chapter 14

3.7K 170 1
                                    

HAYDEN DUKE P.O.V

Saya termenung di tepi tingkap . Buat masa sekarang saya nda dapat keluar . Terpaksa sembunyikan diri di rumah percutian daddy buat sementara waktu .

Terimbas kembali zaman saya dan lya masih couple . Pedih saya rasa bila terbayang dia pigi sama Andy . Semua ne salah Andy . Kalau dia nda kacau lya tentu saja lya masih milik saya . Memang semua ne salah Andy .

Throwback 4 years ago**************************

""Ko rogol lya ? "- daddy

Saya tunduk diam ja . Selepas si Audrey kakak lya mengamuk di phone sama mummy lya , daddy terus naik ke bilik saya . Nasib juga mummy lya nda percaya kata2 si Audrey . Silaka tu perempuan . Pandai2 dia ambil si lya dan tapuk .

"Aku tanya kau jawab ba !!" Daddy tengking saya .

"Saya tidak tahu ... " saya jawab dalam ketakutan .

"Bila kali terakhir kau makan ubat ? "- daddy

"Saya tidak sakit ! Berapa kali mau kasitau daddy yang saya tidak sakit ! " - me

"Mana suda semua ubat2 kau ? Kau buang ? " - daddy

Kepala saya mula rasa tertekan dan sakit . Saya rasa nda dapat control kemarahan saya . Saya bangun dan saya menjerit . Daddy terus pigi tempat saya dan tampar saya . Berdesing telinga saya kena penampar daddy . Makin saya mengila dan saya campak barang di dalam bilik saya . Daddy terus keluar dan kunci pintu dari luar . Setiap kali saya mengamuk dia akan kuncikan saya dalam bilik .

Tidak lama kemudian tu pintu terbuka dan Dr. Rolland masuk bersama daddy dan pembantu dia . Bila nampak ja Dr. Rolland masuk saya makin mengamuk . Daddy dan pembantu doktor pigang badan saya dan Dr. Rolland terus datang inject saya dengan sejenis ubat yang buat saya mamai dan mengantuk .

Bila saya buka mata , saya tingu keadaan sekeliling . Klinik Dr. Rolland lagi ?

No !! Saya nda mau berada di sini ! Saya cuba bangun tapi kaki dan tangan saya di ikat di atas katil . Saya menjerit sekuat hati . Sedaya upaya mau melepaskan diri tapi sia2 . Ikatan di katil yang mengunakan tali pinggang kulit itu terlampau kuat sampaikan bila saya meronta2 , tangan saya sendiri yang akan sakit .

Tidak lama kemudian Dr. Rolland datang bersama pembantu dia .

"Hello Hayden .. are u feeling much better ? "- Dr. Rolland

"Saya tidak gila ! Saya tidak gila ! Just let me go ! Arrgghhhh !! " saya meronta2 atas katil .

"Yes hayden .. mimang kamu nda gila .. its true .. tapi kamu sakit .. bila sakit kita kena makan ubat .. " -Dr. Rolland

"Tapi saya nda sakit !! Kenapa nda ada yang mau dengar ? "- me

"I'm listening hayden .. dont worry .. nurse , kasi lagi sedatif kasi dia nda agresif begini .. he might hurt himself .. let him rest and cool down first .. " - Dr. Rolland

Nurse datang dekat dengan saya dan saya makin kuat meronta2 . Tangan saya sudah rasa pedih2 dan sakit kena tu tali kulit yang mengikat tangan saya . Tu nurse cucuk sesuatu ke dalam hose drip air yang besebelahan dengan saya . Perlahan2 badan saya mula rasa lemah dan saya terus tak sedarkan diri . Begini la diurang buat dulu setiap kali saya buat sesuatu atau mengamuk .

Saya terjaga lagi . Kali ni saya buka mata perlahan2 sebab kepala saya ,asih pening . Samar2 saya lihat daddy sama Dr. Rolland sedang bercakap di tepi katil saya .

"Mr Duke , i want u to understand me here .. ini bukan lagi Bipolar disorder tapi sudah meningkat ke Personality disorder .. terlampau bahaya untuk hayden keluar buat masa sekarang .. "- Dr. Rolland

DEVIL BESIDE ME (COMPLETE)Where stories live. Discover now