BBBM 4

5.4K 239 13
                                    

Bad boy Bad mafia 🔕

Nur Qaisarah Hawa menyiapkan oder yang terakhir , Raspberry caramel macchiato dan  Berry trio parfait .

" Ija , awak tolong jaga cafe sampai mama balik ya ? Saya nak pergi butik mama Dhia " Khadijah hanya mengangguk . Qaisarah sudah membuka apronnya dari tubuh .

Selesai memberitahu kepada
pekerja ibunya itu , Qaisarah berlalu ke lokernya dibelakang dapur . Jumpsuitnya yang basah tadi dimasukkan ke dalam paper bag .

Athletic outfit disarung , baseball cap pula diambil dan disarungkan ke kepalanya .
Lip tint pula digoles ke bibir mongelnya .
Setelah puas menilik diri dicermin , Qaisarah melangkah keluar daripada cafe itu .

Butik Mama Dhia yang berada 6 block dari cafe mamanya itu dituju .

Mama Dhia atau dikenali sebagai Dhiana Abu Yassir , ibu tiri kepada Qaisarah . Sebelum papa meninggal 2 tahun lepas , papa sempat kenalkan mama dhia kepada Mama qaisarah . Mama Qaisarah menerimanya dengan hati yang terbuka .

Mama Dhia juga mempunyai seorang anak bersama Papanya , Farhan Mikhail . Sebaya dengan Qaisarah .

Pintu masuk Dhi' Mikha boutique ditolak . Kelihatan Mama Dhia sedang menyusun stok baju yang ada .

" Assalammualaikum Mama " Tegur Qaisarah lalu memeluk Mama Dhia dari belakang .

" Hawa ! Ya Allah , mama rindu Hawa . Kenapa dah lama tak datang jumpa mama ? " Tangan Qaisarah ditarik ke depan oleh Mama Dhia .

" Maaflah ma , Hawa sekarang busy . Lagipun mama hawa kurang pekerja dekat cafe tu , itu yang dah lama tak jumpa mama " Qaisarah mengusap tangan tua itu .

" Mama , Farhan mana ? " Soal Qaisarah sambil matanya melilau sekeliling boutique itu .

" Mikha keluar tadi , kejap lagi balik lah tu " Mama Dhia menarik tangan Qaisarah untuk duduk dikerusi tetamu yang disediakan .

" Mama nak tanya ni Hawa , Sekolah Hawa tu bagus ke ? " Soal Mama Dhia .

" Baik je ma , tak pernah pula hawa dengar sekolah tu pukul anak orang " Qaisarah hampir dihempuk kerana menjawab dengan tidak logik .

" Takdelah ma , Sekolah hawa tu ok je . Akademik dan kokurikulum pun ok . Kenapa ? Mama nak masukkan Farhan ke sekolah hawa ke ? " Mata Qaisarah sudah bersinar dengan sinaran harapan .

" Nampaknya macam Mama nak masukkan Mikha ke sekolah tu sebab dia dah merungut katanya , sekolah dia sekarang tu harus potong rambut dengan potongan 3 2 1 . Kamu rasa Mikha nak ke rosakkan penampilan dia ? " Qaisarah sudah ketawa terbahak-bahak .

Lah .. Abang tiri aku rupanya sayang rambut  ..

" Mama , Hawa datang ni sebenarnya nak minta mama buatkan Hawa baju , baju untuk prom hari koko minggu depan " Qaisarah sudah mengerdip matanya tanda meminta tolong .

" Costume lah maksudnya ? costume apa ? "
Mama Dhia seolah memahami permintaan anak tirinya itu .

" Hurm , Hawa nak pakai costume Harley Quinn . Sebab Hawa rasa , tak ada orang yang akan pakai baju tu . " Mama Dhia sudah mengangguk .

Bad Boy Bad MafiaWhere stories live. Discover now