Chapter 8

166 14 4
                                    

"Nafiz!" Fauzi masih menggenggam vine itu sambil menjerit pada Nafiz yang berlari ke sebelah kanannya.Akhirnya Nafiz hilang di dalam kegelapan.
Fauzi mengetap giginya,mukanya merah padam,urat menimbul di leher dan lengannya.

Fauzi cuba mencapai empat lagi vine yang masih belum digunakan.Dia memerah kekuatannya untuk mencapai vine yang tersadai kira-kira 4 kaki darinya.Sebaik sahaja dia mencapai vine itu,dia terus merebahkan badannya di atas lantai konkrit itu.Vine untuk menigkat Haziq masih berada di dalam genggamannya.Fauzi menggunakan 4 utas vine yang rimbun itu untuk menutupi dirinya agar tidak kelihatan oleh makhluk itu.

Fauzi mematikan diri dan menahan nafasnya.Dia dapat melihat kaki makhluk itu melalui celah celah dedaun vine yang merimbun itu.Dia berharap agar makhluk itu tidak dapat melihatnya dan juga Haziq yang tergantung di atas."Its a griever"suara hatinya berkata.

Tik,tik,tik,bunyi tapak kaki griever sahaja yang kedengaran.Fauzi cuba mengawal nafasnya."go away,go away,"dia berbisik."HUAAAAARRRRRRRRGH!"jeritan yang datang dari griever itu membuatkan Fauzi terkejut dan terdiam semula.

Kemudian,griever itu berlalu pergi.Fauzi berasa sangat lega,namun kerjanya masih belum selesai.Selepas griever itu pergi jauh dari lokasinya,Fauzi terus keluar dari timbunan vine tadi.Dia menarik sedikit vine dalam genggamannya supaya dia boleh mengikatnya pada vine lain.Dia sekali lagi memerah segala kekuatannya.Tangan Fauzi terketar ketar ketika mengikat vine itu.

Selepas beberapa ketika,ikatannya pon selesai.Seekor griever datang menghampirinya,Fauzi segera berdiri dan bersembunyi di permukaan dinding yang tidak dapat dilihat oleh griever itu.Griever itu betul-betul hampir dengannya.

"Tik,tik,tik,tik."bunyi itu semakin menghilang,mungkin griever sudah pergi jauh.Fauzi kembali ke permukaan dinding di mana Haziq tergantung." Hmmm maybe dia akan selamat.".Kemudian,Fauzi berjalan pergi dari situ untuk mencari Nafiz.Dia berjalan merentasi koridor maze yang berkabus itu.

Fauzi langsung tidak dengar bunyi telapak kaki griever tadi.Tiba-tiba dia terpijak sesuatu di atas lantai konkrit itu.Ianya agak melekit dan berwarna kuning,lendir seperti kahak/mukus katak.

Ianya agak melekit dan berwarna kuning,lendir seperti kahak/mukus katak

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Ergh"Fauzi menggeletis.Tanpa diduga,lendir yang sama singgah ke bahunya dari atas.Dia bertambah jijik dengan lendir itu.Dia terus memandang atas tanpa membersihkan lendir itu.

Muka Fauzi bertukar pucat lesi.Dia terkejut dengan apa yang terpampang di biji matanya,Griever.Fauzi terus membuka langkah seribu,berlari jauh dari griever.Griever itu meloncat ke bawah dan mengejar Fauzi.TIK,TIK,TIK,TIK,TIK,sekali lagi bunyi itu menusuk telinga Fauzi.

Fauzi berlari ketakutan,dia memasuki sahaja koridor yang dia nampak.Griever itu terus mengejar.Ia semakin hampir dengan Fauzi.Ia mengeluarkan sesuatu yang tajam dari ekor besinya,kelihatan seperti jarum.Jarum itu menusuk pantas menghampiri Fauzi.Namun,Fauzi berjaya mengelak jarum itu kerana dia tergelincir ketika sedang membelok ke kiri.Fauzi berdiri semula dan kembali berlari.

