TNC-1

47 3 0
                                    


Aku Nadiem Eikmal.Ceritaku bermula sejak aku berpindah ke satu kawasan kejiranan yang bagiku agak 'awkward'.Nah sebab aku tengok penduduk dia tak bersatu hati langsung.Sorang ke sana sorang ke sini.Eeeuwwww not my style.Hahaha yes aku memang periang.Semua yang aku akan aku lakukan demi memenuhi masaku yang semakin hampir.Hahaha tak payah tahu kenapa.

"Nadiem,ubat dah makan belom?tak payah duk dekat tingkap tu termenung sayang oi."jerit mama kesayangku.Ye lah aku membesar dengan dia sejak abah meninggalkan kami ketika aku berusia 18 tahun dan ya ketika aku baru melangkah ke alam dewasa.

Mama seorang yang periang,mungkin.Haha yelah sape tak risau tengok anak dia yang hyperactive semacam ni.Dia memang risau kalau aku mula mengacau orang.Well thats me.Aku berjanji akan buat orang yang hampir dengan aku bahagia selama aku masih bernafas.

Okaylah cukup cerita sorang-sorang.Nanti orang baca boring....so here we go...

Pada petang yang suram disatu tempat kejiranan,cehh mcm nk buat citer seram je😂joke je..kali ni betol betol.

GOLDEN PARK
Sebuah lori yang membawa barangan penghuni baru sebuah banglo dua tingkat tiba di destinasinya.Dua orang lelaki yang berbadan tak sado diri turun dari lori dan mula memunggah barangan tersebut untuk dibawa ke dalam banglo tersebut.

581

Itulah nombor yang tertera di dinding banglo tersebut.Beberapa minit kemudian tiba sebuah ferrari gold di hadapan banglo tersebut.Keluar seorang lelaki kacak dan seorang wanita yang lebih berusia darinya tetapi kelihatan anggun dan elegan.

"Wow,welcome to new house and awkward place.Mama kenape sunyi je tempat ni.Tak meriah langsung.Nak Adiem buat pape tak supaya jiran jiran kenal kita."soal anak muda itu kepada mamanya berserta senyuman yang dilengkapi dengan dimple di sebelah kiri wajahnye.

"Dont start please sayang.Nanti orang tak sukalah.We are new here,so dont make haters please."rayu wanita itu kepada anaknye.

Pemuda itu hanya memberikan mamanya senyuman yang tersirat seribu makna.Dia tidak mengendahkan permintaan mamanya itu.Dia terus ke keretanya dan mencapai gitar hitam kesayangnya itu.

Dia lepak di bawah pohon rimbun di hadapan rumahnya.Dia terlihat seorang gadis yang ralit memandangnya dengan muka yang masam.Dia tersenyum ke arah gadis itu dan berjalan ke arahnya.

"Nadiem Eikmal.Call me Nadiem.Penghuni baru banglo 581 tu.What's your name sweetie?"Nadiem mula menjual minyak.

"Sorry,not interested.Jom balik nanti ibu cari."arah gadis itu kepada dua orang adiknya.

"Bukan awaklah,tapi yang kecil comel ni.Whats your name sweetie?"cover Nadiem.Padahal dalam hati dah menyumpah seranah dah.

"Airyna Rania.Panggil Nia."kata si kecil itu berserta senyuman.

"Yang handsome ni?"

"Ni abang Nia,Airyl Rafee.Just call him Rafee.Ermm abang ni handsome lah.Nak jadi abang Nia tak?"soal Nia lalu duduk di atas riba Nadiem.

"Why not,abang pon takde adik.Ermm abang pon anak tunggal so apa salahnyakan Nia jadi adik abang.By the way,nama kakak Nia ni sape?dia memang sombong eh?"kata Nadiem.Dia hanya menerima jelingan dari gadis yang merupakan kakak kepada Nia.

"Airyn Raisya.Abang panggil Airyn je.Dia ni memang pendiam sikit.Dan garang.Tapi kakak sebenarnya baik tau sebab selalu ajar kitorang belajar."jawab Rafee bagi pihak adiknya.Airyn hanya membiarkan sahaja mereka dan menyambung pembacaannya yang tergendala.

"Abang,main lah gitar hitam ni.Nia dah lama tak denga orang main gitar sejak arwah abah meninggal.Mainlah please."rayu Nia disambut oleh anggukan Rafee.

Seolah engkau yang ku nantikan
Kau menjelma tanpa ku sangkakan
Mungkin apa ku rasakan hanyalah igauan
Mengapa ianya begitu nyata

Ku katakan ku merasa bersalah
Namun kau menganggapnya benar
Ku berdoa agar aku mendapat jawapan
Kerna engkau ku kenali cinta

Betapa ku ingin memilikimu
Sebab kau lengkakan aku
Semoga engkau akan mengerti
Agar ku dapat engkau sepenuhnya

Betapa ku ingin memilikimu
Sebab kau lengkapkan aku
Semoga engkau akan mengerti
Agar ku dapat engkau sepenuhnya

Ungkapkan kata segala rasa
Engkau umpama mahligai aku
Ku harap waktu akan terputar
Agar ku dapat engkau sepenuhnya

Betapa ku ingin memilikimu
Sebab kau lengkapkan aku
Semoga engkau akan mengerti
Agar ku dapat engkau sepenuhnya 

Seperti yang dinantikan by Estranged

Tepukan diberikan oleh Nia dan Rafee kepada Nadiem.Mereka terpegun mendengar suara Nadiem.Airyn hanya mendengar tanpa memberi apa apa reaksi.Nadiem hanya tersengih melihat wajah Airyn yang semakin mencuka apabila dia mengganggu gadis itu.

Tomorrow Never ComesWhere stories live. Discover now