Dating sawit

1.4K 174 0
                                    

No one pov:

Aerim melihat biasan dirinya dari cermin bilik persalinan dari salah satu butik pakaian berjenama di dalam mall.

"Lambat lagi ke anda mahu keluar wahai bakal isteriku jeon Aerim?" Suara jungkook yang macam kambing  tu buat aerim tergelak. Dia keluar dari bilik persalinan tu lalu menayang baju yang dipilih jungkook pada dia. "Cantik"

"aerim tukar baju dulu. Oppa pergi bayar baju dulu" aerim mengangguk. Kembali masuk kedalam bilik persalinan.

Setelah selesai, mereka keluar dari kedai tersebut. "oppa..Baegoppa" aerim menepuk perutnya.

"aigoo macam budak kecik." jungkook mengusap kepala adiknya. "aegi nak makan apa?" tanya jungkook dalam nada seorang bapa menanya anaknya apa untuk dimakan.

Aerim ketawa dengan gelagat oppanya yang tak habis nak menyakat dirinya. Matanya terpandang kedai waffer kegemaranya. "tuuu" aerim menunjuk tepat ke arah kedai itu. Jungkook mengusap kepala adiknya lalu memeluk bahu adiknya masuk ke kedai waffer tersebut.

"selamat datang. Encik nak makan apa?" jungkook membuat pesanan. "amerika latte satu,chocolate ice satu, chocolate butter waffer dua." cashier tersebut menghulurkan resit lalu menyuruh mereka duduk sementara menunggu pesanan.

Aerim dan jungkook di suatu sofa berdekatan kaunter di tepi tingkap supaya terlindung daripada army. Mask dibuka. Rimas sungguh. Aerim mengeluarkan sesuatu dari poket  begnya.

"hair roll? Seriously?! This time?" jungkook tidak menjangka bahawa adik yang dia menaruh harapan cinta itu membawa segulung hair roll untuk menggulung jambul hadapannya.

"so what?" aerim memakainya. Jungkook menggeleng dengan perangai aerim. Dulu dia melalak depan kedai mainan sebab nak suga belikan dia barbie doll. Now dia pernah melalak sebab jin tidak mahu membelikannya meja solek baru.

Sesungguhnya perempuan itu agak menyusahkan. Jungkook mengeluh di dalam hati.

"D-7413"

Jungkook bangun untuk mengambil pesanan. Mask dipakai semula lalu bergerak ke arah kaunter. Wallet dikeluarkan untuk membayar.

"cantik isteri encik. Comel pun ada" kata cashier tersebut. Jungkook memandang cashier tersebut keliru. "ha?" cashier tersebut menjuihkan bibirnya ke arah gambar aerim di walletnya. Jungkook tersengih.

"itu adik saya."
"ah mianhye. Nampak macam pasangan." jungkook tersenyum.

Kalau lah betul aerim isteri aku. Haih indahnya

Monolog jungkook di dalam hati. Jungkook membayar makanan yang dipesannya lalu beredar ke meja tadi. Aerim sedang membetulkan rambutnya.

"lamanya. Lapar tahu tak?" aerim menarik muncung. "aigoo mian aegi. Dah makan."  aerim mengangguk dan memakan waffernya. Satu suapan penuh diambil. Jungkook ketawa kecil memerhati aerim yang berusaha gigih mengunyah makanannya di dalam mulutnya yang kecil.

"makan lah elok2" aerim mengangguk. Jungkook memerhati aerim sambil memakan waffernya. Tiba-tiba aerim berhenti. Jungkook blur. Aerim bangun dan menundukkan badannya dihadapan sikit. Hati jungkook berdebar. Jarak di antara mereka tersangatlah dekat. Lebih kurang 0.1 inch.

Tiba-tiba aerim mengelap hujung bibir jungkook. Ah rupanya ada kesan chocolate di bibi jungkook. Namun apa yang lebih diperanjatkan adalah aerim tidak mengesat kesan itu di tisu tetapi menjilat jarinya. Kemudian dia makan seperti tiada apa yang berlaku.

Jungkook blush teruk. Dia terkaku. Dia sangka dia akan dikiss oleh aerim.

"kenapa muka oppa merah?" jungkook menggeleng.

Tbc..

20 likes
27 comment.

Kalau takde no sambungan okay

Me and My 7 weird oppaWhere stories live. Discover now