bab 15

44 1 0
                                    

"Bang..saya risaulah bang..dania..dania..dia tak akan dapat balik ingatannya kembali ke bang." puan munirah bertanya dengan ragu ragu..puan munirah sudah menganggap dania seperti anak sendiri..melihat keadaan dania membuat hati puan munirah sedih..

Dato khairul mengelus belakang isterinya dengan lembut.."jangan risau..kita banyak banyak kan berdoa..mungkin musibah yang berlaku keatas kita ini adalah ujian dari NYA..kita perlu redha..mun..kamu jangan risau sangat yee.."dato khairul memujuk isterinya itu..sudah hampir seminggu dania di tahan...dan esok dania boleh balik rumah..tapi bila memikirkan kes dania..dato khairul menjadi pening..kes dania sangat misteri sehingga membuatnya tidak dapat menemui jawapan dari sebalik kes tersebut..hampir seminggu berlalu kes itu ditutup...

...........

Dania memandang keluar jendela..hampir seminggu dia di dalam wap tersebut..dan seminggu ni juga ada seorang gadis sentiasa menemaninya berbicara..tidak silap dania..marini awani namanya..marini selalu bercerita tentang dirinya sehingga membuat dania tak percaya bahawa dalam gambar tersebut adalah dirinya..

"Hahaha..marini..betul ke itu aku..asal tudung aku kat situ sengek pula.." dania ketawa..melihat dirinya yang dulu..membuatnya ketawa..marini tersenyum..sekurang kurangnya..dapat buat dania tersenyum sudah memadai..

"Aku dengar esok kau dah boleh keluar.." tanya marini sambil memotong epal...

"Yaa..bosan duduk kat sini..untung kau ada..kalau tak bosan seharian aku kat hospital ni sorang sorang.." dania berkata dengan ceria..perwatakan dania berubah sedikit..dania menjadi semakin banyak bercakap..tambahan pula..dania sudah pandai bergurau dengannya..selama ini dania tak pandai langsung nak bergurau dengannya..apa tak lagi buat lawak hampa..

"Kan kita sahabat..sahabat mesti ada dekat dengan sahabatnya ketika dia susah..betul tak.." kata marini..dania memandang marini dengan pandangan terharu..

"Terima kasih..selalu jenguk aku..

" no problem..selagi aku ada.selagi itulah kau tak akan bosan..nanti esok aku jenguk kau lagi..hari ni aku kena hantar kerja aku kat prof esok..jadi aku nak siap kan malam ni.."marini..memberi buat yang telah di potongnya itu..lalu berura ura untuk pergi..

"Oh..iyakah...esok kau datang macam biasa kan.." dania meminta kepastian..

"Macam biasalah..esokkan kau nak keluar..jadi nanti aku akan tolong kemas baju kau.."

"Ok..jadi..bye bye. "

"Amboi halau nampak.." marini pura pura marah..

"Taklah ..kata nak balik..jadi aku persilakan puteri marini awani..pintu keluar tak jauh dari anda.." kata dania..dan mereka sama sama ketawa..

"Oklah..aku pergi dulu.." marini pun berlalu dari situ..dan bayangan marini pun menghilang dari hadapannya..dania kembali termenung....

.........

"Hey jef..lama tak nampak Kau.. "Kata salah seorang kawan adam jefri..

" hmm"

"Bro..aku nak pinjam duit sikit..aku ada nak beli sesuatu tapi tak cukup duit.." kata kawan adam jefri..

"Nah.." adam jedri memberi duit kepada kawannya itu tanpa ragu ragu..baginya duit senang dapat..lagipun dia kaya..

"Ok..thanks bro..aku chau dulu.." kawan adam jefri pun berlalu pergi..dan dia pun sendirian

"Dasar..dapat duit terus tinggalkan aku.." adam jefri pun memesan minuman..

"Hai..sorang je ke.." kata seorang gadis yang berpakaian seksi..pakaiannya sangat menjolok mata sehingga adam jefri melihat dada gadis itu..tanpa di sengajakan..

"Hmm"

"Dinginnya..janganlah dingin dengan i..i boleh puaskan u.." gadis itu merapatkan dadanya ke tangan adam jefri..adam jefri menolaknya..

"Boleh tinggalkan i tak.."

"I..iya..i pergi dulu.."gadis itu menjadi takut apabila melihat mata adam jefri..

Sejak akhir akhirnya..dia tak berasa tenang..sejak gosip itu timbul hati jefri berbelah bahagi..separuh hati ingin menjenguknya..separuh hati lagi menolaknya..

" ishh.serabut lah macam ni..apa susah..jenguk tengok tengok dia je..bukan cari gaduh.."adam jefri ingin menjenguk dania..hari ni..sejak pagi lagi dia asyik terfikir nak jenguk ke tidak..sampai petang baru nak ambil keputusan..

Adam jefri pun keluar dari bar..dia menuju ke hospital namun baru saja ingin ke hospital.. Kelibatan seseorang membuat adam terhanti seketika..

"Bukan ke tu dania..dan pakaian dia tu masih pakaian hospital.."

Adam jefri melihat dania seperti cemas..dan seorang lelaki menangkapnya..dania meronta minta di lepaskan..adam tak duduk diam..dia berlari dan menumbuk muka lelaki itu. Bukankah itu Aryan..


..........

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 14, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

JIKA INI TAKDIR BUATKUWhere stories live. Discover now