23%

264 18 1
                                    

'choose two jungkook. either kau lenyap atau dia dan bayi dia mati.' kata rapmon serious.

'aku sanggup lenyap..... as-alkan dia t-tak mati.' jawab jungkook.

jhope mula memerah matanya. 'no! i cant let this happen!! kalau kau tak boleh buat, biar aku buat! kau kena terima hakikat yang dia akan mati kook! if she loves you, dia akan sanggup mati untuk selamatkan kau!' marah jhope lalu menghilang.

'h-hyung jangan....' rintih jungkook lemah. terus menitik air matanya.

[haera pov]

aku pulang ke rumah dengan longlai. suga tak ada dekat rumah, dia kerja. aku berjalan ke bilik dengan lemah. perut kempis aku diusap seketika. 'aegi aa.... macam mana dengan hidup omma lepas ni...' aku teresak kecil.

aku berbaring di katil sambil melihat perut kempisku. aku patut sorokkan hal ni dari semua orang. aku patut sorokkan hal ni dari suga. tapi, benda ni tak akan lama. perut ni akan membesar jugak. aku mengeluh.

'macam mana ni....' tangisku. mesti suga mengamuk.

'so kau kan yang mengandung anak jungkook tu?'

satu suara garau menyapa pendengaranku. terus aku menoleh dan terlihat jhope sedang memandangku tajam.

'a-awak jhope kan? a-abang jungkook?' soalku

jhope mendengus kasar. 'aku bukan nak ajak berkenal. eh kau tau tak jungkook tengah macam orang nak mati dah dekat sana sebab kau?!' mata jhope memerah memandangku.

aku terpempan. 'j-jungkook sakit?' mataku berkaca kaca.

jhope dengan pantas meluru ke arahku dan mencekikku sehingga kakiku tak menjejak tanah. aku memegang tangan jhope yang mencengkam leherku kasar. 'aku tak akan biarkan dia lenyap macam tu je! aku dah bagitau awal awal jangan pernah jatuh cinta dengan kau tapi dia awal awal dah sukakan kau! sekarang, dia tak kisah dia lenyap atau tak!' marah jhope.

aku menangis dan menahan sakit akibat cengkaman jhope. 's-sakit..' rintihku.

'hei dan sekarang kau pulak mengandungkan anak dia! kau tak tahu bahaya apa yang kau dah undang! kau..... pon akan mati tak lama lagi. bukan sebab jungkook, tapi sebab anak dalam kandungan kau! tapi tak apa, aku yang akan bunuh kau dulu sebab aku perlukan darah kau untuk selam-'

'HYUNG HAJIMA!!!'

jhope menoleh dan mendengus. 'jimin jangan halang aku!!' jerit jhope.

jimin menuju ke arah jhope dan menolak jhope kuat sehingga dia terjatuh dan cengkaman pada leherku terlepas. pantas jimin menyambutku dan meletakkan aku ke katil. 'hyung please jangan macam ni....' rintih jimin.

jhope bangun dan mendengus kasar. 'aku tolong dia jugak kan!? aku tolong dia mati awal sebelum puak serigala tahu dia mengandung anak vampire!' jerit jhope.

'hyung sudahla... bukan macam ni-'

jhope terus memotong percakapan jimin. 'arrhhh!! i dont fucking care!! i just want to save my brother!' jhope menendang meja belajarku dan menghilang seperti angin.

aku memeluk lututku dan menangis teresak kuat. jimin terus memeluk bahuku lembut. 'shh kau jangan takut okay... dia takkan berani bunuh kau...' pujuk jimin.

aku menggeleng. 'a-awak... betul ke anak yang saya kandung ni dalam bahaya? please jujur dengan saya!' aku merayu jimin lagi.

