11

4.3K 21 0
                                    

11.

“Semalam aku terlanjur dengan mak tiri aku.” Amir memberitahu hal tersebut kepada Min ragu-ragu.

“apa?! Kau dah terlanjur dengan dia?! Sumbang mahram tu. Dosa besar tau tak?” Min kesal dengan tindakan Amir yang tidak dapat mengawal nafsunya melawan godaan ibu tirinya itu.

“aku tahu, tapi aku tak tahu macam mana nak elak, dia goda aku kali ni lebih lagi. Dia peluk aku, cium aku. Aku lelaki Min. Aku ada nafsu dan kemahuan jugak. Kalau tengok keseksian dia siapa pun mesti tergoda jugak lah.” Amir menunjukkan riak bersalah dan pada masa yang sama, dia memberanikan diri membela diri.

“tapi dia ibu tiri kau kot. Macam mana kalau dia mengandung? Edah pon belum habis lagi. Kau dah buat macam-macam dengan dia. Amir, Amir.” Min terus menasihati amir.

“kalau mengandung, dari dulu dia boleh mengandung. Dah dua tahun dia berkahwin dengan bapak aku, tak mengandung-mengandung pun. Aku syak dia ni mandul la. Tapi memang dia hebat la. Tenaga dia luar biasa.” Amir mengejit mata kepada Min. Min menunjukkan muka kelat dan tak berpuas hati dengan tindakan Amir. Memang tidak disangkal lagi, penangan perempuan siam memang terbaik. Sehinggakan Amir jugak boleh tewas dengan ibu tirinya itu.

----------------

Amir meneruskan rutin hidupnya seperti biasa, tetapi layanan ibu tirinya tidak cukup sampai hari itu sahaja. Mereka mengulanginya ketika ada masa terluang untuk dua beranak tersebut. Amir menjadi ketagih untuk merasai nikmat bersama ibu tirinya itu. Amir mengikut sahaja kata ibu tirinya sehingga mereka menjadi seperti pasangan suami isteri terlarang di rumah sendiri. Memandangkan rumah Amir tiada orang gaji, dan semua kerja dilakukan oleh ibu tiri Amir sendiri mereka tiada masalah untuk berasmaradana kerana tiada siapa akan melihat dan tiada siapa akan syak apa-apa. Cuma Min sahaja tahu kegiatan sumbang mahram mereka itu.

Sekali-sekala Min menangis di dalam hati ketika Amir seronok bercerita kegiatan haram Amir dan Maya. Min merasakan hatinya kini dilibas dengan parang dan terbelah menjadi dua. Hancur remuk hatinya mendengar perkabaran tidak baik dari Amir. Sikap Amir juga telah sedikit berubah.

Amir berubah menjadi anak emak. Sering duduk di rumah dan kurang keluar bersosial dengan kawan-kawan terutama sekali dengan Min. Min rasa tidak puas hati dengan tindakan Amir yang sering manghabiskan masa di rumah sahaja. Masa untuk Min sekarang sangat terhad. Min tahu tempatnya di hati Amir. Amir hanya menganggap Min sebagai teman biasa sahaja, tidak lebih dari itu. Setiap kali Amir berjumpa dengan Min, Amir akan menceritakan perihal dia dengan ibu tirinya, tentang kehebatan ibut tirinya itu.

Min sering bersedih dan menangis di dalam kereta sebaik sahaja selesai lepak bersama dengan Amir. Amir bagai menyiat-nyiat kulitnya. Di terasa sangat sakit melihat kebahagiaan terlarang yang dimiliki Amir dan ibu tirinya itu.

----------------

Se-hingga Hitam KelamWhere stories live. Discover now