BAB 6 - PEMBUNUHAN MISTERI

2.4K 92 23
                                    

Di suatu tempat yang jauh dari persekitaran orang ~

"kau , kau dan kau ! aku tugaskan korang untuk bunuh sorang mamat ni. mayat dia korang pandai² lah uruskan dan jangan sampai kantoi ! FAHAMM !!!" Kata seorang lelaki yang di gelar 'boss' kepada tiga orang pekerja di hadapannya.

"ba..baik boss" jawab ketiga-tiga pekerja itu serentak.

✴✴✴

Iman dan Moon sedang berjalan sambil berbual di sekitar koridor MATA. Sedang asyik berbual , tiba² Moon ternampak mayat seseorang di hadapannya..

"ARGHHHHHHHH !!!!!" Moon menjerit sekuat hatinya. Iman yang masih belum perasan terus bertanya kepada Moon.

"ehh Moon ? kenapa ni ?"

"t..ttuuuu , aa...ape... t..uuu" Moon menghalakan jari telunjuknya ke arah mayat itu. Iman terus menoleh ke arah sesuatu yang ditunjukkan oleh Moon. Membuntang mata Iman saat melihat keadaan mayat itu , dia menerkup mulutnya sendiri dan terus menjerit sekuat hati.

Sementara itu, di ruang utama MATA , Chris yang terdengar jeritan Iman dengan Moon terus menyuruh yang lain pergi ke arah mereka.

"weyy , tu suara Iman dengan Moon kan ? ape jadi tu ? kenapa diorang jerit ? jom wehh"

"haah la , jom jom !!" mereka semua bergegas ke arah suara Iman dan Moon itu , apabila sampai di koridor itu , mereka semua sangat terkejut melihat keadaan mayat yang mengerikan itu kerana mayat itu adalah
.
.
.
.
.
.
.
.
.

"Bulat ?!" Khai sangat terkejut saat melihat salah seorang daripada teman sebiliknya telah mati dalam keadaan yang menyayat hati.

Keadaan Bulat itu di bunuh dengan tangan kiri yang telah dipatahkan , isi perut terburai keluar dan kedua-dua mata yang telah dicungkil serta kaki yang seperti disiat² kulitnya seolah² di simbah dengan asid.

Moon dan Iman hanya menangis di situ dan terus trauma dengan apa yang mereka lihat.

Ali yang berada di situ turut simpati dengan keadaan mayat itu dan dia berasa bersalah kerana dia punca itu semua berlaku.

'kalau aku terima viktor , pasti semua ni takkan terjadi , ye. aku kena mintak maaf dekat viktor' tanpa sedar , air matanya jatuh membasahi pipi. Rudy yang ternampak Ali menangis terus peluk Ali . Rudy sangka ali menangis sebab Bulat tapi sangkaan dia sebenarnya salah. Ali menangis sebab dia tolak cinta viktor dan di sebabkan itu la Bulat jadi mangsa keadaan. Ejen² yang lain nampak perbuatan Rudy dan Ali tetapi mereka lebihkan kepada mayat Bulat. kemudian mereka memaklumkan hal tersebut kepada Ejen² mentor yang lain.

[C] Psiko Ejen Ali VersionDonde viven las historias. Descúbrelo ahora