008

234 29 12
                                    

Hani's ;

Hari berganti hari berlalu . Aku cuba untuk lupakan peristiwa yang berlaku dan sentiasa berfikiran positif .

Oh ya , hari ini merupakan hari festival di sekolah . Aku mengambil bahagian untuk menjaga booth yang menjual ddeokboki dan makanan lain bersama pelajar ii senior & pelajar ii junior yang lain .

Booth ini juga merupakan booth utama kerana semua krew merupakan antara pelajar dan guru sekolah ini . Ramai juga customer yang terdiri daripada pelajar sekolah ini , family , guru ii , dan pelajar dari sekolah lain kerana ada beberapa pertandingan diadakan ataupun sebagai tetamu .

" noona , ada orang nak coffee tu , kita taktau nak bungkus macam mana heheh . Boleh noona tolong? " Dino , selaku junior aku bersuara . Aku yang khusyuk melihat orang ramai yang lalu - lalang tersedar dari lamunan .

" oh sure Dino , tengok noona buat . Nanti Dino boleh buat sendiri " aku mula menjalankan tugas . Dino hanya memerhati dengan tekun . Comel je dia bila serious macam tu ahahah .

" *** won " aku menghulur coffee tersebut kepada customer yang order . Customer tersebut menghulurkan wang dalam jumlah cukup ii .

" kamsahamnida , selamat menjamu coffee kami ya . Kalau sedap , datang la lagi nae " aku bertutur sopan cuba kelihatan peramah dengan pelanggan .

" OOH SEKARANG DINO DAH TAU DAH NOONA ! " Dino menjerit teruja .

" aigoo comelnya nya adik noona ni " aku spontan mengusap perlahan kepalanya .

" Dino bukan anjing lah! " Dino kelihatan marah tapi comel .

" arasseo arasseo , mianhae "

" demi noona , tak apa! "

Aku kembali termenung . Bosan lah , customer ada tapi semua dilayan sempurna . Ye lah , booth ni ramai krew kan . Aku ditugaskan jaga bahagian coffee ni dengan Dino dan senior lain . Tapi senior  kitorang cakap pergi bersiar - siar sekejap . Tapi coffee tak ada orang nak beli sangat .

" yoww hoobae ii ku sekalian "

Ha dah sampai dah orang - orang tua ni .

Yifan , Luhan , Suho , Xiumin dan Lay oppa berjalan masuk ke booth dengan berkarism- alahai diorang acah je .

Tapi aku ada dengar rumors yang kata diorang ni gay , aku tak tahu la betul ke tak . Tak nak lah sebar berita yang tak sahih kan .

" so ada customer tak tadi? " sunbae aku yang lawa ni bertanya . Dia lelaki cuma dia terlampau cantik . Kalah aku haih . Luhan nama dia , tapi dia sorang je straight kut sebab dia couple dengan sorang sunbae ni , lawa tapi still nampak dia macam gay . Sebab dia selalu dekat ii dengan xiumin oppa or sorang junior ni , nama dia ooh sehun .

" ada tapi sorang je lah " Dino bersuara .

" hah Dino , kitorang gi kedai mainan tadi . Hyung rasa ni sesuai dengan kau . Nah " Yifan or Kris oppa menghulurkan sekotak mainan kepada Dino .

" Dino dah besarlah hyung! Dino tak main lah ni ... Lain kali beli lah makanan! " Dino memuncung .

" aku dah kata , baik beli hello kitty aku je tadi ! " Luhan oppa sekali lagi bersuara tapi kali ini nada dia macam merajuk .

" heh , kau dah tua la Lu . Sedar diri sikit " Kini , Xiumin oppa bersuara .

" dah ii jangan gaduh , sekarang jom sambung kerja " Suho oppa menjerit , kelihatan macam makcik ii yall .

" tapi aku mengantuk... " sambung Lay oppa pula .

" Kau 24 jam ngantuk , come on la . Macam mana nak buat business ni kalau pemalas gini " Suho oppa kelihatan marah .

" chill oppa , Hani kan ada " aku cuba meredakan dia hahaHHA .

Author's ;

Selepas beberapa jam , Hani sudah habis masa untuk bekerja di booth tersebut . Hani mengambil keputusan untuk bersiar - siar di karnival .

Hani duduk di atas rumput berdekatan dengan padang . Di padang , perlawanan persahabatan bola keranjang di antara sekolahnya dan sekolah jiran sedang berlangsung .

" woww KAIII! " Hani menjerit nama Kai iaitu kawannya yang berlainan kelas . Kai yang kebetulan terdengar sorakan Hani itu melambai - lambaikan tangannya ke arah Hani .

" FIGHTING! " Hani yang perasan Kai yang sedang melambaikan tangannya memberi sokongan sekali lagi . Kai mengenyitkan sebelah matanya lalu membuat simbol 👌 dan kembali fokus bermain .

" gosh , tak berubah mamat ni . Makin gelap lah dia lepas ni hahHAHAH . Dey aku sikit pun tak tergoda , agak ii lah , kamu tu kawan saiya dari kecik lagi kan " Hani bercakap seorang diri .

" erm boleh saya duduk sini? " seorang lelaki datang mendekati Hani .

" kau siapa? " dingin Hani bertanya lelaki yang memakai mask hitam itu .

" baekkie " lelaki itu bertindak membuka mask nya .

" b-b-b-baekhyun " Hani terkejut akan lelaki yang berada di sebelahnya itu . Sudah lah dia trauma dengan lelaki itu .

Hani pantas bangun , ingin berlalu pergi .

" hajima " Baekhyun bertindak menarik tangan Hani supaya dia kembali duduk .





--

💐

addicted ft. baekhyunWhere stories live. Discover now