Bab 5

9K 416 1
                                    


Malam itu Farhana turun ke  tingkat bawah di mana Zhafran sedang menonton Running Man. Farhana gigit bawah bibirnya. 'nak ke dia tolong ni? '

"Zhaf..."Zhafran pandng Farhana yg sedang berdiri sambil memeluk buku teks di dada. 

"nk minta ajar ke? "tebak Zhafran.  Farhana angguk. Dia mengambil tempat dihadapan Zhafran. Buku teks add math dibuka. 

"aku tak berapa nk faham soalan ni.  Dah banyak kali cuba buat tp tak juga dapat jawapan yang betul. "

"bak sini pensil. "pensil bertukar tangan.  Zhafran menulis sesuatu di buku latihan Farhana.  "cuba guna formula ni. " Farhana mencuba.  Sepuluh minit berlalu Farhana masih tidak dapat menyelesaikan soaln itu. 

"macam nilah sayang ooi.. "Farhana tersentak.  He called me sayang? 

Zhafran memberi penerangan lagi tentang soalan itu. Farhana tekun mendengar dan melihat Zhafran menyelesaikan soalan itu.  Tidak sampai limainit Zhafran sudah dapat jawpannya. "senang  aje.. "komen Farhana. 

" kau aje yang buat soalan tu jadi complicated. "Zhafran memandang tepat learah televisyen. Farhana juga begitu. "thanks. Nanti bolehlah ajar aku add math.  Nak juga rasa dapat markah gempak macam kau. "

"boleh sayang"sekali lagi Farhana tercengang. He called me sayang? Again?! 


Zhafran melambung lambung bola ragbi itu ke  udara.  Pagi ini mereka ada perlawanan penting.  Sesekali dia melakukan pergerakan warm up. Hazriq dan Raqib masuk ke padang. 

"sedia tak? "soal Raqib kepada Zhafran. Zhafran tersenyum sinis. 

"dari dulu lagi aku dau sedia.  Okay guys! Stand by on your position! "arah Zhafran.  Wisel berbunyi. 

Farhana dan Elina mengambil tempat di tingkat paling atas grandstand.  Dari jauh mereka melihat kegigihan pasukan Zhafran untuk menang perlawanan kali ini. Farhana pula yang ngeri apabila melihat aksi pergelutan dan perlanggaran yang berlaku. Sesekali dia melihat Zhafran megang bahu kirinya. 

"Zhafran injured ke? "kata Farhana perlahan. 

"apa dia? "soal Elina.  Farhana tersentak. Gugup. "tak..  Tak ada apa apa. "

Kali ini dia terkejut apabila melihat Zhafran terbaring diatas padang menaham kesakitan. Perlawanan dihentikan seketika. Bahu kirinya dipegang kejap. 

"wei!  Zhaf cederalah! "panik Elina. Zhafran dipimpin keluar dari padang dan Hazriq menggantikan posisi kapten.

"ganasnya pemain sekolah tu. Aku rasa memang dia dah aim Zhaf. "ulas Elina. Farhana diam. Resah dia memikirkan keadaan Zhafran ketika ini. Tiba tiba dia tersedar.  'sejak bila pula aku care pasal dia ni?? 'bisik hati Farhana. 



Kapten ragbi sekolah.. suamiku?!Where stories live. Discover now