chapter 7

4.2K 202 9
                                    

AUDILYA P.O.V

Sudah seminggu saya pulang ke rumah selepas kejadian itu . Sejak seminggu juga saya mimang nda bercontact suda sama Andy . Saya berkurung ja di dalam bilik . Walaupun macam2 mummy pujuk saya tapi tetap saya belum dapat terima kenyataan . Hidup saya tiba2 rasa kosong ja . Saya block si Hayden dalam phone saya dan saya delete semua gambar kami bersama . Saya suda tahu teda guna lagi mau mengharap . Tiap malam saya dapat dengar mummy on the phone sama bapa Hayden bincang tentang persiapan perkahwinan diurang . Makin sakit otak saya dengar .

Malam itu saya ke dapur mau minum air . Saya terserempak sama mummy di dapur .

"Lya sayang ... jangan la terus terusan mogok begini .. kamu betul2 nda mau tingu mummy bahagia kah ? " mummy tanya saya . Muka dia macam mengharap betul saya faham .

Saya pandang ja muka mummy . Ingin saya suarakan apa di hati saya tapi hayden sendiri nda berani mau buka mulut . Nanti saya dikatakan bertepuk sebelah tangan ja .

"Bisuk Audrey pulang suda .. we must solve this lya.. " kata mummy lagi sambil dia pegang bahu saya .

"Mana2 kata mummy ja.. saya nda ada hak mau cakap lagi .. " saya bilang sambil jalan menuju ke peti ais . Saya ambil air dan minum . Lepas tu saya limpas ja mummy pigi ke bilik saya . Belum saya sempat melangkah masuk bilik saya dengar lagi suara mummy .

"Lepas mummy kahwin nanti , kita akan berpindah ke rumah diurang uncle james .. " - mummy

Terhenti langkah saya dengar . Rasa seperti jantung saya pun turut terhenti . Serumah sama Hayden ? Noooo !! Macam mana saya mau berdepan setiap hari dengan Hayden ? Perasaan saya masih sayangkan Hayden cuma saya kecewa sama sikap dia yang lepas tangan . Langsung teda langkah2 mau menyelamatkan hubungan kami . Lain betul dengan Andy yang sanggup hampir hilang nyawa selamatkan saya .

Ishhhh !! Kenapa pula mau banding sama si Andy ?

Saya pejamkan mata sambil peluk lutut di atas katil . Terbayang muka Andy di ruang mata saya . Cara pandangan dia terhadap saya . Sentuhan dia . Bibir dia. Semua saya nda mampu hilangkan dari otak saya . Saya pun nda tau kenapa . Dan saya paling nda faham kenapa saya bertindak luar kawalan bersama dia . Nasib ja dia nda ambil kesempatan terhadap kebodohan saya . Mesti dia fikir saya sundal !

Boring betul saya berkurung ne . Kalau dapat ikut Andy pigi club lagi kan best . Haisshhh !! Balik2 Andy ja ! Palui saya ne !

Saya ambil handphone saya . Saya chat diurang Jency sama Agnes .

📩 pon..mana kamurang ?

Tidak lama diurang balas saya . Biasa la budak mana buli jauh dari handphone 😂

📩Siap2 mau keluar ne .. kenapa kau ?

📩pigi mana ?

📩K11 ja.. kenapa ? Mau ikut ?

📩mau juga kalau kamurang mau ambil saya .

📩betul kaini ?

📩betul lah.. ambil saya di rumah ..

📩ok .. bersiap la ko sana ..

📩ok..

Saya tingu jam baru pukul 11.30pm . Keluar ja lah . Pedulikan ja la kalau mummy bising . Saya stress di rumah . Saya bersiap pakai makeup sikit2 . Then saya cari2 pakaian yang sesuai . Nda puas hati saya sebab pakaian saya semua macam budak2 ja . Saya pigi ke bilik Audrey . Saya buka almari dan saya ambil blouse yang agak sexy . Yang terdedah bahagian bahu dan dada . Dan saya match sama seluar pendek . Not bad juga bila saya nampak di cermin .

Saya dengar hon di luar rumah . Saya silik jendela nampak kereta BMW warna merah . Saya keluar dari bilik dan menuju ke pintu .

Baru saya mau buka pintu tiba2 mummy tegur saya .

DEVIL BESIDE ME (COMPLETE)Where stories live. Discover now