17

389 55 12
                                    

"Euk!" perempuan yang terdampar di lantai bilik kosong itu bergerak sedikit.Dirinya mula cemas apabila sedar sekelilingnya gelap dan mulutnya juga diikat dengan kain.

Dia meronta-ronta minta dilepas namun, sia-sia.Perlahan air matanya mengalir.

'Omma, appa...tolong'

Sedang dia menangis akan nasib yang ditimpa olehnya, pintu bilik itu dibuka dan ditutup kembali.Serta merta dia berhenti menangis.

"Annyeong sweetie honey bunny" sapa seseorang yang suaranya agak garau di telinga perempuan itu.Lelaki itu mencangkung dan membuka kain dimulut perempuan itu dan juga matanya.

Matanya dibuka sedikit dan kembali tutup.Cahaya di bilik itu membuatkan matanya berasa sakit untuk dibuka.Pandangannya juga agak samar untuk melihat wajah lelaki di hadapannya.

"Kenapa sayang, sakit ke mata tu?"

Matanya dibuka kembali dan terbuntang luas.Sungguh, dia langsung tak percaya apa yang dilihatnya.

"Terkejut, Lee Halla?" soal En.Gook sambil tersenyum sinis.

☁☁☁

"Dah masuk dua hari Halla tak balik-balik.Takde siapa ke yang kisah pasal Halla? Diorang tu asal kejam sangat.Kalau ye pun, tolonglah cari.Ni tak, buat bodoh je bila kawan hilang" rungut Yuna sambil mengais-ngais lantai simen bumbung sekolah itu.

"Jungkook lagilah, harap je ketua murid.Tapi bila jadi macam ni buat bodoh je.Asyik melayan si Dayoon budak hingusan tu" kutuk Jane sambil membaling tin air yang sudah habis diminum olehnya.

"Babi si Dayoon tu.Pakai hantu ke sampuk Jungkook dekat dengan dia? Dahlah gedik." kata Yuna.Kedua mereka mengeluh.Masing-masing memikirkan punca Halla hilang selama dua hari ni.

Dan dua hari tu, mereka berasa sunyi.Tiada gelak ketawa Halla.Tiada rungutan Halla yang selalu malas nak buat kerja sekolah.Tiada senyuman manis Halla.Tiada yang nak buat bising di dalam kelas.Mereka betul-betul terasa sunyi.

"Halla eodiseo?" soal mereka berdua serentak.

Loceng berbunyi menandakan waktu rehat mereka sudah tamat.Yunadan Jane bangun dari sofa yang agak buruk itu dan berjalan lemah longlai ke pintu.

"I miss Halla" kata Jane.Yuna yang berada di sebelahnya menoleh seketika dan mengangguk setuju.Pintu kelas yang memang terbuka itu dimasukki mereka berdua.

Jane melangkah ke tempat duduknya bersama Halla manakala Yuna berjalan lemah longlai ke tempatnya bersama Mingyu.Sejak dari hari kejadian, Yuna langsung tiada masa untuk melayan Mingyu yang mengacaunya setiap masa.Nak pandang muka Mingyu pun takmau.

"Yuna, kau okey?" soal Mingyu berserta sengihannya.

"Okey" jawabnya sepatah dan mengeluarkan buku bahasa korea.Mingyu memuncung dan mencuba pancing Yuna ke dalam perbualannya.

"Kenapa macam monyok je? Kau sakit ke? Ke...ada orang buli kau? Siapa? Meh aku belasah dia cukup-cukup" kata Mingyu sambil menyising lengan bajunya.

Yuna menarik nafas sedalam mungkin menahan kemarahan yang membuak-buak di hatinya.

"Yelah Yuna, kenapa u monyok je.Jane pun sama.Korang berdua sakit ke? Atau kena buli?" soal Yein dengan lagak diva AA #azwanaliforlyfeu.Jisoo juga menganguk setuju.Jungkook, Jimin dan Taehyung serta yang lain menghadap mereka berdua.

School 2016Where stories live. Discover now