CNB 23

155 9 2
                                    

"Hello, Zuraidi datanglah rumah mak..mak ada nak cakap sesuatu" Mak Bedah menelefon Encik Zuraidi untuk datang ke rumahnya seketika.

Mak Bedah menghidangkan secawan kopi. Tetapi, Mak Bedah telah meletakkan 5 sudu racun ke dalam kopi tersebut. Sebenarnya, Mak Bedah ingin membunuh Encik Zuraidi kerana Encik Zuraidi tidak dapat memberinya cucu.

"Minumlah" jemput Mak Bedah sambil senyum sinis.

Bibir Encik Zuraidi semakin hampir dengan cawan tiba-tiba...

Kringgg...kringgg...kedengaran telefon bimbit Encik Zuraidi berdering. Encik Zuraidi terus bersalaman dengan Mak Bedah dan berlalu pergi.

"Zuraidi, minumlah dulu"

"Takpelah mak, nak cepat ni"

"Eeeeeee ....tak kena lagi dah macan macam aku buat, bila la jantan tu nak mati" rungut Mak Bedah.

Perancangan Mak Bedah adalah untuk membunuh Encik Zuraidi dan ingin membolot hartanya dari Alya jika hartanya jatuh pada Alya.

"kalau aku dapat harta dia...pehhh...kayo aku kayo..bhahhahahaa(gelak jahat)" tiba-tiba Mak Bedah tersedak.

Pada minggu lepas, Puan Aminah dikejarkan ke Institut Jantung Negara (I.J.N) kerana Puan Aminah dihidap penyakit jantung sejak usianya 40 tahun. Kebiasaanya, Puan Aminah akan pergi ke hospital biasa untuk menerima rawatan tetapi Puan Aminah perlu menjalani pembedahan di jantungnya.

Keesokan harinya,Mak Bedah pergi melawat Puan Aminah. Syukurlah Puan Aminah sudah sihat seperti sedia kala.

"Mak sihat" tangan Puan Aminah dihulur kepads Mak Bedah untuk bersalaman dengan Mak Bedah.

"Sihat, dah makan" tanya Mak Bedah.

"belum"

"Nah ni mak masak lauk kegemaran Aminah..Asam Pedas Ikan Pari" Mak Bedah menghulur sebuah bekas kepada Puan Aminah. Setelah habis makan, Puan Aminah perlu makan ubat.

"Mak ambil ubat kat bawah laci" suruh Puan Aminah kepada Mak Bedah.

Mak Bedah memberi ubat kepada Puan Aminah lalu ditelan diiringi segelas air. Selepas 30 minit, denyutan nadi Puan Aminah tidak berbunyi dengan pantas Mak Bedah memanggil doktor. Doktor menyuruh Mak Bedah keluar seketika. Mak Bedah senyum sinis ketika keluar dari bilik pesakit.

Sebenarnya, Mak Bedah meletakkan racun pada Asam Pedak Ikan Pari, ubat yang diberi Mak bedah juga adalah racun dan air yang diminum Puan Aminah diletakkan racun juga oleh Mak Bedah.

Doktor keluar dan memberitahu bahawa Puan Aminah sudah meninggal. Mak Bedah terus menelefon Alya dan Encik Zuraidi. Dengan pantas, Alya dan Encik Zuraidi menuju ke hospital. Mayat Puan Aminah dibawa pulang dahulu baru dikebumikan.

"ibu..ibu..ibu" panggil khayla yang berusia 6 tahun pada mayat Puan Aminah. Apa kan daya, kanak - kanak yang berusia 6 tahun ditinggalkan ibu kandungnya sendiri.

"Ibu...ibu...ibu..ibu...ibu.."panggil ketiga-tiga anak Encik Zuraidi pada mayat Puan Aminah. Anak Encik Zuraidi dan Encik Zuraidi hanya mampu menangis. Ilahi lebih sayangkan Puan Aminah. Jenazah telah selamat dikebumikan. Namun, anak-anak Encik Zuraidi terus menangis. Kenduri tahlil pada malam itu sedikit hiba kerana mengenangkan seorang hamba yang pemurah, baik hati dan juga penyayang kepada masyarakat kawasan perumahan apatah lagi kepada anak-anaknya sendiri.

Bersambung☺☺☺
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

Sorry kalau kurang menarik, lambat update dan terlalu pendek part ni...teruskan vote dan comment ya..tq😘

#vote
#vote
#vote

Cinta Nasi Beratur 🍛🍚حيث تعيش القصص. اكتشف الآن