2%

329 36 6
                                    

pada malam itu, aku terasa ingin mandi malam. aku masuk ke dalam tandas dan berendam ke dalam bath tub dengan air bersuhu suam. sesekali aku memejamkan mataku. tenangnya.... tanganku bermain main dengan kelopak rose di dalam bath tub dengan mata terpejam.

tiba tiba aku merasakan aku sedang memegang tangan di dalam tub tersebut. tangan itu kemudian menggenggam lembut tanganku. dan aku tersedar dan terkejut. tangan?!  aku meraba raba di dalam tub untuk memastikan tiada yang aneh di situ. tak ada.. tapi aku memang yakin tadi ada tapak tangan genggam tangan aku.

aku kemudian setkan alarm untuk memastikan aku tidak tertidur sehingga pagi di dalam tub. lalu aku terus memejamkan mataku sambil bermain main dengan kelopak rose.

[no one pov]

haera terus terlelap di dalam tub. kelihatan bayangan lelaki yang sedari tadi asyik memerhatikan haera mulai keluar. lelaki itu terus mendekati haera yang sedang tertidur. sesekali tangannya mengusap lembut rambut coklat panjang milik haera.

kemudian tangannya bergerak menjelajah ke wajah haera. tangannya mengusap lembut dahi haera kemudian matanya, turun ke hidung mancungnya dan berakhir di bibir merah jambu milik haera.

haera mula bergerak apabila merasakan wajahnya disentuh. lelaki tadi terus menghentikan perbuatannya. dia mendekatkan wajahnya ke wajah putih haera. dia memejamkan kedua matanya. 'sleep well' dan terus dia menghilang bersama bayang hitamnya.

keesokannya...

[haera pov]

aku menggeliat setelah bangun dari tidurku. semalam aku bangun rasa pelik. entah lahh memang pelik. ada ke aku rasa ada tangan pegang aku? pastu aku ingat yang ada orang dok usap usap rambut ngan muka aku. seriau!! sapa yang buat aku pon tak tau.. suga? gila memang bukan kerja dia lah terja toilet!

mungkin aku berhalusinasi. tapi.. aku rasakan yang aku tak khayal. aku memang betul betul rasa ada orang usap muka aku. hembusan nafas hangat dia kat telinga aku, aku dapat rasa.

'sleep well'

suara dia cakap... aku tak rasa yang aku bermimpi. aku mulai menggosok leherku. sejak bila aku kena kacau hantu ni...

skip

aku tiba di sekolah. hari kelihatan mendung seperti semalam. tapi aku suka mendung aku just tak suka hujan. pelik kan? setibanya di kelas aku dapat lihat wajah jungkook pertama sekali. jap, kenapa aku tengok dia dulu?

'heii haera...' tegur seorang lelaki yang kian menghampiriku.

'hei' aku menyapanya sambil tersenyum.

'aku mark tuan. panggil mark.' kata mark sambil tersenyum.

'heii daegu girl! macam mana rasa duduk kat tempat yang panas and then pindah dekat tempat yang paling lembap dekat seoul haa?' soal seorang lelaki sambil mengibas ngibas bukunya ke atasku.

'abaikan dia' tegur seorang perempuan. 'aku alicia, yang tadi tu jongsuk. dia memang gila sikit..' kata alicia sambil ketawa.

'ohh..' aku tersenyum.

'wow kau memang putih walaupon kat daegu tu panas..' kata jongsuk sambil ketawa kecil.

'er s-saya tak keluar rumah...' kataku perlahan.

mark ketawa kecil. 'gotta go daegu girl.. aku ada basketball training. jumpalah kalau rindu.' dia mengenyitkan mata terhadapku.

'tak payah rindu sangat dia.. rindu aku je' jongsuk mengenyitkan matanya kepadaku.

aku tersenyum kecil.

'yahh kau jangan melebih err?' alicia menarik telinga jongsuk. aku hanya ketawa dan berjalan ke arah tempat dudukku. 'er haera kalau rehat, join lah kitorang' laung alicia.

aku melihat jungkook sedang membaca buku sambil mendengar lagu di earphonenya. kebetulan cikgu ada meeting penting. aku hanya mengendahkannya dan membaca buku.

seketika kemudian, aku merasakan seperti aku diperhatikan oleh seseorang. aku memandang sebelahku dan... jungkook sedang merenungku dengan aku pon tak tahu nak cakap macam mana. yang penting dia pandang macam nak masuk dalam mata aku ni.

aku hanya mengendahkannya dan membaca novel. sesekali aku memandang sebelah melalui ekor mataku. dia masih memandangku. yaa dengan muka dia pucat sangat macam mayat, bibir merah menyala, mata tajam. seram syialll... macam ju-on pon ada... tapi..

dia nampak menarik bagi aku.

tbc

[C]Vamp - J.J.KWhere stories live. Discover now