Chapter 7

168 15 3
                                    

Untuk beberapa saat, Fauzi merasakan seperti dunia telah menbeku. Tabir kegelapan mula menutup langit. Twilight telah jatuh, dan dinding gergasi itu kelihatan seperti batu nisan yang sangat besar di tanah perkuburan. Fauzi bersandar pada dinding itu, tergamam dengan apa yang dia sudah lakukan.

Perasaan takut mula menyelubungi diri.

Nafiz meraung,"Arrrgh,".Fauzi menolak dirinya jauh dari dinding dan berlari ke dua Glader itu.

Nafiz telah berputus asa, terduduk pasrah di atas lantai konkrit itu.Fauzi memandang Nafiz lalu mengalihkan pandangannya kepada Haziq yang tidak sedarkan diri.Adakah dia telah disengat oleh Griever?

"Good job," Nafiz berkata, "You just kill yourself."

Fauzi berasa marah.Dia menyangka perbuatannya akan dihargai,sekurang-kurangnya dengan ucapan terima kasih."Aku tak boleh biarkan je korang dalam maze ni."dia menyembunyikan kemarahannya.

" Apa guna kau ada kat sini ?" Nafiz menjelingkan matanya. "Apa pun, dude. Langgar peraturan pertama,kau akan mati."

"Sama-sama. Aku just nak tolong." Fauzi merasakan seperti ingin menyepak muka Nafiz.

Fauzi mengabaikan Nafiz lalu menghampiri Haziq.Dia kelihatan sangat teruk,kepalanya berdarah.

Putus asa menghujani Fauzi. "Apa jadi?" Dia bertanya, cuba untuk mengenepikan kemarahannya.

"Malaz nak cakap." Nafiz berkata.Dia memeriksa nadi Haziq dan mendengar degupan jantungnya.

Fauzi terkejut. "Jadi dia , Kene gigit? Stung, pape je? Dia akan change ke?

"Banyak kau kene blaja" itu sahaja yang Nafiz boleh cakap.

Fauzi mahu menjerit. Dia tahu dia perlu belajar banyak lagi,sebab itu dia terus bertanya. "Dia akan mati ke?" Dia memaksa dirinya untuk bertanya.

"Disebabkan kita akan bermalam dalam maze ni,means kita akan mati,kita semua." Nafiz.

Perut Fauzi mengecut, "Kita betol-betol akan mati?" tanya Fauzi, tidak dapat menerimanya. "Kau cakap kita takde peluang langsung?"

"Takde."

Fauzi sangat marah kepada Nafiz yang berterusan dengan pemikiran negatifnya "Oh, come on,mesti ada something yang kita boleh buat."Fauzi menjenguk ke koridor di dalam maze itu,mengharapkan agar makhluk itu masih belum tiba.

" Tah,"

Fauzi tidak akan membenarkan dirinya untuk tunduk kepada Nafiz yang sudah berputus,dia tidak mahu menyerah dan mati. "Pernah tak orang terperangkap satu malam dalam maze ni balik ke glade?I mean hidup."

"Tak pernah."

Muka Fauzi bertambah masam berkerut,hidungnya merengus "Berapa banyak yang mati?

Nafiz merenung tanah.Dia jelas kebingungan,"Sekurang-kurangnya dua belas.Kau dah pergi Deathheads?
"Dah."Fauzi.

"Tu baru satu mayat yang kitorang jumpa,mayat glader lain hilang tah kemana. "Nafiz berkata memandang ke pintu gerbang yang tertutup itu.

Nafiz berdiri lalu menyambar lengan Haziq, "Angkat dia. Kita kena bawa dia ke depan pintu tu. Nanti senang la glader nak carik mayat dia."

Fauzi tidak dapat percaya yang dia sedang mendengar kenyataan yang mengerikan itu. "How could this happen!" Dia menjerit menghadap dinding, Dia merasakan seperti akalnya akan hilang.

"Quit your crying,kau patutnya duduk dalam sana,ikut peraturan." Nafiz meninggikan suara.

Api kemarahan semakin memuncak di dada Fauzi.Dia berjalan dan membantu Nafiz.Sekejap mereka angkat,sekejap mereka heret kerana Haziq terlalu berat..Mereka menyandarkan Haziq pada dinding berhampiran dengan pintu itu.

Run AwayWhere stories live. Discover now