jimin mengeluh. dia mengangguk perlahan. 'ya. anak kau dan kau dalam bahaya sekarang ni. kalau puak serigala tahu yang kau tengah kandung anak vampire, diorang akan bunuh dua dua. so, tak ada pilihan lain, kau kena pergi jauh dari kawasan ni. lagi satu, abang kau ada ramai kawan yang terdiri daripada puak serigala.' kata jimin.

bibirku bergetar mendengar ayat jimin. 'j-jungkook? mana dia? s-s-saya nak jum-hiks jumpa dia...' aku menangis lagi.

jimin mengeluh dan menoleh arah lain.

aku teresak kuat dan memegang lengan jimin. 'j-jimin please.... saya nak jumpa dia... s-saya nak duduk d-dengan dia.... please... i miss him a lot....' aku merayu rayu pada jimin yang kelihatan serba salah.

'tapi kau tahu dia akan lenyap kan?' kata jimin. dan akhirnya dia mengeluh. 'okay aku bawak kau jumpa dia.'

'no, saya nak tinggal dengan dia selama dia ada.' aku berkata.

'kau sanggup tinggal semua dekat sini? kawan kau? oppa kau?' soal jimin.

aku mengangguk perlahan. mianhae oppa. 'tak apa saya tinggal diorang untuk sementara.'

jimin mengangguk. 'kemas lah beg kau.'

aku terus mengambil beg dan mengemas pakaianku. sempat aku menulis sepucuk surat untuk suga. aku mengesat air mataku dan berjalan ke arah jimin bersama begku. jimin mengangguk dan memegang tanganku. aku terus memejam mata.

skip

aku tiba di dalam rumah agam milik mereka. aku pandang jimin. 'awak mana jungkook?'

jimin tersenyum tawar. 'jom, kita letak barang barang kau dulu.'

jimin membawaku ke bilikku sewaktu aku terkurung dalam rumah ni. aku meletakkan beg lalu mengikuti jimin ke sebuah bilik yang berada di hadapan bilikku. dia membuka bilik tersebut dan terlihat sekujur badan terbaring lemah di katil.

'aku tinggalkan korang berdua tahu.' aku mengangguk dan jimin keluar.

aku berjalan menuju ke arah katil. bilik ni kelihatan berwarna coklat gelap dan ada potret sayap besar di dinding.

'j-jungkook?' panggilku.

dan lelaki itu menoleh lemah. 'h-haera?'

mataku mulai berkaca apabila mendengar suara yang sangat aku rindu, suara yang selalu muncul hanya dalam mimpi. terus aku berlari ke arahnya dan memeluk jungkook. 'jungkook...' aku menekup wajahku di dada jungkook. aku rindu bauan dari dia.

'a-apa kau buat dekat sini?' soal jungkook perlahan.

'saya rindu awak lah! awak memang kejam jungkook!!' aku menangis lagi.

jungkook bangun dari pembaringan dan mengelap air mataku. 'kalau aku kejam kenapa rindukan aku?' soal jungkook sambil tersengih.

'eihhh!!! awak ni... awak tinggalkan saya!' kataku lalu memandang ke arah lain.

'kenapa kau emo sangat ni?' soal jungkook lagi.

'sebab saya cintakan awak pabo!' aku menjerit ke arah jungkook.

jungkook ketawa kecil. 'ye ke? bukan kau benci aku ke?' soal jungkook lagi.

aku menggeleng perlahan. 'awak selalu pukul saya, buat macam macam. lepastu aw-'

terus jungkook menarikku dalam pelukannya. 'shh dah lah.. aku pun rindukan kau. aku mintak maaf sebab dulu okay.' kata jungkook lalu mengelus pipiku.

'a-awak.... saya mengandung.' kataku pada jungkook dan menunduk.

jungkook terdiam sejenak dan memandangku. 'aku mintak maaf.' jungkook terus bangun dan berjalan ke tandas tanpa menoleh.

aku hanya kaku di atas katil jungkook.

dia tak suka ke aku mengandung?

tbc

[C]Vamp - J.J.KWhere stories live. Discover now