Forever Young

1.3K 150 10
                                    

Jin pov;

Aku memakir keretaku di garaj. Penat setelah bertarung di dalam emergency room. Ada pesakit yang perlu dibedah secara mengejut tadi.

Beg bimbit dan kot aku bawak keluar dari kereta. Aku melangkah masuk ke dalam rumah. Huish bisingnye. Dari luar aku dapat dengar bunyi bising.

Aku masuk ke dalam rumah. MASYARAKAT! Ni rumah ke tong sampah?!

Calm down moma jin..Calm down..Easy..Calm down..

3..2..1..

"HOI! KORANG BUAT APA HAH SAMPAI BERSEPAH RUMAH?! KEMAS SEKARANG!AKU KERJA DARI PAGI SAMPAI MALAM..INI BALASAN KORANG BUAT AKU?! KEMAS!!"

Satu rumah terdiam apabila terdengar jeritan maha dasyat aku. Apa lagi? Semua berebut kemas. Bayangkan ya tuan puan cik encik sekalian.

Spender v dan namjoon bersepah sana sini. Sampai melekat kat tingkap, kusyen berterabur, pizza bersepah,air tumpah, pasu pecah.

Aku menepuk dahi. Lantas aku naik ke atas untuk mandi. Aku melalui bilik namjoon yangbhanya selang 1 bilik dari bilik aku.

"ahh ahh"
"tekan lagi sikit"
"t-tak boleh la hyung."
"harap je keras. Tapi hampeh."
"ahh.Ahh..Uhuk uhuk."
"aku tak rasa apa feel pun"
"sekejap. Ahh ahh"

YA AMPUN! nak tercekik aku dengar bunyi tu. Serta merta aku menyerbu bilik namjoon. Kelihatan lelaki itu duduk dengan suga di atas katil. Yang peliknya tiada apa yang meragukan. Dedua masih berpakaian, suga dan namjoon menghadap artier mini di bilik namjoon itu.

"korang buat apa tadi?" suga mengangkat kening. "buat lagu lah. Apa kau ingat tak payah comeback lah?" suga membuat muka stoic dia. "aku dengar bunyi pelik tadi." namjoon membalas.

"aku test new oktaf la. Lower. "

____________________________________

Short update. Disebabkan acc nuramirah06
Dan mzaartdesign ni berusaha pujuk author, rasa terharu pula. Jd author update sikit. Tengok la tindak balas korang canner. Kalau korang ada tunjukkan kewujuddan korang,author double update

Me and My 7 weird oppaWhere stories live. Discover now