- 12 -

482 92 14
                                    

" Get it lifted "


Taeyong terbang laju kebawah sementara Haeun masih lagi terkapai-kapai di udara. Matanya dipejam menahan rasa takut. " Tolong!!!!!!!! " jeritnya membuatkan Taeyong kembali berpusing kebelakang.

" Gunakan kuasa kau sekarang ! "

Haeun terpinga-pinga. Dia langsung tidak mengerti dengan apa yang Taeyong cuba sampaikannya. Tangannya dikibas-kibas dan berharap dia juga terapung diudara seperti Taeyong. " Haeun! Apa kau tunggu lagi! Keluarkan sayap kau! "

Haeun terkejut. " WARHHHHH!!!! "




DUM!



Haeun terasa kepalanya bagai dihantuk sesuatu. Matanya cuba dicelik dan keadaan diluar sana menjadi hitam semula. " Aigoo!! Dekat mana n- " Haeun terkejut apabila dia dapat merasa ada seseorang sedang menarik kakinya dengan kuat.

" Haeun! Kau ok tak? "

" aku dekat mana ni? "

Taeyong merengus kasar. " kepala kau tersangkut dekat donut chocolate " jawab Taeyong sambil berusaha mengeluarkan kepala Haeun dari donut gegasi itu. Haeun mula menjadi bingung. Tangannya juga menarik benda yang melekat di kepalanya itu lalu ditarik keluar.

" Argh! "


Kepalanya disandarkan pada dada bidang Taeyong. Haeun memeluk tubuh Taeyong dengan erat kerana takut terjatuh lagi. Wajah Haeun ditolak kebelakang. Hampir sahaja dia mahu ketawa melihat muka serta rambut Haeun diselubungi dengan chocolate.

" W..wae? " soal Haeun malu. Taeyong menyapu kesan chocolate yang berada di muka Haeun dengan menggunakan tangan pucatnya lalu dijilat. " ada chocolate dekat muka kau "

Haeun mula hairan. Wajahnya dipegang lalu dijilat tangannya. Mereka berdua tertawa. Tiba-tiba muncul lubang bewarna ungu yang menarik mereka ke sesuatu tempat. " Ugh! Arghh!!!!! " tangan Haeun terlepas dari genggaman Taeyong lalu disedut kebawah.

" Haeun! " sayap Taeyong mula terbuka luas lalu terbang kebawah untuk menggapai semula tangan Haeun. Tubuhnya mula jatuh ke sesuatu tempat yang berkilat serta besar dan berbentuk bulat. Nafas Haeun mula menjadi laju.

Matanya meliar melihat ke kawasan itu. Dia seolah-olah berada di angkasa lepas. Tiba-tiba matanya memerangkap satu papan tanda. " Welcome to Milky way " bacanya dengan perlahan.

" BOOO! "

" Argh! " Haeun terjerit kecil apabila ada seekor arnab yang muncul diatas kepalanya( bayangkan muka dia mcm jungkook XD ). " Bello! Welcome to Milky way! Dan selamat jalan ke stesen yang seterusnya " Arnad itu mengenyitkan matanya lalu menekan punat remot yang dipegangnya.

Haeun membuka matanya dengan luas. Tiba-tiba badannya bergerak jatuh kebawah semula mengikut bulatan tersebut. " woah woahh arghhh!!!!!! " jerit Haeun sekuat hati. Tiba-tiba tubuhnya seperti dipeluk sesuatu yang besar lalu menutupi seluruh badannya.

Taeyong melindungi tubuh badan Haeun dengan menggunakan sayapnya lalu mereka berdua jatuh kebawah satu lubang yang kecil. Taeyong tercampak di batu di tepi air terjun aiskrim ( lol ). Sayap yang kembali dibuka untuk melihat keadaan Haeun tetapi malangnya Haeun sudah hilang dari jagaannya.

Matanya dialihkan keatas pokok cendawan yang besar setelah mendengar suara Haeun menjerit. Haeun tergelincir lalu jatuh ke atas tanah dengan kuat. " auch.. " Haeun menggosok kepalanya yang sakit.

Taeyong hanya menggelengkan kepalanya. Mata Haeun dibuka perlahan kerana pipinya mula terasa basah bagai dijilat sesuatu. " Woahhhh Noona! Pipi noona rasa coklat! " kata seekor anjing yang betul-betul berada diatas badan Haeun.

Wajah Haeun dijilat beberapa kali sehingga hilang kesan chocolate dimukanya.


" Euw.. "












To be continue.

PuzzleWhere stories live. Discover now