8th

5.1K 161 10
                                    

Naura Efrina (P.O.V)

Selepas keluar dari tandas,Efrin bergerak menuju ke tempat tadi.Tiba-tiba matanya tertancap pada sepasang dress yang sangat cantik.

Ah pegi kejap lah tengok tengok.hehe.

Setelah puas menilik dress itu,Efrin membuat keputusan sendiri untuk membeli baju itu.Efrin menilik harga yang terletak pada dress itu.

   'Hm murah je ingat mahal sangat.' getus Efrin dalam hati.Harga yang tertulis di dress itu hanyalah berharga RM1999 sahaja.

Setelah siap membayar dress itu di kaunter,Efrin mengeluarkan Iphone8+ nya.

Ding!

Terpapar di dada skrin telefonnya notifications from babes.

TheBabes🙌❤
Aira❤:oi mana?lambatnya kau ni pegi kencing ke buat toilet tu sekali
Mimi❤:lambat tinggal,bye😂😂
Baby❤:tinggalkan je dia tu.Dasar lembap😑
You:  Eish,sabarlah hanat.

Sedang leka berbalas whatsapp,tanpa sedar Efrin terdengar pergaduhan kecil antara seorang lelaki dan seorang perempuan.

   'Saya nak encik bayar balik atas apa yang berlaku pada saya sekarang.' kata perempuan itu.

   'Eh apasal aku nak kene bayar pulak.Kau tu yang buta memang patut pon pakai spec.Kau yang langgar aku cakap aku yang langgar kau.Ey aje aku tumbuk kau ni kang'.balas lelaki itu.Tangannya elok terletak di dalam kocek seluar.

Setelah mendengar perkataan 'tumbuk',Efrina lekas mencelah.

   'Eh apa ni tumbuk-tumbuk.I'm sorry for disturbing you guys.Please ni tempat public.Settle lah elok-elok.'balas Efrin dengan nada yang sedap didengar.

   'Semak ah kau perempuan.Cau'balas lelaki itu dan berlalu pergi.

Efrina menyampah dengan sikap lelaki seperti itu.Dia sudah menyimpan amarah kepada lelaki itu dan dia tidak ingin sesekali terserempak dengan lelaki itu lagi.

   'Em,are u okay'? Kata efrina kepada perempuan itu.

   'Okay je.Takpelah kalau macam tu.I pergi dulu.'

   'Eh nanti.Nah u amik ni.Beli baju apa-apa then tukar.Teruk tu baju u tumpah kene coffee tadi.Balance tu u simpan jela.Dont'worry i ikhlas.'balas Efrin serba salah sambil mengeluarkan not RM500 dan diberikan kepada perempuan itu.

Perempuan itu mengucapkan terima kasih dan berlalu pergi.

Ternyata lelaki tadi hanya memerhatikan gerak-geri Efrina.

Beautiful girl with beautiful personality.I like.

Kata lelaki itu sambil membetulkan rambutnya dan tangan diletakkan di dalam kocek seluar dan berlalu pergi dari tempat itu.

***

Sesampainya di tempat kawannya menunggu tadi,Efrin lalu mengajak mereka balik kerana hari sudah semakin gelap.

Dalam perjalanan balik ke rumah Mimi,Efrin menceritakan hal yang terjadi kepada babes.

Kesemua di antara mereka hanya mengeluarkan kata-kata sumpah seranah kerana lelaki itu berani meninggikan suara kepada perempuan yang tidak bersalah itu.

Aryan Malique (P.O.V)

Masuk sahaja ke dalam Audi S8,mindanya terus melayang teringatkan peristiwa tadi.

   'Jarang nak jumpa perempuan macamtu.Dahla cantik,bersopan santun,baik hati pulak tu.Tapi kan muka dia ada mix Arab sikit.Takkan orang Arab pulak.Orang Arab,balik Arab,berjubah labuh HAHAHHA.haih.Apa-apa jelah'kata Aryan.Sempat lagi mengejek gadis itu.

