prolog ; changed

231 24 0
                                    

Setiap hari aku akan memikirkan sesuatu perkara yang paling aku kerap ingin lakukan tapi ia tak kesampaian. Mati. Perkataan ni sering aku sebut tak kira di mana kecuali di sekolah.

Aku....pelajar gred 10 di SOPA. Aku masuk dalam sekolah ni atas pilihan aku sendiri memandangkan aku suka dengan bidang Art ni.

Nak dijadikan kisah. Aku bukan macam dulu. Sejak aku masuk sekolah ni, makin lama aku jadi makin pendiam. Sehingga kawan yang rapat dengan aku, Wen Jun Hui pun selalu berterus-terang dengan keadaan aku sekarang.

Dia cakap perangai aku jadi makin pendiam membuatkan aku takde keyakinan untuk berbual atau bertanya kepada cikgu mahupun kawan.

Dan....seorang pendiam mestilah ramai yang tak kenal. Ramai cikgu, senior dan junior yang tak kenal aku. Aku pun tak kenal dorang. Aku hanya kenal orang yang hari² aku jumpa like classmates dan cikgu yang ajar aku.

Nama aku Hyun Il Joong.

" Iljoong, datang tau kelas tambahan malam ni. Malam ni ada test. Wajib datang. " aku hanya mengangguk walau hakikatnya aku takkan datang kelas tambahan malam ni. Dah jadi kebiasaan ponteng semua ni.

" Tauch mah bodeh bodeh " aku memandangkan namja yang sedang membaling beg nya ke hadapan. Tepat kena papan putih. Aku malas nak amik tau.

" Iljoong, malam ni nak aku amikkan kau? Kita pergi sama-sama nak? " tangan aku terus berhenti dari memasukkan buku ke dalam beg. Aku tersenyum nipis.

" Aku mungkin tak pergi malam ni. Sebab lepas balik nanti aku terus ke hospital. Kau tau kan aku ada temujanji dengan doktor hari ni? " aku sambung memasukkan buku ke dalam beg dan zip beg tu aku tutup.

" Kau nak ponteng lagi kan? " keluhan yang dilepaskan oleh Junhui dapat aku dengar. Serta-merta senyuman aku mati.

【complete】10 june : w.junhuiWhere stories live. Discover now