6- Oppaaa!!

306 35 2
                                    

Habis sahaja cerita tersebut, mereka terus keluar. Muka Baekhyun mencuka, yelah ada kawan macam tak ada kawan. Chanyeol asyik melayan Taeyeon sampai lupa Baekhyun. Chanbaek fail.

"Weh, kau balik lah dulu, aku nak pergi lain pulak lepas ni "

"Nak pergi mana?,  asal tak boleh aku ikut pulak?"

Baekhyun mula mengerutkan mukanya. Pelik dengan Chanyeol yang baru ni.

"Nanti aku cerita nanti dekat sekolah, dan sekarang ni aku nak cau "

"Ala.. boleh lah please ~, Yeon, boleh tak Oppa ikut sekali? Boleh kan?  Yeon bagi kan? "

Taeyeon memberi jelingan maut pada Baekhyun, terus sahaja Baekhyun diam. Mana pernah dia dapat jelingan tajam macam tu, dah macam singa dia tengok. Chanyeol smirk, ambik kau. Mengada sangat.

"Jumpa kau nanti lah ye?,  aku busy" - Cyan

Baekhyun diam, kalau boleh dia nak ikut. Macam best je ada Taeyeon. Dia lebih suka perempuan yang jual mahal ni. Nak jugak dia ngoratnya. Dari tadi dia perhatikan Chanyeol dengan Taeyeon ni, Chanyeol memang betul² sayang Taeyeon macam adiknya sendiri.

"Wanna play a game?  Should I? "

Baekhyun berlalu dengan hampa saat melihat Chanyeol dan Taeyeon berjalan meninggalkannya tanpa berpaling kearah dirinya.

Namun dalam masa yang sama, Chanyeol berasa bersalah kerana telah meninggalkan Baekhyun berseorangan. Dia ada kerja lain nak buat, surprise. 

"Oppa, kita nak pergi mana ni? "

Tanya Taeyeon yang baru sedar dari tidurnya. Terasa lama dia tertidur, buka sahaja mata, dia masih lagi di atas kereta dengan Chanyeol. Chanyeol sedikit terkejut, yelah dari tadi dia berseorangan dan hanya bertemankan lagu dari radio.

"Erm.. jejalan "

"Jauhnya.. dekat mana?"

"Daejeon.."

"Jauhnya! Nak buat ape Oppa?,  sempat ke sampai?"

Mana taknya, dia keluar dari mall tadipun dah lewat, ni nak pergi Daejeon yang ambil masa 2-3 jam nak sampai. Chanyeol hanya tersenyum kecil sahaja, kaca mata hitamnya dibetulkan.

"Eyeon lapar ke?,  nanti kita berhenti makan.. Oppa pun dah lapar ni "

Taeyeon hanya mengangguk. Dia tak kesah asalkan dia dengan Chanyeol dan bukanya orang lain, orang yang dia percaya dan bergantung, sudah dianggap sebagai Oppanya juga.

Chanyeol memberhentikan keretanya di parking lot. Taeyeon disebelahnya pula masih dibuai mimpi. Chanyeol menepuk² pipi mulus Taeyeon supaya bangun dan ianya berhasil.

"Kita dah sampai ni, bangun.. "

"Dah gelap la, t-tapi ni dekat mana?"

"Turun aje, jangan banyak tanya, Oppa cubit karang!, bangun²"

Rambut Taeyeon dikusut²kan. Itu sudah macam ativiti harian yang wajib dia buat bila berada dengan Taeyeon. Taeyeon marah, tapi Chanyeol hanya buat bodoh je. Best ape.

Sebaik sahaja Taeyeon turun dari kereta, Chanyeol memberi satu beg kepada Taeyeon kemudian masuk ke dalam sebuah rumah macam rumah lama gitu.

"Kita dekat mana ni Oppa? "

"Homestay.. kita mandi tukar baju, nanti kita keluar makan malam oke? "

Taeyeon hanya menurut sahaja. Dia sebenarnya tertanya² kenapa Chanyeol membawanya kesini. Jauh lagi tu. Taeyeon masuk ke bilik no 4 bersebelahan bilik Chanyeol. Walaupun mereka sepupu, mereka masih selesa jika tidak berkongsi bilik.

[STOPP] " If I.. " - bbhktyWhere stories live. Discover now