Bab 14

589 87 19
                                    

"Abang pergi mana tadi?" tak sempat aku melepaskan lelah, Fara bertanya dengan nada tak puas hati. Dia memuncungkan bibirnya.

"Abang pergi mcd tadi. Tiba2 perut rasa lapar." aku duduk di atas sofa berhadapan dengan tv. Rancangan yang disiarkan tidak menarik minat aku untuk menontonnya.

"Ee pergi mcd tak ajak. Fara pun nak makan mcd gak." kali ni muncung itiknya lebih panjang dari tadi. Aku mencuit hujung hidungnya menyebabkan dia kembali tersenyum.

"Mana la abang tahu yang Fara pun nak pergi gak. Kalau tak abang dah ajak dah." dia mengabaikan aku malah terus menonton tv. Akibat siaran yang disiarkan tidak menarik perhatiannya, dia menukar pula ke channel lain. Aku menutup mata dan meletakkan kepala aku di kepala kerusi.


"Fara dengan Dyra camne? Ok dah?" tiba2 kepala aku terfikir tentang Dyra. Sejak kebelakangan ini Fara macam pelik je. Bila aku tanya pasal Dyra dia macam marah je.


"Camne2. Camtu je. Yang abang nak tanya pasal minah tu pehal. Tak de orang lain ke abang nak tanya." see. Kan aku dah cakap. Aku tak tahu apa masalah diorang.



"Abang terserempak dengan Dyra tadi." ujar ku tanpa membuka mata. Bila merasa tiada sebarang riaksi darinya, aku membuka mata untuk melihat wajahnya. Dia kelihatan tergamam dengan kata2 yang diucapkan oleh aku sebentar tadi.



"Abang buat apa pergi jumpa dia." nada yang digunakannya agak tinggi apabila melontarkan kata2 itu.



"Kan abang dah cakap tadi. Abang terserempak dengan dia bukan abang pergi jumpa dia." aku mengeleng kepala aku dengan karenah Fara.

"Kalau abang terserempak dengan dia, jangan pernah abang tegur dia. Kalau dia tegur abang pun abang buat bodoh je. Ok!" bentak Fara. Dia bangun dari kerusi yang didukinya sebentar tadi.


"Kenapa Fara kena buat sampai macam ni sekali? Berat sangat ke kesalahan dia? Apa yang dia dah buat kat Fara sampai begitu benci sekali Fara kat dia. Dia tu kawan baik Fara." aku meluahkan rasa tidak puas hati.


Kata2 aku diabainya. Dia terus melangkah pergi meninggalkan ruang tamu dan menuju ke biliknya. Aku betul2 tak faham kenapa Fara harus buat semua ni. Apa salah Dyra sampai Fara berubah begitu teruk sekali.



~~~~

"Kau dah cakap kat abang kau ke jangan rapat dengan Dyra?"

Mesej yang telah dihantar oleh seseorang telah dibaca oleh Fara di dalam bilik.

"Dah. Tapi aku tak bagitahu dia kenapa. Aku tak sangka la yang Dyra macam tu sekali!"

"Itula. Aku pun tak sangka yang dia macam tu sekali. Aku ingat ke baik sangat rupanya pergh. Lagi setan daripada setan."

Si dia cuba mengapi2kan Fara dengan kata2nya tetapi sayang Fara tidak mampu menekanya kerana di dalam hatinya telah penuh dengan hasutan syaitan.


'Suatu hari nanti kau akan menyesal Dyra' bisik hati kecil Fara. Fara terus membaringkan dirinya di atas katil. Fikirannya hanya penuh dengan dendam dan hasutan syaitan. Pelbagai rancangan jahat keluar dari kepalanya.


Yang dia tahu hanya untuk membalas dendam terhadap perbuatan Dyra.



*asal aku rasa story ni makin tak best eh 🤔 korang rasa camne? btw sape2 yang rasa dia tu baik hati, tolong la promote cerita ni kat kawan2 korang ye🙊😂
*Sorry guys kalau part ni hambar. idea untuk setakat ni tak de 😭 yang ada pun untuk pertengahan story ni 💔

XOXO,
Sha

Has llegado al final de las partes publicadas.

⏰ Última actualización: Jan 03, 2019 ⏰

¡Añade esta historia a tu biblioteca para recibir notificaciones sobre nuevas partes!

My Dear , Mr. Wattpader (SLOW UPDATE)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora