mengucapkan 'selamat pulang tuan'.






Jengkuk lantas keluar sepantas boboboiy halilintar ke tingkap.Bayangannya sudah tidak kelihatan,bunyi ketukan pintu kedengaram dan pintu dibuka.







kakiku melangkah keluar dari tandas,terpaku dengan keadaan Jimin yang kelihatan sangat marah pada saat ini.Matanya sudah cukup untuk memberitahuku betapa amaranhnya kepadaku.




"Jugyeong beritahu abang yang sayang ada jumpa laki nama 'haejoon'."ucapnya suaranya kedengaran tegas namun aku tahu ada sikap cemburu yang penyebab dia datang kemari walaupun baru shaja dua jam berlalu sejak dia pergi.Katanya pukul 12 malam hendak balik namun seawal-awal  2 pagi sudah pulang ke rumah.







Nafasnya turun naik,menahan marah cuba bersabar.Aku memandang ke arah matanya,tepat.Riak keliru ku pamerkan dan aku memeluknya lembut sambil merangkul pinggangnya.






Matanya terbeliak,terkejut akan tindakkan aku.Dia kembali terjamin yang aku tidak curang kepadanya,senyuman mula muncul di mukanya yang baru sesaat tadi seperti harimau mahu menerkam mangsa.






"Abang,yang saya jumpa tadi...uhmmm Jengkuk."ucapku jujur






Dia hanya berdiam diri masih memelukku berada di alam fantasinya sendiri.Mata aku ralitelihat Jugyeong yang melihat kami dari jauh.Matanya dipenuhi cemburu,dendam dan semua sikap negatif terkumpul di dalam dirinya.




hembusan nafas jimin menggelikan aku sedikit dan aku meleraikan pelukan tersebut.Muka sedih ditunjuknya.







"Kenapa Jungkook? saya tak cukup sempurna ke?"tanyanya.suaranya kedengaran gelisah dan resah.






Seperti dia sangat terdesak pada saat ini.Matanya memandangku memberikan aku panahan pandangan mata puppy eyesnya itu.









Telinga aku mendengar suara Jugyeong dari jauh,dia kelihata cemburu.Adakah dia suka Jimin? suamiku? tapi itu mustahil.Namun fikiran aku berubah ,aku mash tidak dapat mengenal pasti jika dia Jugyeong sebenar atau Jugyeong pelanduk dua serupanya.






Namun aku tahu satu benda yang pasti, Jugyeong suka suamiku!.


tbc

"Say hi"

My Psycho Wife,,(Jimin Fanfiction) completed *Where stories live. Discover now