002

418 46 51
                                    

Author's POV

Hani menyumbatkan phone telinganya ke dalam telinga miliknya. Lagu Kokobop berkumandang disebalik phone telinganya itu .

" Hani, esok petang kau free tak? " Datang seorang lelaki menanyakan soalan tetapi dihiraukan Hani dek kerana dia asyik mendengar lagu Kokobop yang bermain di telinganya.

" Hani , I'm asking you! " Suara lelaki itu ditegaskan sedikit. Apabila Hani tidak memberi sebarang respon, lelaki tersebut bertindak mencabut phone telinga Hani keluar dari telinganya.

Seketika Hani terdiam apabila lelaki itu memberikannya pandangan tajam. Hani turut terkejut kerana lelaki di hadapannya itu ialah Ong Seongwoo yang merupakan ketua kelasnya dan juga merangkap crushnya. Mulut Hani seperti telah digam oleh gam gajah.

" Okay again aku tanya esok petang kau free tak? " Seongwoo mengulang kembali soalannya .

" Ouh emmm free kut , wae? " Hani membetulkan rambut depannya yang menutup matanya untuk melihat pemandangan yang amat indah baginya.

" Ouh. Aku dengan Yuri ingat nak buat study group. Dah lama tak buat kan " jelas Seongwoo .

Hani terkesima melihat wajah Seongwoo yang amat kacak apabila dilihat dari dekat.

" Owhh wahai Ong , kenapa kau handsome sangat? " Kata hati Hani. Mukanya merah padam apabila bertembung tadi.

" Woi Hani. Apa aku cakap tadi, kau dengar tak? " Seongwoo melambai-lambaikan tapak tangannya di hadapan muka Hani apabila dia sedar Hani sedang sakan memandang wajahnya.

Hani bangun dari mengelamun.

" Dengar dengar " Pendek Hani jawap. Jika lebih panjang, mahu gugup Hani nanti .

" Nanti roger-roger lah ya, dah ah aku balik dulu " Seongwoo menghilang dari pandangan mata Hani.

Hani menyumbatkan kembali phone telinganya yang dicabut oleh Seongwoo tadi. Sempat lagi dia menangkap aroma tangan Seongwoo tadi.

" Huh haih gembiranya hati bila crush kau pandang kau haih " Hani terlalu gembira sehingga dia bercakap seorang diri.

Hani meneruskan langkah untuk pulang ke rumahnya.

" Hani, kenapa kau suka Seongwoo? Ouh dia handsome? Tak apa nanti biar aku toreh muka dia, mesti dah tak hensem dah, kan? Lagipun aku tengok Seongwoo tu bukan nak kat kau Hani, eishh geram je aku dengan dia. Sampai hati dia tolak orang yang perfect macam kau. Tak apa Hani, Baekhyun ada je kat sini tau! ". Baekhyun bermonolog dari tadi, sudah lama dia memerhatikan Hani . Di dalam fikirannya hanya tertulis Seo Hani, dia telah pun ketagihkan gadis itu.






--

i need
UR
SUPPORT :p
🍑

addicted ft. baekhyunWhere stories live. Discover now