bab 11

36 3 0
                                    

Di sepanjang perjalanan mereka dania hanya diam..baginya semua yang ada di sekelilingnya hanyalah sesuatu yang membosankan..

"Weh..dania kau asyik diam je..tak best ke kau datang ni" marini dari tadi perhatikan dania yang masih berdiam diri..

"Umm...aku cuma tak berapa selesa kat tempat bising ni.." dania hanya mampu memberi alasan untuk dia tidak banyak bercakap ..

"Iya ke..tak apalah..mari kita pergi sana pula..tempat tu macam best je.." marini menunjukkan sebuah rumah yang buruk seperti rumah hantu..

"Aku tak nak.." dania siap siap menolak..

"Alah bukan selalu pun sekali je..please..." marini meminta simpati dania agar tidak menolak ajakkannya..

"Ishh Kau ni..iyalah.." mereka pun masuk..dalam sebuah bilik yang gelap ada sebuah kepala bergantung di atas ianya nampak bergerak..kedua dua gadis itu terjerit dan berlari..mereka terpisah..

"Huh huh..takutnya aku..kau ni kan aku dah cakap aku tak nak.." dania berkata sendirian dia tak sedar bahawa marini terpisah darinya..

"Marini..marini..kau..di mana.." dania menjadi gelabah..tiba tiba seseoran berlanggar dengannya..kedua dua jatuh ke lantai..

"Ouch..sakitnya.." dania memgadu kesakitan bila lelaki itu menghimpit badannya..

"Oi..bangunlah dahlah berat himpit yang kecil pula tu.." dania tidak tahan dengan lelaki itu lalu menolaknya..

"Arhh..duh sakit.." dania memicit lengannya..kerana mereka berlanggar sampai jatuh ke lantai..

"Kau tak apa apa ke.." lelaki itu memandangnya..

"Aku..nampak aku ni ok ke hah..nasib aku mati lagi sebab kau himpit aku lama sampai tak bernafas aku.. Lain kali langgarlah lagi.." dania berdiri tanpa memandang wajah lelaki tersebut..

"Oi budak miskin.." dania seolah olah kaku..dia macam tak percaya..bukankah itu..dania melihat ke belakang..memang betul jangkaannya..itu adam..

"Kau..kau rupanya.."dania menunding jari ke arah adam..

"Ya memang aku..ada masalah.kau marah aku macam tak ingat dunia siapa suruh berdiri tempat yang sempit memang sahlah kita berlanggar..sepatutnya kau pun bersalah juga tau tak.." adam tidak berpuas hati bila dia sahaja yabg salah..

"Aku malas nak cakap banyak dengan kau..buang masa.." dania berlalu dari situ adam menyusuli dania dari belakang..

"Kau kenapa ikut aku hah.." dania hilang sabar..

"Mana ada aku ikut kau aku cuma nak keluar dari tempat ni je.." Adam nampak takut bila dia ternampak rambut yang panjang .. Dia cepat cepat berada di tepi dania..dania hanya memandangnya dengan pelik..

"Jangan cakap kau ni takut hantu.."

"Mana ada..aku Mana ada takut cuma iyalahkan mana boleh tinggalkan pompuan miskin kat sini tak gentelmenlah nanti.." adam cuba cover malunya..'aduh macam mana ni kalau dia tahu aku takut hantu hilang macho aku'adam berkta dalam hati..

"Mana mama jelah aku pergi dulu.." dania pin terus berlalu bila sudah sampai penamat..

"Tahniah kerana sudah lepas dari ujian.." semua perkerja di situ mengucap tahniah kepada dania dan adam..sebab hanya mereka sahaja yang lepas dari rumah hantu yang lain berpatah balik..

...........

Dania mencari marini dari tadi dia call tapi tak angkat angkat..tambah lagi bila adam ikut dia senyap senyap dari belakang..

Dania tidak tahan lalu memaling ke belakang..

"Kau kenapa kau ikut aku dari tadi.."

"Mana ada aku ikut memang kebetulan jalan sama lah.."

"Kau nak balas dendam ke dengan aku sebab tampar kau dua kali..begitu.." adam terkejut dengan kata kata dania..'oh sebab itu ke hmm nampaknya dia takut dengan aku..'adam tersenyum sinis

"Aku kalau aku nak balas dendam bukan kat sini..tapi yang sangat tersembunyi..lagi pun tempat ni terbuka..aku akan balas dendam kat tempat orang tak nampak.."

"Kau ni." dania cuba menampar adam  namun tamparannya di tahan.

"Aku tak akan benarkan kau sentuh muka aku..kau ingat baik baik..kau akan terima akibat dari aku..ingat tu.."

"Eh lelaki durjana..aku dah lama bersabar dengan kau..kau ingat dengan harta yang kau ada kau boleh rendahkan martabat orang buat orang jadi hamba abdi kau..hah ingat aku tak takut dengan kerana Allah akan lindungi hambanya dari kejahatan seperti kau.." dania pun berlalu dari situ..dengan kemarahan yang membara..Adam memang jenis suka merendahkan orang malah orang yang tak berpangkat akan menjadi mangsanya..

'Hmm perempuan yang menarik..kita akan lihat sahaja siapa yang akan tewas..'Adam pun berlalu dari situ...

Kedua duanya menyimpan dendam dan akan menunggu siapa pemenangnya...

..........

JIKA INI TAKDIR BUATKUWhere stories live. Discover now