"HUARRRRRRRRGH!" griever sekali lagi meraung dan terus mengejar Fauzi.Kelapan-lapan kakinya pantas bergerak."Arrrrrrrgh!Fuck You!!"Fauzi menjerit dengan sangat lantang.Fauzi terus berlari dan dia terjumpa jalan mati."Argh shit."Fauzi panik.Dia ternampak vine yang menjalar ke atas di dinding itu.Terdapat juga batu besar di atas lantai konkrit itu.Tanpa berfikir panjang,dia berlari ke arah batu itu dan melonjakkan dirinya ke arah dinding.Dia berjaya mencapai vine itu.Pada masa yang sama,griever menghunus jarum itu ke arah Fauzi sekali lagi.Namun jarum itu terkena permukaan dinding di antara dua kaki Fauzi."HUAAARRRRRRRRRRGH!".
Fauzi terus memanjat vine itu dengan laju.

Setibanya dia di atas,dia berbaring untuk mengambil nafasnya semula."Huuuuuuu huuuuuu ,"Fauzi tercungap-cungap.Malangnya,rehatnya tidak lama.Griever itu juga memanjat ke atas.Fauzi segera berdiri dan berlari menjauhi griever itu.Dia melompat untuk sampai ke atas dinding yang ada di seberang.Dan dia teruskan lariannya.Kali ini,terdapat dinding yang lebih tinggi yang dirimbuni vine yang menjalar.Dia tidak boleh melompat ke atas dinding itu.Dia mendapat idea."I can use that vines to climb up."Fauzi mengundur ke belakang untuk melakukan lompatan.Dia terkejut apabila ternampak Griever tadi ada di belakangnya."HUARRRRRRGH!".

Sekali lagi jarumnya dihunus keluar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sekali lagi jarumnya dihunus keluar.Fauzi segera berlari dan melompat ke dinding tadi.Dia bernasib baik kerana berjaya mencapai vine itu.Dia menyangka Griever itu tidak boleh melompat sejauh itu,namun kejadian sebaliknya berlaku.Griever itu melompat dan ia juga berjaya mencapai vine tersebut.Namun,vine-vine itu putus kerana ia terlalu berat.Kaki griever yang menghentak dinding itu hampir terkena Fauzi yang berada di bawahnya.Mereka berdua jatuh ke bawah kerana vine itu putus semua."Aduh..."Fauzi mengaduh kesakitan.Dia berdiri dan melihat griever tadi.Ia sedang dililit oleh vine-vine yang rimbun itu.Griever itu tidak dapat mengejar Fauzi.Namun,ia berusaha untuk melepaskan dirinya.

Fauzi melangkah beberapa tapak ke belakang sambil melihat griever itu.Tiba-tiba ada tangan menyambar bahunya.Nafiz menarik bahu Fauzi menghadap mukanya,"U damn ass."Nafiz menarik tangan Fauzi lalu berlari menjauhi griever yang terbelit itu."Cepat!Section ni dah nak tutup!"Nafiz terus berlari memasuki koridor yang semakin merapat.Fauzi terhenti seketika,mendapat idea untuk membunuh griever itu.Dia berdiri sambil menunggu ketibaan griever tadi."Fauzi!!Cepat laaa!!!Kau tunggu apa lagi hah!?"Nafiz panik melihat Fauzi.

Kelibat Griever mula kelihatan."Hey,Bitch,over here!"Fauzi menjerit pada griever itu.Griever itu terus mengejar Fauzi.Koridor tadi semakin merapat.Fauzi terus berlari memasuki koridor itu.Dia menghulurkan tangannya ke hadapan agar Nafiz dapat menariknya.Griever itu betul betul hampir dengan Fauzi."Cepat Fauzi cepat!!!"Nafiz terus memberikan sokongan kepada Fauzi.Fauzi terus berlari dengan segala tenaga yang dia ada.Dia melonjakkan dirinya ke hadapan dan berjaya keluar dari koridor itu.Akhirnya,koridor itu rapat sepenuhnya dan menyepit Griever tadi.Fauzi tercampak dan melanggar Nafiz dengan kuat.Kepalanya terhentak ke dahi Nafiz dan kepala Nafiz terhentak pada dinding di belakangnya.Mereka berdua terbaring lalu pengsan di situ...

Run AwayWhere stories live. Discover now