CNB 26

183 8 1
                                    

Flashback

Pada malam sebelum Encik Zuraidi meninggal

"Alya, aku dah tak tahan ngan mak kau...penat lah dengat dia membebel"kata Encik Zuraidi kepada Alya di dalam bilik tidur mereka. Mereka berdua bergaduh pada malam itu hanya disebabkan perangai Mak Bedah.

"Alya Farzana binti Rahman, aku ceraikan kau dengan talak 1" kata Encik Zuraidi kepada Alya. Alya sungguh terkejut dan terus menuju ke bilik Puan Aminah.

End Flashback

"

Mane boleh macam tu uncle" kata Khayrul kepada Encik Ridhuan.

"Ini adalah wasiat Khayrul, dalam wasiat ini juga menyatakan bahawa Khayrul perlu berkahwin dengan Puan Alya selepas Khayrul menghadapi SPM. Kalau tidak, segala harta benda Khayrul dan Puan Alya akan diberi kepada Khayrin dan Khayla." terang Encik Ridhuan kepada Alya dan Khayrul.

"ini wasiatnya, boleh tandatangan di sini kalau setuju" Alya dan Khayrul memandang antara satu sama lain. Alya mengangguk, begitu juga Khayrul. Mereka berdua bersetuju untuk berkahwin selepas Khayrul menduduki SPM.

Selepas 2 jam, Alya pergi ke balai polis untuk mengetahui lebih lanjut tentang kematian Encik Zuraidi.

"Baiklah Puan Alya, kami sudah membuat siasatan bahawa sebenarnya Encik Zuraidi membunuh diri kerana pada pisau tersebut mempunyai cap jarinya. kami sudah menyiasat tempat kejadian dan tidak menemui sebarang bukti lain yang mengesahkan Enck Zuraidi mati di bunuh." Kata Inspektor Hakim kepada Alya

"kalau begitu , saya pulang dulu"

"Terina kasih kerana memberi kerjasama, Puan Alya"

"Sama-sama" Alya beredar dan terus ke sekolah.

Di sekolah

"Alya macam mana, ok?!" Kata Cikgu Rahayu

Alya terus menangis kerana mengenangkan suaminya dan malam yang Encik Zuraidi melafazkan talak padanya.

" bersabar Alya"

" dah lah tu, Alya ada kelas kan lepas ni..lupakan lah sekejap, akak faham perasaan Alya." Kata Cikgu Rahayu sambil mengalirkan air matanya.

Selepas waktu persekolahan tamat, Alya pergi ke Restoran Nasi Beratur. Alya duduk di meja yang biasa dia duduk bersama arwah suaminya. Alya melayan perasaan sendiri tanpa menghiraukan keadaan sekeliling. Kadang-kadang Alya menangis, kadang-kadang senyum yang sedang mengimbau kembali kenangan.

Bersambung☺☺☺

Kalau ade kawan yang ade wattpad, ajak diorang baca cite CINTA NASI BERATUR....teruskan vote dan comment ya ....tq😘

#vote
#vote
#vote

Cinta Nasi Beratur 🍛🍚Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon