Chapter 15

4.3K 147 56
                                    


p/s: play song sambil baca k.

As you know, kalau dah makan konfem akan rasa mengantuk. Betul tak? Tapi untuk kes aku ni, aku bertambah mengantuk apabila aku terambil ubat penenang awal. Kenapa aku mesti makan ubat penenang tu? Sebab aku ada susah nak tidur dan senang terjaga pada waktu malam selepas kejadian buruk tu. tapi tak elok makan ubat tu lama-lama sebab nanti jadi ketagih. Doctor bagi bekalan untuk aku hanya seminggu je supaya aku dapat tidur yang berkualiti dan rehat yang secukupnya.

I know, its medical stuff.

"Abang, lama lagi ke kita nak lepak sini?" tanya aku. Aku nak kan kepastian.

"Kenapa? Adik bosan ye kat sini dengan abang?"

"Nope. Adik tak bosanlah cuma suasana tenang camnih, buat adik mengantuk." Jawab aku. Please la balik rumah...

"Kalau nak abang dodoikan cakap jelah. Meh, landing kat bahu abang sini." Laith menarik aku dan aku merebahkan kepalaku di dadanya. Dan tangannya memegang erat bahuku. Jangan cakap pasal bau dia, memang bau jantan macho la. Memang itulah bau yang aku tak boleh tahan sebab so merecik!

Tiba-tiba satu lagu di radio memecah kesunyian kami. Lagu itu merupakan lagu balada. Aku rasa lagu tu lagu orang puteh. Masih mencari tajuk lagu tersebut di dalam buah fikiran aku. Tapi tak jumpa. Terkejut aku pabila Laith turut mengikuti lagu tersebut. Dia juga menyanyi lagu itu sambil mengikut rentak lagunya yang slow tu. macam acoustic pun ada juga.

Would you dance if I asked you to dance?

Would you run and never look back?

Would you cry if you saw me crying?

Would you save my soul tonight?

Would you tremble if I touched your lips?

Would you laugh? Oh, please tell me this.

Now would you die for the one you love?

Hold me in your arms, tonight.

I can be your hero, baby.

I can kiss away the pain.

I will stand by you forever.

You can take my breath away.

Would you swear that you'll always be mine?

Would you lie? Would you run and hide?

Am I in too deep? Have I lost my mind?

I don't care. You're here tonight.

I can be your hero, baby.

I can kiss away the pain.

I will stand by you forever.

You can take my breath away.

Wow this song was a hit! Sangat sesuai dengan keadaan sekarang. Nyanyian Laith begitu merdu sekali. Sangat synchronize dengan irama dan lagu. Aku rasa tenang sekali bila dibuai-buai oleh melodi yang indah dibawah sinaran bulan dan bintang di waktu malam ini. Kedinginan pada malam ini di hangatkan oleh pelukan erat Laith padaku. How I wish this could be forever. Kelopak mataku semakin berat untuk melihat dunia. Lalu aku dibuai mimpi.

Laith POV

Haih budak bertuah ni. Aku ajak romantic malam-malam ni, dia boleh tidur pulak. Takperlah. At least dia tidur kat dalam dakapan aku. So what to do next?

Abang AkuWhere stories live. Discover now