STOLE THAT TREASURE AGAIN

158 18 7
                                    

Pukul 9.00

Kelihatan seorang budak perempuan sedang membasuh pinggan mangkuk. Budak perempuan itu adalah Rose sendiri.Abangnya Shadow Joker,sedang berlatih di luar.Latihan malam membuatkan nya segar.Rose yang berada di dapur selesai membasuh pinggan mangkuk yang berlambak itu.Kemudian,dia pergi mengambil bahan masakan untuk membuat satu pie apple yang sedap.Rose dan abangnya memang peminat pie apple.Boleh dikatakan setiap lepas makan,pie apple akan menjadi pencuci mulut.Mereka tidak pernah sama sekali muak atau bosan dengan pie apple.Sedang Rose memanaskan oven.Dia terpadang telephone miliknya .Agaknya Merry akan menelephone dia ke.Kalau boleh dia mahu menelephone Merry dulu.Tapi dia tidak ada nombor Merry.Sepatutnya dia juga meminta nombor Merry.Tiba tiba telephonenya berbunyi.Nombor yang tidak dikenali.Rose tidak tahu sama ada dia mahu jawab atau tidak.Rose membuat keputusan untuk jawab.Lalu seorang perempuan sedang bersuara di gegendang telinga nya.

"Hello"
"Hello,ini siapa"
"Ini Merry"
"Wah,Merry .Hai Apa khabar"
"Khabar baik"
"Merry kau kat mana."
"Aku kat rumah Queen lagi.Lepasni aku akan curi harta CORPSE KANIBAL CHARM"

Rose terkejut.Harta berhantu itu.

"Mana boleh awak curi.Ia sangat bahaya".
"Alah..itu semua dongeng palsu.Kau tak patut percaya
"(Senyap)"
"Err..maaf kalau terasa.Bye.Saya nak pergi mencuri tepat pukul 10 ini"
"Tunggu!"
"Kenapa?Rose"
"Saya nak ikut"

Merry terkejut.Rose ingin ikut.Kenapa tiba tiba dia ingin mengikut Merry.

"Kenapa mahu ikut"
"Sebab aku tak nak kau pergi sana seorang diri.Kau seorang kan"
"Ya"
"Aku akan datang.Bye"

Rose terus meletakkan telephone nya.Dia meletakan henpon di dalam poket bajunya.Mengambil beg galas .Dan terus menuju ker rumah KAITOU QUEEN.Rose yang berlari keluar tadi diperasan oleh abangnya Kaitou Shadow Joker.

"Rose!!!Kamu nak pergi mana"
"Saya nak ikut Merry pergi mencuri "
"Mana boleh,Bahayalah"
"Jangan risau abang.Bye"

Rose menggunakan kuasanya untuk terbang segera ke rumah Queen.Shadow yang melihat adiknya terus mengejar dari belakang.Mana boleh kalau biarkan saja adiknya.Kalau ada apa apa terjadi bagaimana.

_________________________________________

"MERRY!!MERRY!!ROSE DATANG NI"

Rose sudah pun berada didepan pintu rumah Queen.Pintu dibuka secara perlahan lahan.Kelihatan Kaitou Queen dengan baju tidurnya berwarna putih.

"Rose?Kamu nak apa.Mana budak payung tu"
"Err..dia tak ada dengan saya Queen.
"Bagus.Kamu nak apa"
"Merry mana?"
"Merry??.Dia ada dalam bilik saya."
"Terima kasih"

Rose memasuki rumah Queen dan menuju ke bilik Queen.Kelihatan Merry sedang membaca nota harta lagi.

"Hai.Merry"

Merry memandang ke depan.Kelihatan Rose dengan wajah bersinar sinarnya memandang dia.Merry hanya tersenyum lalu menutup notanya.Membawa beg galas berwarna putih biru yang berisikan barang keperluan untuk mencuri.Beg itu kecik sahaja.Seperti beg Rose.

"Jom pergi"
"Jom"

Mereka berdua keluar dari rumah itu.Mereka menaiki kapal angkasa MERRY NIGHMARE untuk ke destinasi tersebut.MUSEUM HISTORY CREEPY.Ya.Tempat yang sama untuk mencuri harya CORPSE KANIBAL CHARM.

Queen hanya menonton sahaja dari jauh.Selepas itu dia mengambil buah strawberry dan duduk di sofa.Merry sudah hantar surat amaran.Kali ini untuk mencuri pula.

Tiba tiba,cerita Queen dihentikan oleh berita.

UNN

HAI SEMUA,SAYA DJ PEACOOK.VERITA UNN SEDANG DIUDARAKAN.KAMI MENERIMA DUA KAD DAN  DARI DUA PENCURI HANTU YANG BERBEZA.KAITOU MERRY MENGHANTAR KAD AMARAN UNTUK MENCURI CORPSE KANIBAL CHARM SEMULA.TAPI KALI INI DIA ADA SAINGAN BARU.

[FANFICTION] THE KANIBAL KAITOU [Bbb※Kj]Where stories live. Discover now