Haih,Aryan,Aryann.

Aryan start enjin keretanya dan bergerak pulang ke rumah.

Malam itu dia saje je nak keluar ke Pavilion kerana tiba-tiba sahaja dia punya 'mood' lepaknya datang.Rayyan dan rakannya yang lain masing-masing kepenatan dan malas untuk keluar.

Jadi,dia mengambil keputusan untuk lepak di mall itu sendirian.Tidak sangka pula,kejadian yang hanya sekelip mata itu sahaja sudah pun membuatkan dia gila bayang kepada gadis itu.

***
Sampai sahaja di rumah,Aryan meluru masuk dan terus berlalu pergi ke bilik kembarnya.

***Sampai sahaja di rumah,Aryan meluru masuk dan terus berlalu pergi ke bilik kembarnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Bayangkan tu bilik Rayyan.

Tanpa mengetuk pintu,Aryan terus menerjah masuk ke dalam bilik abang kembarnya.

   'Woiii'jerit Rayyan.

Ketika itu,Rayyan baru selesai mandi.Nasib dia sudah memakai towel.

   'Ehhhh sorry sorry.Aku ingat kau tengah main game.'kata Aryan dengan tangan yang digaru ke atas kepala.

   'Ada apa masuk bilik aku ni.Takde bilik sendiri ke sial'marah Rayyan.

   'Rilekla bro.Alah kalau aku takde nanti kau yang menggedik masuk bilik aku nak lepak lah ajak main ps4 lah.Ala kita dua orang je weh adik beradik takde orang lain dah.'suara Aryan mula menunjukkan tanda-tanda dia akan merajuk.

   'Eish yela.Ha apa dia?'Rayyan mula merendahkan suaranya lalu duduk bersila di hadapan adiknya tetapi sempat lagi dia membetulkan rambunya yang agak kusut.Kemudian dia duduk di atas katil tanpa memakai baju.

   'Okay camni cerita dia.Tadi aku lepak pavi lepastu ada sorang minah ni acah-acah langgar aku.Lepastu tumpah lah air coffee aku kat baju dia.Ha padan muka dia.Lepastu gaduh punya gaduh ada sorang awek cun ni datang.peh aku pandang dia sikit je.aku ulang.sikit.pon dah cair mat.Muka dia macam ada mix Arab sikit.lepastu aku dah marah perempuan tu cakap semak pe semua aku terus bla.Tapi tak pon hahahahha aku tengok awek cun tadi buat apa.Kau tau tak dia bagi duit kat minah tadi.aih.geram aku tau tak.minah tu gedik tapi dia yang dapat habuan.tapi time tu ah kan bro , terlintas kat hati aku ni 'baik juga awek cun ni'.tapi tulah lurus bendul.Kaya agaknya tu yang main sedap je hulur duit kat sesape tah.'cerita Aryan panjang sambil menunjukkan muka bersungguh-sungguh.

   'Oh nak cakap yang kau dah jatuh cinta kat awek cun tu?'soal Rayyan.

   'Alah lebih kurang gitu ah.Tapi tulah tak kesampaian.Nama dia pon aku pon tatau'jawab Aryan dengan riak muka sedih.

Rayyan hanya meng'o' kan sahaja kerana dia masih belum kenal dengan mana-mana perempuan yang mampu memikat hatinya.Jadi,dia tidak tahu feel suka kat awek tu macam mana.Kesian.

   'Eh author tak payah nak kesian sangat.Bagila watak heroin kat aku pulak.Lembap betullah.'-Rayyan

   'Sabarlah sia'- author

>>okay so,Eric dan Aryan dah hampir jumpa cinta sejati mereka.acewah HAHAHHA.Tinggal Alex dan Rayyan sahaja yang belum.Wait & see ya readers.Oh ha dont forget to vote.Yang dah vote tu,thank you!

Dia , JodohkuWhere stories live. Discover now