4- Friend

395 51 2
                                    

Loceng sekolah berdering kuat, dan mulalah kedengaran teriakan pelajar sudah tidak sabar² ingin pulang. Begitu juga Taeyeon, seharian dia hari ini jadi tumpuan ramai. Kata Seohyun, Chanyeol budak popular dan ada 3 orang lagi kawannya yang sama taraf macam Chanyeol, cuma tambah satu je, Playboy.

Kai dan Sehun memang sudah Taeyeon kenal waktu rehat tadi, tapi baru 2 orang, seorang lagi belum. Tapi buat apa dia nak kesah?,  dia bukan minat nak berkawan dengan lelaki, lelaki semua sama kot!.

"Kenapa tak keluar lagi?  Owh, mesti awak tunggu sepupu awak kan? "

Taeyeon mengangguk, takut juga dia ingin keluar sesorang, lain lah kalau Seohyun nak teman dia, tapi dia tak rasa macam tu pun, sebab Seohyun pakai selipar tidurnya.

"Awak tak ada kawan ke? "

"Ade  "

"Laa ye ke?  Saya tak nampak pun "

"Dia tak se— "

"Eyeonn!"

Dua perempuan itu terus berpaling ke arah pintu, nampaknya Chanyeol sudah sampai, comel senyumannya sehinggakan Seohyun memandang ke arah lain.

"Oppa, kawan Yeon malu nak keluar "

"Taeyeon!, jangan lah "

Cepat² Seohyun menutup mulut Taeyeon, malulah!. yelah, sudah lah Chanyeol tu crush dia dari dulu, sekarang ni pula dengan selipar tidur yang berbulu² lagi, siap ade loceng lagi.

"Kau ni kalau tak susah kan orang tak boleh ke? "

Marah Chanyeol pada Seohyun, yelah, disebabkan Seohyun, Taeyeon tidak mahu rehat dengannya di kantin sekolah tadi.

"Oppa!"

"Dah Jom balik, Mesti Mama dah tunggu"

Taeyeon akur, sebenarnya dia takut melihat wajah Chanyeol yang agak serius ketika itu. Seohyun pula hanya diamkan diri, memandang lantai.

"Maaf Seo sebab tak dapat tolong, Yeon pergi dulu "

Kata Taeyeon sambil memberi senyuman simpati kepada Seohyun, Seohyun hanya mengangguk dengan senyuman tidak lekang dari bibir. Dia bukan sesiapa, cuma gadis biasa yang dipandang hina oleh orang yang berada.

Taeyeon mengikut Chanyeol dari belakang dengan menundukkan kepala, walaupun sudah 10 minit waktu sekolah tamat, masih ramai yang berada dalam kawasan sekolah, sekali lagi dia menjadi tumpuan ramai pelajar perempuan.
"Yeon"

"Hm?"

"Sorry, Oppa tak marahkan Yeon pun "

"Yeon pun tak marah kan Oppa "

Taeyeon ditarik keluar dari kawasan sekolah, baru sahaja ingin mencari tempat untuk berteduh, Kereta Sehun berhenti di depan mereka.

"Jom aa"- Sehun

"Tak boleh bro, aku dah ada adik sekarang. Lain kali la "

"Ajak lah dia sekali, alah takkan lama pun " - Kai

"Ha'a, Baekhyun pun tak de sekarang ni, makwe baru kan.." - OS
"Tak boleh wey, Aku dah janji dengan Mama aku "

Kali ini, buat ke 198367 kali Chanyeol menolak ajakan kawannya yang memang suka habiskan masa di Mall, tak boling, Pool, and blablablabla. Setiap hari tidak lepas dengan game.

"Oppa boleh pergi, Yeon boleh je tunggu Ajjuma dekat sini.. "

"Ha'a kan?!  Jom lah Yeol! "

"Lain kali lah, Mama aku dah sampai tu, bye "

[STOPP] " If I.. " - bbhktyWhere stories live. Discover now