7%

296 31 5
                                    

aku sedang bersandar pada pintu kereta audi suga yang dia bagi aku pinjam sebab dia malas hantar. jahat! aku memasang earphoneku dan membaca bukuku sementara menunggu loceng berbunyi. dah lama da aku guna kereta ni. kelihatan murid murid lain masih berlenggang, so apa salahnya kalau aku join kan?

dari jauh, dalam 10- 15 meter aku nampak jungkook sedang bersandar pada kereta porchenya ambil merenung ke arahku. pahal dia ni? dahlah malam tadi aku sampai terkhayal dia cakap sleeping beauty dekat aku. terukkan? tapi memang real gila kutt...

aku memusingkan semula tubuhku dan menyambung pembacaanku. hatiku mulai memberontak untuk terus memerhati jungkook.

'hati hati!!'

jeritan seseorang membuatkan aku berpaling. mataku terpejam erat saat melihat ada van yang mulai hilang kawalan sedang bergerak laju ke arahku. dan tiba tiba pinggangku dipaut erat oleh seseorang.

aku membuka mata dan melihat jungkook menahan van tersebut dari menghempapku. van itu sedikit kemek akibat dari jungkook yang menahan van itu tadi. lantas dia berpaling ke arahku dan wajah kami sangat dekat di mana bibirnya hampir mengenai bibirku. bahkan aku juga dapat merasa deru nafas sejuknya.

dia menentang mata denganku seketika sebelum dia melepaskan pautannya dariku dan melompat melepasi keretaku dan berlalu pergi. ketika itu, ramai pelajar mulai mengerumumi aku. mereka memaparkan wajah cemas.

'call 911!!'

'oh my haera, are u alright?!'

'oh god is she okay?'

banyak soalan yang aku dengar dari mereka. aku bangun dan berdiri perlahan. kelihatan dalam van ada seorang lel- bam bam! dia memandangku dengan riak bersalah. 'oh my haera! saya mintak maaf sangat, van ni hilang kawalan.' dia berkata sambil mengelap dahinya yang luka akibat hentakan dari stereng mungkin?

skip

aku dibawa ke bahagian trauma untuk diperiksa. ketika itu aku ternampak suga berlari menuju ke arahku. sebelum itu dia memandang katil bambam yang berada di sebelahku. 'you and i, talk later!' dia berkata tegas. dia mengusap rambutku cemas. 'oh god girl, are you okay?!' suga menyoal cemas.

'aku okeylah.. takde luka langsung..' aku berkata. suga mengusap lembut rambutku.

'haera im so sorry, saya hilang kawalan tadi' suga memandang ke arah katil sebelahku apabila mendengar suara bambam.

'shut your ass!' dia menutup tirai laju dengan wajah tegang.

'hi, saya doktor seokjin. ni haera right? boleh saya nak periksa dia sekejap?' soal seorang doktor lelaki. eh macam familliar nama. suga terus beralih tepi.

bila dia duduk dihadapanku, aku baru mengecam mukanya. dia ni kan abang jungkook. sama je pucat muka tapi dia ni macam flawless jugak.. 'okay saya nak awak bukak mata awak luas' aku terus membuka luas mataku apabila dia menghala lampu ke mataku. 'okay no sign of traumatic, tak ada luka atau sebarang ,masalah. you"re all fine.' seokjin berkata.

aku tersenyum. 'terima kasih dekat adik doktor. kalau dia tak ada, saya tak tahulah apa yang akan jadi pada saya' aku berkata.

dia tersenyum kecil. 'nampaknya awaklah perempuan bertuah' katanya lalu berlalu pergi.

skip

aku berjalan keluar menuju ke koridor hospital. ketika itu aku terdengar suara orang sedang bercakap. aku menyorok di dinding dan melihat. rupanya jungkook, seokjin dan seorang lelaki yang dikenali sebagai jimin sedang berbual. wajah mereka kelihatan tegang.

'kenapa kau buat macam tu? kau nak bahayakan kitorang semua?' soal jimin.

'takkan aku nak biarkan dia mati macam tu?' jungkook menyoal semula dengan nada tidak puas hati.

'dah lah korang, pasal ni pon nak gaduh ke?' seokjin mula menenangkan keadaan.

'tapi ni bukan pasal dia, tapi libatkan semua!' jimin membentak.

'hyung... a-aku-' kata kata jungkook terputus apabila aku terbersin kecil. aduhhh kacau line! lantas ketiga mereka memandangku. aku keluar di sebalik dinding.

's-saya nak cakap dengan awak jungkook' aku berkata.

seokjin mengangguk dan terus berlalu diikuti dengan jimin dengan wajah ketatnya. aku perasan dia memandangku tajam tetapi aku hiraukan. jungkook datang menghampiriku. 'apa?'

'macam mana awak buat?' aku menyoalnya.

dia memandangku pelik. 'buat apa?'

'awak terlalu pantas. macam mana awak boleh selaju tu?' aku meyoalnya lagi.

'er tu.. aku duduk sebelah ngan kau haera.' dia menggosok lehernya.

aku mulai was was dengan pengakuannya. orang yang adreline laju pon takde laju tu. dia tu jauh 10-15 meter dari aku gilalah laju betul dia lari! 'tak, awak duduk jauh dari saya dekat seberang jalan!' aku mendesaknya lagi.

'haera kau terhantuk kepala, mungkin kau keliru..' dia menjawab.

'takk! saya tahu apa yang saya nampak' aku bekata lagi dengan tegas.

dia memegang kedua bahuku dan menatapku tajam. 'apa yang kau nampak?' soalnya.

'awak.. a-awak tahan van tu. awak berhentikan dia dengan tangan awak sendiri!' aku menjelaskannya.

jungkook tergelak sinis. 'dengar sini, tak ada sesiapa yang akan percaya kata kau. so-'

'saya bukan nak bagitahu orang. saya cuma nak tahu kebenarannya.' aku memotong jungkook.

'kau tak boleh ke at least cakap terima kasih and get over it?' jungkook mulai rimas.

aku mulai malu. 't-terima kasih.'

'kau takkan lupakan dengan mudahkan?' jungkook menyoalku.

'tak' jawabku.

'well i hope you enjoy the dissapointment' dia tersenyum sinis dan terus beredar jauh. dan aku terpempan,

skip

malam itu aku sudah bersedia untuk tidur. tetapi bayangan jungkook menyelamatkanku masih lagi mengganggu fikiranku. aku membuka mata dan ternampak jungkook sedang berdiri berdekatan katilku sambil memandangku.

aku terkejut dan membuka lampu. apabila aku melihat semula, kosong! aku menyentuh kepalaku. mungkin aku terlalu banyak berfikir.

tbc

[C]Vamp - J.J.KWhere stories live. Discover now